vihovde Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hei, jeg har solgt mitt gamle kamera, Sony Cyber-shot DSC-W1. Jeg kjøpte meg ett Canon Ixsus 75 men synes ikke dette hadde tilnærmet like god bildekvalitet som på mitt gamle Sony. Så da tenkte jeg at jeg ville høre med dere hvilken Sony jeg skal gå for denne gangen? Sikler litt på Sony Cyber-shot DSC-H3. Hva mener dere? Vil ha så god bildekvalitet som mulig. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Merkelig, ingen av dere som har noen synspunkter? Lenke til kommentar
Plank Plank Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Når det kommer til kompaktkamera tror jeg det blir litt feil å "låse seg" til et merke. Forskjellen fra merke til merke når det er snakk om kompakt, varier veldig fra modell til modell. Det er ikke slik som med speilrefleks - der de forskjellige merkene har egne "synspunkt" og kjennetegn. For å ta et eksempel - Fujifilm f31 kom og mottok ekstremt god omtale. Da den nyere modellen kom (f40fd) ble den også hyllet av de fleste anmeldere. Men f50fd - det nyeste i serien - har nærmest blitt slaktet pga megapixel-jaget og sin dårlige batteritid. Forskjellige produsenter kommer med kamera i ulike klasser, og det er stor forskjell fra kamera til kamera - uavhengig av merke. Jeg vil anbefale deg å lese anbefalingene på akam. Om du er rett for at menyene/knappene osv skal være uvandt, er det ca samme system på alle kompaktkamera som kommer i dag. Håper dette hjalp deg litt! PS: Hvilket budsjett har du ca? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå