Erigon Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Lurte på om noen hadde erfaringer med denne. -Støy -Varme -I bruk -Bra bygget -Hvordan den takler spill eller annet interessant. På forhånd takk. Endret 7. desember 2007 av Erigon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 den har vel ikke kommet ut ennå? eller hvertfall ikke den med t7700 cpu. men hvis noen har noen av dem hadde det vært kjekt å lese noen erfaringer har forhåndsbestillt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) jeg skyter inn et raskt spm. er ytelsesforskjellen på t7700 2.4 ghz og t7300 2.0 ghz stor? lurer på om jeg skal heller skal kjøpe den med 2.0 ghz, siden den er på lager. hva anbefaler dere? og hvordan vet man om man får med 32 eller 64-bits Vista? Endret 8. desember 2007 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
kesse Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg er også veldig int. i denne maskinen! Hvordan er kvaliteten på Asus maskiner generelt? Og noen som vet noe om batterilevetiden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 jeg hadde en a8js før. knallfornøyd. lite batteritid men. jeg klarte å knekke vga-kortet på den. det ble reparert kostnadsfritt. men stakkaren tålte ikke melk og kastet inn håndkledet tidlig forrige uke. bortsett fra det var det en topp pc, også derfor jeg velger ASus igjen. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hmmm, litt usikker pga batteriet. Jeg fan av god batteritid, derfor lurer jeg på om jeg går for en XPS 1530 i stedet. Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Eneste jeg har funnet så langt er denne testen av en versjon med 8600 GT skjermkort og (1280x800) oppløsning som heter Asus F8Sv: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=189437 Noen andre? Lenke til kommentar
Aldursil Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hei Har hatt min F8SA i knappe 2 dager nå. Kan ikke si annet enn at jeg er knallfornøyd. Er kresen når det gjelder portplassering og for min del ønsker jeg mest mulig bak, og det har denne. En liten bonus jeg ikke var klar over er at av/på knappen er integrert i hengselet til skjermen, mao kan man slå på pc uten å åpne lokket. Perfekt, siden jeg hovedsaklig benytter tilkoblet ekstern skjerm og tastatur. Byggekvalitet er forsåvidt midt på treet vil jeg si. Kanskje ikke den mest robuste, skjermlokket vrir seg litt når man justerer. Nå skal det sies at jeg da sammenligner med bærbare jeg har vært borti gjennom jobb, Dell M65 og Lenovo T61, og disse er VELDIG stødig bygd, og koster deretter. Har tatt endel benchmarks: Temp idle 29 C, load 52 C på CPU. Pc blir aldri ukomfortabel varm, kun lunken. PCmark05 1: 4796 2: 5062 3: 5031 3dmark06 1: 3203 2: 3199 3: 3204 Dette er kjørt med pc rett fra forhandler med masse bloatware installert og uten noen endringer på Vista. Støymessig synes jeg den er veldig stille, selv når jeg kjørte 3dmark06. Viften går forsåvidt hele tiden,men vil ikke karakterisere støyen som plagsom. En forholdsvis rolig stasjonær støyer mye mer. Har ikke fått testet så mye spill enda men skal installere WOW og Call of duty 4 så får vi se. Har ingen tvil om at de kommer til å flyte godt :-) Nå gjenstår det bare å klare å oppdrive alt av nødvendige drivere for XP Tobias Lurte på om noen hadde erfaringer med denne. -Støy -Varme -I bruk -Bra bygget -Hvordan den takler spill eller annet interessant. På forhånd takk. Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hvordan er batterilevetiden? Lenke til kommentar
Aldursil Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Vet ikke for å være helt ærlig, siden jeg egentlig kun har brukt den som "stasjonær" til nå. Men tror ikke den er så enormt god mellom 1.5 til 2 timer kanskje? Tviler uansett på at den vil klare å konkurrere med en dell på det området.... Hvordan er batterilevetiden? Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Tipper batteritiden vil være 1,5-2timer, har en nesten ny Asus F3Sv, dem har vel omtrent samme batteritid? Min F3Sv har GF 8600Gs skjermkort og Call of Duty funker meget bra på kanske høye instillinger. Og HD 2600-skjermkortet yter vel litt bedre. Mvh Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 fulgte det med 32 eller 64-bits Vista? Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Takk Aldursil. Blir spennende å høre hvordan den gjør det i spill. Lenke til kommentar
DisturbedMet Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) fulgte det med 32 eller 64-bits Vista? Jeg fikk denne maskinen på fredag, men har knapt fått testet den pga liten tid. Men kan i alle fall si at det er 32 bits Vista som følger med. Er ellers veldig førnøyd med maskinen. Når det gjelder batteritid så er det bedre enn jeg hadde forventet. Har ikke tatt tiden på maskinen utenom at batteri indikatoren viser ca 2h20min på fullt batteri ved strømsparingsmodus, og litt under 2 timer for high performance. Jeg mener maskinen er relativt solid bygget i forhold til feks. HP sin pavillion serie. Maskinen er også relativt stillegående, hører kun viften om det er helt stille i rommet. Eneste "negative" jeg har å si forløpig er at tastaturet er noe "tyngre" å trykke inn enn andre PC-er som feks dell. Men dette er vel mer en vanesak, tastaturet er no i alle fall svært stille! Ps. Design messig er jo maskinen helt konge! Edit; Koblet maskinen til en HDTV igår og så en 720p hd film. Dette fungerte utmerket! (i motsetning til min litt eldre stasjonære som hakket en god del) Endret 18. desember 2007 av DisturbedMet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 fulgte det med 32 eller 64-bits Vista? Jeg fikk denne maskinen på fredag, men har knapt fått testet den pga liten tid. Men kan i alle fall si at det er 32 bits Vista som følger med. Er ellers veldig førnøyd med maskinen. Når det gjelder batteritid så er det bedre enn jeg hadde forventet. Har ikke tatt tiden på maskinen utenom at batteri indikatoren viser ca 2h20min på fullt batteri ved strømsparingsmodus, og litt under 2 timer for high performance. Jeg mener maskinen er relativt solid bygget i forhold til feks. HP sin pavillion serie. Maskinen er også relativt stillegående, hører kun viften om det er helt stille i rommet. Eneste "negative" jeg har å si forløpig er at tastaturet er noe "tyngre" å trykke inn enn andre PC-er som feks dell. Men dette er vel mer en vanesak, tastaturet er no i alle fall svært stille! Ps. Design messig er jo maskinen helt konge! Edit; Koblet maskinen til en HDTV igår og så en 720p hd film. Dette fungerte utmerket! (i motsetning til min litt eldre stasjonære som hakket en god del) synd det var 32-bits Vista. hadde tenkt til oppgradere til 4 gb ram. men det blir kjøp uansett. godt å høre viftene er stillegående. Asusen jeg hadde sist lagde "mye" lyd. håper tastaturet er som på den også, topp etter min smak. hvordan kabel brukte du for å koble den til tven? nå er det bare å vente på forsikringspengene så blir det kjøp Lenke til kommentar
DisturbedMet Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Bruker vga kabel da det er dette tven har inn. Litt synd at maskinen ikke har hdmi kabel egentlig.. TV'en er forresten en sony 46"W3000. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Bruker vga kabel da det er dette tven har inn. Litt synd at maskinen ikke har hdmi kabel egentlig.. TV'en er forresten en sony 46"W3000. Du kan jo alltids kjøpe en HDMI - DVI adapter og en hdmi-kabel. Jeg har det, ble flott bilde. Anbefales. Men du får ikke lyd via hdmi - dvi da. Endret 19. desember 2007 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
DisturbedMet Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Du kan jo alltids kjøpe en HDMI - DVI adapter og en hdmi-kabel. Jeg har det, ble flott bilde. Anbefales. Men du får ikke lyd via hdmi - dvi da. Takker for tipset. Var å kjøpte en dvi til hdmi kabel idag og det fungerer knirkefritt;) Fantastisk bilde ved HD materiale! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 bare hyggelig leste på Asus sin nettside om en liten fjernkontroll, fulgte denne med pcen? hersens helligdager, forsinker leverngstiden Lenke til kommentar
Keis Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hei. Jeg fikk nylig en F8SA 14". T7300 Cpu, 4 gig ram, 160mb hdd. Fin maskin, rask, funker fint til spill. Jeg får fint spilt crysis. Men forvent ikke å ha grafiske innstillinger på HIGH.. Skjermen er lyssterk og en fryd å jobbe med. Maskinene var lettere enn jeg forventet. Jeg ble positivt overrasket over hvor lite støy det er fra lydkortet!! Eneste virkelige negative jeg kommer på er at batteritiden er noe kort. ca 2t på High performance. Jeg er kjempefornøyd med maskinen. Har åpnet bakdekslene og det ser ut som at man enkelt kan oppgradere CPU. Har koblet maskinen opp mot en 42" tv med DVI og VGA kabel - funker utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå