???????? Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hei! Jeg trenger å hente ut litt data av en vote. Voten har to tabeller: - vote - svar vote inneholder id spørsmål opprettet ... svar inneholder id svaralternativ vote_id ... Det jeg trenger å gjøre er i en spørring å hente ut antallet som har besvart en vote, og hvor mange som har svart ja, og de som har svart ja i prosent. Jeg henter ut antallet lett, men hvordan beregne prosent, og gjerne runde ned til en desimal? SELECT COUNT(*) AS besvart, (SELECT COUNT(*) FROM svar WHERE svar.vote_id = vote.id) AS ja) FROM vote WHERE vote.id = 1 Det jeg trenger å gjøre er å ta ja/besvart*100 og runde av til en desimal Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg ville løst det i forretningslogikk - tatt svar fra count(*) og ganget med det tallet du vil gange med. Forøvrig er spørringen din syntaktisk feil. Hvis du skal ha to select må den ene brukes i en subspørring. Lenke til kommentar
serverside Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Du burde kanskje lese litt om JOIN's og GROUP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå