kneipster Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Vurderer å gå til anskaffelse av nye hodetelefoner. Er først og fremst på utkikk etter noe jeg kan bruke til musikkproduksjon og lydredigering, men hodesettet må samtidig kunne gi meg grei lyd fra mp3-spilleren. Er forberedt på å legge litt penger i det, og så langt står valget mellom AKG K271 og AKG K240 (55 ohm-modeller begge to). Disse blir gjerne anbefalt til studiobruk, så den delen er grei - men er det noen som har erfaring med hodesettene til bærbar lyd? Jeg har ikke noe behov for å utsette meg selv for hørselsskader, men vil gjerne kunne spille høyt nok til å slippe unna skrikende unger på bussen, for eksempel. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Tråden flyttes til Hodetelefoner-forumet. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvilken DAP har du? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) AKG 240 skal ifølge ekspertene ha litt mer "pondus" i lyden. Altså litt mer bass en hva 271 har. Begge er litt småtung å drive men du får lyd fra Mp3. Kan tenke meg alle bærbare spillere med under 20mW (milliwatt) kan ha det litt tungt å drive dem godt. Til musikkproduksjon og lydredigering er begge settene supre. Nokså realistisk skal dem også være. Passer bedre til Rock, Jazz, klassisk fremfor basstung musikk som hip hop. Endret 7. desember 2007 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
kneipster Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Hvilken DAP har du? Enn så lenge må jeg forholde meg til verden rundt meg, eventuelt en skikkelig gammel Discman. Men er ute etter en flashbasert spiller. Tenker på noe fra Creative, men vil ikke legge ut mer enn for hodetelefefonene. Videokapasitet er overflødig, og display et pluss. Noen forslag? AKG 240 skal ifølge ekspertene ha litt mer "pondus" i lyden. Altså litt mer bass en hva 271 har. Begge er litt småtung å drive men du får lyd fra Mp3. Kan tenke meg alle bærbare spillere med under 20mW (milliwatt) kan ha det litt tungt å drive dem godt. Til musikkproduksjon og lydredigering er begge settene supre. Nokså realistisk skal dem også være. Passer bedre til Rock, Jazz, klassisk fremfor basstung musikk som hip hop. Pondus er ikke noe kriterium - mener også å ha lest at begge settene går for å ha nokså "ufarget" lyd ? Har heller ikke noe behov for å spille høyt eller i fabelaktig hi-fi når jeg er ute - det holder at hodesettet duger bra med en standard mp3-spiller. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) "begge settene går for å ha nokså "ufarget" lyd ?" Ja: "Nokså realistisk skal dem også være." Glemte å si at 240 er Semi-åpen og 271 er lukket. ”Pondus er ikke noe kriterium” – unnskyld Endret 7. desember 2007 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
kneipster Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Hehe. Ja, er vel to forskjellige måter å si det på. Realistisk er bra. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Litt morsomt men jeg har også tenkt på 271. Ser den er på tilbud i Hagstrøm butikken til 1395, sikkert ett røverkjøp. Edit: det ble AKG 271, helt supre. Send PM viss det er noe du lurer på. Endret 16. desember 2007 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå