Gå til innhold

Snittkarakter for å komme inn på politihøgskolen?

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Har hørt det er høy konkurranse for tiden for å komme inn på politihøgskolen. Det jeg lurer på er: teller karakterer fra videregående? På www.phs.no står det kun at du må ha 3 i snitt i norsk hovedmål skriftlig, og bestå den fysiske testen. Jeg går siste år på videregående nå, og for å si det rett ut, er ikke snittkarakteren mye å skryte av. Men klarer fint 3 i norsk, og består alle fag. Hva er sjansene mine da, om jeg er forberedt på den fysiske delen?

Så lurer jeg også på om det har noe å si hvor mange poeng du får på den fysiske testen? Er det "bestått er bestått", eller er det bra å score så bra som mulig på den?

Er mest interessert i å få greie på hvor mye snittkarakteren fra videregående teller, eller f.eks hva slags militærtjeneste du har tatt, etc. Takk til de som vet.

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg sjekket var snittet 4 for å komme inn, men det er noen år siden så det kan jo hende at det er forandret.

Det er bare positivt at du er i god fysisk form.. I forsvaret er det slik at det er ett minimuskrav du må klare, og jo bedre du gjør det i enkelte øvelser jo "dårligere" kan du gjøre det i andre øvelser. Så det kan jo hende at hvis du er "supermann" på fysikken kan du gjøre det under snitt i teori og likevel komme inn..

Du får ha lykke til da :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

4 i snitt? Huff da ...

Hvordan blir man kalt opp til den fysiske testen? Det er ikke slik at bare de med gode karakterer får ta testen? Får satse på beste mulige resultat på den fysike testen, da. Tror ikke jeg klarer 4 i snitt det året her.

Er det samme hvor i militæret jeg går etter skolen, forresten? Tenkte f.eks befalskolen ville telle litt ekstra (H)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...