Gå til innhold

spm ang prosessor. amd eller intel?

DilliMusic

Anbefalte innlegg

heisann.

ja skal kjøpe meg en ny pc. tenkte å konfiguere en på komplett. men lurer på dette. hva er best? amd eller intel? og når det står AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz så er det dobbel kjærne eller tar jeg feil? skjønner ikke helt det med dobbel kjærne heller. det betyr at det er to små prosessorer i en eller?

vet LITE om pc hardware og slikt. vet bare åssen man bruker PC-en :p

og et spm til. hvis jeg ikke velger skjermkort er det et innebygd i hivedkortet eller? :p

takker for svar og all hjelp.

Mvh Dilli

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel har tronene for øyeblikket med sin Core2 DOU serie.

AMD 64 (64bit) X2 (2 kjerner) 4400+ (tall for å få et lite innblikk i ytelsen til prosessoren) 2.3ghz (frekvensen hver kjerne kjører på) - Så ja det er en dobbeltkjerne prosessor ja og det vil mer eller mindre si at du har 2 prosessorer.

Enkelte hovedkort har innebygd skjermkort ja, men det er ikke noe tommelfinger regel for når det er integrert eller ikke, en må bare lese på produktinformasjonen til det aktuelle hovedkortet. Men ytelsen til slike integrerte skjermkort er ikke akkurat å hoppe i taket for.

Lenke til kommentar
Intel har tronene for øyeblikket med sin Core2 DOU serie.

DUO ja ;) Intel er for tiden kraftigst ja, men dem ferske phenom-prosessorene til AMD er veldig interessante dem også. Jeg hadde valgt en av dem, mye for å støtte den eneste aktøren som får presset ned prisen på prosessorer

Alle AMD X2-prosessorene er dobbeltkjerne. Det vil si at det er to kjerner på silisiumbiten av prosessoren. Dem kjernene kan da dele på jobben og cache om proessoren er designet for det.

Integrerte skjermkort er bare en GPU-brikke og skjermutgang på hovedkortet. Disse har dårlig ytelse men lavt effektforbruk

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

aha tusen takk for svar :)

hvis jeg bestiller fra komplett setter vel de sammen alt og installerer os for meg før de sender eller må jeg gjøre dette selv?

PC-en skal ikke brukes til spilling i det hele tatt så er ikke opptatt av skjerm kort :)

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

hvis jeg bestiller fra komplett setter vel de sammen alt og installerer os for meg før de sender eller må jeg gjøre dette selv?

Tror du kan få dem til å bygge og teste. Dem gjør ihvertfall det hos netshop. Der koster det ca 400kr, og det er det verdt om du bygger og noe er feil

Lenke til kommentar

Tror du kan få dem til å bygge og teste. Dem gjør ihvertfall det hos netshop. Der koster det ca 400kr, og det er det verdt om du bygger og noe er feil

aha. nei det er en pc der som jeg bare har forandret os på og lagt til mer minne. skal nok aldri ha vista. no way

Lenke til kommentar

Her er det nok mer en cpu som spiller inn hva som gir deg mest for penga. Prisramme f.eks. skal du høyt i pris er det lite tvil om at du bør velge et intel system, skal du lavt i systempris vil nok et AMD system gi deg mest. Særskilt siden du ikke skal klokke.

Og skal du høyt i pris og ikke spille, bærbart er sterkt å foretrekke da.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
komplett bygger og tester før de sender btw

hvor mye bedre er intel core 2 duo serien? ser de er dyrere enn AMD. hva er best av Intel Core 2 Duo 1,86 Ghz og AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz. blir vel amd eller??

Det er nok intelprosessoren, antall Ghz er i dag en veldig dårlig måte og sammenligne prosessorer.

Hadde den vært en fin måte og sammenligne på hadde alle kjøpt pentium 4...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...