Gribben_1243 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 god dag alle sammen. siden det er ingen emner om 8800gt sitt varme problem tar jeg det opp. 8800GT kortet jeg kjøpte for ca 1 uke siden blir ekstremt varmt. ofte går den over 80 grader! den gikk over 90 før jeg brukte RiverTuner og skrudde vifta opp til 50% hastighet (på 100% er det en jet motor i kabinetet ) så om noen har lignende problemer, mulige løsninger (helst ikke noe som bryter garantier) :!: vær så snill å fortell Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Dette er veldig varme kort i utgangspunktet, og det er ingen fare at kortet blir 90++ grader.. Hvordan ser det ut i kabinettet ditt?? Hvis det er mye kabelrot lønner det seg å rydde litt/samle sammen kabler. Er luftgjennomstrømningen i kabinettet godt nok?? Det kan lønne seg å skaffe seg en ekstra vifte eller to... en til å blåse inn og en til å suge ut. Det finns mange stillegående, billige vifter. Lenke til kommentar
Gribben_1243 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 90 grader er normalt altså smule skeptisk til at minne brikkene og slikt tåler den varmen men det er vel hva garantier er for får vel rydde litt i kabinetet senere har foressten 5 vifter i Chieftec Dragon Medium Tower noen anbefalinger om hvor viftene skal suge in og blåse ut? x2 front, x2 sidepanel. x1 bak Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Sug inn fremme og på sidepanelet. Ut bak. Når det gjelder temperaturen ville jeg trodd denne var normal. Trodde skjermkortene fort ble 100 grader? Glad jeg skal ha vannkjøling på mitt Endret 7. desember 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Gribben_1243 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Når det gjelder temperaturen ville jeg trodd denne var normal. Trodde skjermkortene fort ble 100 grader? fort og fort. mange har dette korte nede i 30 grader idle og 50~60 grader load... men relativt mange som å har korte oppe i 100. takk for forklaring på vifter. har blås ut framme atm mulig det vil hjelpe en del *edit leif* Endret 7. desember 2007 av Gribben_1243 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Innsug sidepanel vil jeg tro får mer frisk luft inn på skjermkort og CPU (antatt at sidepanel viftene er bak på kabinettet? ) Lenke til kommentar
Gribben_1243 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 du er korekt med plaseringen... men jeg kommer også på at 8800gt ikke sender varmen ut av kabinetet men spyr den ut inne i kabinettet. ville det ikke være mer gunstig å suge luft ut med viften forran skjermkortet? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Meget mulig, hvilken veil blåser CPU kjøleren din? ned på cpu eller trekker den luft opp? Lenke til kommentar
Gribben_1243 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 usikker. kjører med stock boksed kjøler og vifte. intel core 2 quad q6600 Lenke til kommentar
Stream Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg leste på et forum hvor en som utga seg for å være tekniker i evga (tror jeg det var) sa at 8800gt-kortene var produsert for å ha en arbeidstemperatur på 90-100 grader. Selv har jeg stilt inn RivaTuner slik at viften holder tempen nede på rundt 85 grader når jeg spiller (vifte på 50-60%). Med default-verdiene lå den på rundt 95 grader. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Er det en bug i driverne til 8800GT som gjør at viftene kjører så sakte, eller? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvis skjermkortet overlever varmen er det vel ikke noe i veien for at det er så varm? De vil vel finne optimal forhold mellom luftfly og støy på vifta... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå