benbeni89 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hei! Er det mulig å overklokke kort i SLI mode? For jeg har fulgt denne guiden til punkt å prikke, men ser ut som det bare er det ene skjermkortet som blir klokka.. GUIDE: http://www.guru3d.com/article/article/449/1/ Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Hei! Er det mulig å overklokke kort i SLI mode? For jeg har fulgt denne guiden til punkt å prikke, men ser ut som det bare er det ene skjermkortet som blir klokka.. GUIDE: http://www.guru3d.com/article/article/449/1/ Det kan jeg ikke se ut fra de data du viser, som er temperaturer og vifteturtall. Sjekk i RivaTuner så ser du MHz på hver GPU. Det hender ofte at hver GPU har ulike temperaturer. Endret 7. desember 2007 av -alias- Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Ok. Skal skjekke senere når jeg kommer hjem fra jobb.. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Ok. Skal skjekke senere når jeg kommer hjem fra jobb.. Ellers så glemte jeg vel å svare på spørsmålet. Ja det går helt fint å overklokke skjermkort i SLI. Jeg har 2 x 8800GTS i SLI og de lar seg fint klokke noe, selv om de er fabrikk-klokket fra før. Med RivaTuner så klokkes begge samtidig. Mine kort lar meg klokke Core clock fra 580 til 660 og Memory Clock fra 900 til 1010 +/-. Det kommer litt an på hvor mye jeg har klokket resten av systemet. Shader clock vet jeg ikke limit på ennå, men har vært over 1700. Memory clock går nok høyere hvis jeg slakker litt på Core clock. Min maskinvare vises nedenfor. På max clock får jeg 16062 i 3DMark06, noe jeg er godt fornøyd med. Edit: Det hadde jo vært moro å høre hva du klarte med 8800GT i SLI som jo skal være noe sprekere kort, uten at jeg vet hvilken øvrig maskinvare du har. Endret 7. desember 2007 av -alias- Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Får du såpass mye score ja.. Min HW vises jo i signatur. Er jo ikke så mye dårligere enn din, hvis den er noe dårligere da(?). Skal prøve å klokke litt i kveld og imorra, men den bare klikka når jeg prøvde litt ista. Kanskje klikka litt for mye.. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 8800GT SLI test. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=164238 Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg har nå overklokket kortene mine litt med RivaTuner.. Men så gjør jeg så viften kjører mer ved høyere temp.. Fulgte denne guiden: http://www.guru3d.com/article/article/449/1/ Men det er bare det ene kortet som reagerer på dette.. Den andre temperaturen er høyere. og går ikke ned.. Så vifta på dette kortet står bare i 30%. Noen som vet hvordan jeg får begge til å gå? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Har det samme problemet med RivaTuner når jeg har aktivert SLi. Heldigvis er to Thermalright HR-03 Plus på vei, og har bestilt 2 120 mm vifter. Håper dette blir kjøligere. Foreløpig blir kortene mine så varme at de varmer opp SB på kortet mitt til over 70 grader og BSODer systemet mitt hver gang jeg har spilt over timen. Så ikke noe snakk om overklokk heller, hehe. Håper noen veit hvordan man setter viftehastigheten i RivaTuner. Prøvde i NiBiTor, men der stod den på 100 %, så skjønte ikke helt hvor i BIOSen til kortene man kan sette viftehastigheten... Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg bruker nVidia kontrollpanel til å styre viftene med jeg nå.. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Ja, det kan jeg og, men det lagres ikke mellom hver gang. I så fall, si meg hvordan? (Ja, jeg har prøvd profiler. ) Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Hmm.. Jeg plaier å skru opp vifta når jeg skal spille, så skrur jeg den bare ned igjen etterpå.. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg holder på å overklokke mine to GT'r nå ... Har kommet til 730/1800/1000(core/shader/mem) og gjennomført 3DM06. Men ser ikke ut til at jeg kommer lengre. Har prøvd med 735, men da henger den seg. Prøvde 735/1775 uten at det hjalp.... Ser ikke ut som at det tempen som er problemet. Et som står i monitor historyen, er at kortene lå på 61 grader nå maskinen frøys. Ved spilling i crysis har dem kommet opp over 80 grader Jeg skal prøve å ta litt opp på minnet og se om det gjør noe utslag på score. Jeg ligger på 11183. Har en E6600 og 3GB minne i tillegg til 2x Club3D 8800GT Lenke til kommentar
smy Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 rivatuner klokker sli gansk flott men klokking av cpu hjelper mer enn skjermkort nå går i sli. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Ja, jeg tror jeg må begynne på CPU hvis jeg skal få mer score ... Men det er bare så ork å restarte maskinen hele tiden .. Virka som at 730/1800/1000 er det meste jeg får ut. Når jeg tok mem til 1010 så gikk scoren litt ned... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå