x-ith Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hei Ser flere nye komponenter trenger flere koblinger fra PSU, deriblant annet High-End SLI-kort. Nå ser vi en trend der flere komponenter av type skjermkort lages for å kjøre flere samtidig, enten SLI eller quad-SLI. Jeg antar det vil bli mere av dette i tiden fremover, så når jeg kjøper ny PSU, så ønsker jeg å ha muligheter å ha flere uttak, så jeg kan bygge videre på nyere komponenter. Leser at flere mener PSUèr på 1000W er mer enn folk trenger. Men om to år så er det ikke utenkelig at det er "kravet" for High-End systemer. Jeg ønsker i hovedsak en PSU på 900-1100W, av kvalitet, og som er modulær. Vet Seasonic har endel gode, men at de også produserer for Corsair, som de benytter bedre komponenter i. Så en stund på Enermax Galaxy, men den finner jeg ikke igjen på netshopèr. Kommer til å bruke inntil 3.000 kr på PSU, pluss en sekundær-PSU. Så, hvilke PSU-produsenter har folk her gode erfaringer med? Tenker da på stabile strømforsyninger over hele spenningsområdene, og i PC-systemer som kommer til å kreve full ytelse i peak-områder (ser da for meg minst SLI type 8800GTX og bedre, samt andre PCI-kort). Trenger også en ekstra PSU til server på Mini-ITX hovedkort, som trenger egen 24-PINS ATX molex. Fra den PSUèn kan jeg forsåvidt benytte endel av 6-PINS molex til diverse PCI-kort (les; SLI-skjerkort). Siden jeg har ett Thermaltake Mozart TX kabinett, så må jeg da ha den sekundære PSU i 5.25" Drive-Bay. Ville være kjekt om det gikk an å koble på pumpe til vannkjøling fra den PSUèn, meg bekjent leveres de fleste pumper med vanlig strømkontakt. Noen med forslag og erfaringer? Kanskje noen tanker om hvilke tilkoblinger det kan forventes at kommende systemer vil trenge? -Mvh x-ith Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvis du mener at du har bruk for bortimot 1000W så kan du jo ta en titt på mist sin nye 1000w, og så har jo Corsair en god 750W... Bare for å ta et eksempel... 8800GTX SLI, 4-5 disker, Q6600, 4 rambrikker(ddr2, 2.2V), nvidia 680i sli hovedkort og noen pcikort blir å dra rundt 440W DC... Dette uten overklokking. Lenke til kommentar
x-ith Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Har lest litt i en annen tråd om Mist. Litt av poenget er at en kvalitets-PSU holder lenger enn andre komponenter. Derfor kan det være greit å ta høyde for at PCèr om to år har fire skjerkort i High-End klassen, og således trekker mere strøm. Andre fordeler er støy, jevnere tilgang. Vet endel kontakter som er like, ofte drar i samme spenningsområde. Derfor vil en større PSU gi jevnere forsyning selv om ikke all kapasitet utnyttes. Men, den må være modulær, og jeg trenger å vite om noen som virkelig har peiling på PSUèr vet om modulære PSUèr har mulighet for å gi nok koblinger blant flere av samme type (eksempelvis 6-PINS molex som gode skjerkort har, hvertfall i PCIE1-standarden). Får en uttak for t.d 8x6-PINS molex på en god modulær PSU!? PSU er ikke bare enkelt :/ Forresten, går det an å koble pumper for vannkjøling på PSUèn? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Forresten, går det an å koble pumper for vannkjøling på PSUèn? Det går an så sant det er en 12v pumpe, alle 12v pumper som jeg har vært borti har hatt standard molex kontakt. Lenke til kommentar
x-ith Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Hvor mange Ampere går de pumpene på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå