Svish Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 php-filene mine er iso-8859-1. header settes til iso-8859-1. meta i html settes til iso-8859-1. både mysql database samt alle tables settes til latin1 og latin1_swedish_ci. sql-fila jeg kjører for å opprette alle tables og legge inn default data er iso-8859-1. rett etter mysql_connect kjører jeg @mysql_query("SET NAMES 'latin1'") og mysql_query("SET CHARACTER SET 'latin1'"). jeg har til og med prøvd å kjøre alle queriesene i sql fila som oppretter og legger inn default verdier, fra php med mysql_query for hver query i sql fila. tenkte kanskje det var phpmyadmin som rota det til. men nei... samme problem fortsatt: Hvorfor får jeg UTF-8 surr ut fra databasen når jeg kjører queries??? bokstaver som æ ø og å kommer ut som \u00000000 eller \u0000000000000000. Svenske som ö og ä kommer som \u12345678 osv. Gir ingen mening Lenke til kommentar
Svish Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 "Fiksa" det ved å lage function htmlentities_walk(&$value, $key) { if(is_string($value)) $value = htmlentities($value); } og så kjøre array_walk med den på hver array jeg får fra mysql_fetch_* før jeg gjør noe mer med den. Fatter fortsatt ikke hvorfor det er nødvendig da... og er utrolig irriterende. Så si i fra om du vet hva som kan være årsaken til det surret der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå