Gå til innhold

åpne brukermappe med passord

Anbefalte innlegg

Har en windows xp maskin som kræsja, og installerte windows på nytt. Den gamle brukerkontoen er selvsagt borte, men den gamle brukermappen ligger under brukere i filbehandling. Får ikke tilgang til å åpne den, men den er der. Har passord til brukeren, men finner ingen måter jeg kan logge på.

er det noen som helst måte jeg kan få tak i de tingene som ligger i den mappa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en windows xp maskin som kræsja, og installerte windows på nytt. Den gamle brukerkontoen er selvsagt borte, men den gamle brukermappen ligger under brukere i filbehandling. Får ikke tilgang til å åpne den, men den er der. Har passord til brukeren, men finner ingen måter jeg kan logge på.

er det noen som helst måte jeg kan få tak i de tingene som ligger i den mappa?

du må ta eierskap på mappen.

Henten fra microsoft.com:

Bruk følgende fremgangsmåte for å bli eier av en mappe:

1. Høyreklikk mappen du vil bli eier av, og klikk deretter Egenskaper.

2. Velg kategorien Sikkerhet, og klikk deretter OK i sikkerhetsmeldingen (hvis en slik vises).

3. Klikk Avansert, og velg deretter kategorien Eier.

4. I listen Navn klikker du brukernavnet ditt, Administrator hvis du er logget på som administrator, eller gruppen Administratorer. Hvis du vil bli eier av innholdet i denne mappen, merker du av for Erstatt eier av underbeholdere og -objekter.

5. Klikk OK, og klikk deretter Ja når du får følgende melding:

Du har ikke tillatelse til å lese innholdet i katalogen mappenavn. Vil du erstatte katalogtillatelsene med tillatelser som gir deg Alle tillatelser?

Alle tillatelser blir erstattet hvis du trykker Ja.

Obs! mappenavn er navnet på mappen du vil bli eier av.

6. Klikk OK, og bruk deretter tillatelsene og sikkerhetsinnstillingene du vil bruke for mappen og innholdet, på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...