Gå til innhold

G9x ytelses, benchmark og OC resultater


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg klokker 9800GTX Core over 800MHZ, klarer den seg fint på Nvidas satbility testen, men på 3Dmark06 testen stopper alt og Vista kommer med følgende melding: "display driver stopped reponding and has recovered". Dvs, Vista autmatisk reseter alle GPU frekevensen til Stock.

 

Jeg har undersøkt litt og det virker at problemet ligger i nvlddmkm.sys filen og det virker at dette er en bug i driveren. Har noen andre opplevd dette og har erfaringer med fixe dette?

 

EDIT: under 800MHZ er alt smooth og greit, dette oppstår når det går over denne grensen.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Hvis jeg klokker 9800GTX Core over 800MHZ, klarer den seg fint på Nvidas satbility testen, men på 3Dmark06 testen stopper alt og Vista kommer med følgende melding: "display driver stopped reponding and has recovered". Dvs, Vista autmatisk reseter alle GPU frekevensen til Stock.

 

Jeg har undersøkt litt og det virker at problemet ligger i nvlddmkm.sys filen og det virker at dette er en bug i driveren. Har noen andre opplevd dette og har erfaringer med fixe dette?

 

EDIT: under 800MHZ er alt smooth og greit, dette oppstår når det går over denne grensen.

Er nok ganske enkelt og greit fordi skjermkortet blir ustabilt.

Stabilitetstesten til nvidia er ikke noe særlig og kan ikke sies å stresse skjermkortene så veldig mye. 3Dmark 06 stresser det langt mer, men fortsatt ikke like mye som tunge GPU spill. (les: Crysis osv..)

 

Blir kortet ustabilt, så kan driveren klikke, og da er det lurt å reinstallere driveren. (da den lettere oppstår etter en "klikk")

Lenke til kommentar

Andrull, jeg setter pris på innspillet, bør jeg avinstallere før reinstallring, eller instalerre opp på?

 

Nå har jeg jobbet litt mer med GPU-instillingene, litt høyre Core og litt lavere MEM gjorde jobben, og jeg fikk shaders over 2000MHZ. Nå kjører jeg @800/1150/2001 og det hadde en del å si for 3Dmark06 scoren. Nå er det over 15000 :new_woot:

 

EDIT: legger ut et nyett bilde av 3Dmark06 Score

3dmark3tb1.th.jpg

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Avainstal og instalasjon gikk greit, og alt er like fin og hel som ny.

 

Ok, nå kjører jeg @800/2001/1150 (GPU/shader/Minne) og forløpige sier meg fornøyed med 3Dmark06 over 15000 :new_woot:

 

EDIT: jeg har undersøkt litt og folk pleir å oppgi effektiv memory frekvens, da kansjke blir det riktigere slikt: @800/2001/2300 (C/S/M)

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Litt usikker på hvordan de klarte å score så dårlig med 9800GX2 i den testen. Mulig det var fordi de brukte gammel driver.

Med 194.90 så fikk jeg 9612 poeng med 9800GX2 (uklokket), Q6600 [3,636GHz] og 4GB DDR3 minne.

Begynner å lure når de får 9000 poeng med 9800GX2 og Q6600 på 4,0GHz. :whistle:

 

http://service.futuremark.com/home.action?...p;resultType=19

 

Edit: hadde ikke overklokket skjermkort fordi det ikke funket med den driveren. (mens med de eldre så fungerte ikke 3Dmark :p)

Så lav CPU OC kom av at jeg ikke orket å overklokke den noe mer enn standard, da jeg uansett bare hadde et forsøk.

Så en 10 - kanskje 11 000 skal nå gå greit tror jeg. :)

 

Edit2: Litt dårlig grafikk i første testen, men skal ikke si noe sikkert før jeg har mulighet til å se med AF/AA, da dette har mye åå si for grafikken. (samt høyere oppløsning)

Var mer enn fysikktest den første. (fin fysikk på vannet)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Litt usikker på hvordan de klarte å score så dårlig med 9800GX2 i den testen. Mulig det var fordi de brukte gammel driver.

Med 194.90 så fikk jeg 9612 poeng med 9800GX2 (uklokket), Q6600 [3,636GHz] og 4GB DDR3 minne.

Begynner å lure når de får 9000 poeng med 9800GX2 og Q6600 på 4,0GHz. :whistle:

 

http://service.futuremark.com/home.action?...p;resultType=19

 

Edit: hadde ikke overklokket skjermkort fordi det ikke funket med den driveren. (mens med de eldre så fungerte ikke 3Dmark :p)

Så lav CPU OC kom av at jeg ikke orket å overklokke den noe mer enn standard, da jeg uansett bare hadde et forsøk.

Så en 10 - kanskje 11 000 skal nå gå greit tror jeg. :)

 

Edit2: Litt dårlig grafikk i første testen, men skal ikke si noe sikkert før jeg har mulighet til å se med AF/AA, da dette har mye åå si for grafikken. (samt høyere oppløsning)

Var mer enn fysikktest den første. (fin fysikk på vannet)

Hvor har du fått den driveren ifra? :p

Står 174.93 på ORB-siden din hvertfall. ;)

Lenke til kommentar
Litt usikker på hvordan de klarte å score så dårlig med 9800GX2 i den testen. Mulig det var fordi de brukte gammel driver.

Med 194.90 så fikk jeg 9612 poeng med 9800GX2 (uklokket), Q6600 [3,636GHz] og 4GB DDR3 minne.

Begynner å lure når de får 9000 poeng med 9800GX2 og Q6600 på 4,0GHz. :whistle:

 

http://service.futuremark.com/home.action?...p;resultType=19

 

Edit: hadde ikke overklokket skjermkort fordi det ikke funket med den driveren. (mens med de eldre så fungerte ikke 3Dmark :p)

Så lav CPU OC kom av at jeg ikke orket å overklokke den noe mer enn standard, da jeg uansett bare hadde et forsøk.

Så en 10 - kanskje 11 000 skal nå gå greit tror jeg. :)

 

Edit2: Litt dårlig grafikk i første testen, men skal ikke si noe sikkert før jeg har mulighet til å se med AF/AA, da dette har mye åå si for grafikken. (samt høyere oppløsning)

Var mer enn fysikktest den første. (fin fysikk på vannet)

Hvor har du fått den driveren ifra? :p

Står 174.93 på ORB-siden din hvertfall. ;)

Magic! :innocent:

 

 

who cares anyways med det siste siferet :devil:

 

 

Alt for mye bloom osv i disse testene. Syntes ikke romskip-scenen såg spesielt finere ut enn X3 og EVE.

Når du ser det lille romskipet på klost hold så må nok bare EVE og X3 gå å legge seg i forhold. Synes ikke det var for mye bloom på univers-scenen, men kanskje på den første.

Lyssettingen er veldig mye bedre, og jeg (tror) at det er en god del flere objekter å se på en gang. Samt hakket bedre bakgrunn.

Dog blir teksturene helt utvasket og dårlige med såpass lav oppløsning, og 0xAF. :(

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Til Sam_Oslo:

Oj...se hvilket kort som slår 9800GTX. Eid?

 

Du trenger ikke å ty til denne nye vantage-greien for å overbvise meg at 9800GTX er ikke et top-kort. Nobody is perfect, og det er alltid noe bedre der ute.

 

9800GTX er et rimlig kort med bra ytelse i en rekke områder, og på flere områder slår de kortene som står øverest i denne ventage-graien. At noen kort er bedre enn 9800GTX, vell det viste jeg fra før. Men du burde også vite at: med en pris på 2 tusen og den plaseringenen, da er 9800GTX et røverkjøp.

 

Du må legge merke til at man kan alltid kjøre "9800GTX Dreiwege-SLI" (vell 3-way SLI på godt norsk) og komme på nest beste plass, for en rimlig penger. :p

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Du trenger ikke å ty til denne nye vantage-greien for å overbvise meg at 9800GTX er ikke et top-kort. Nobody is perfect, og det er alltid noe bedre der ute.

 

9800GTX er et rimlig kort med bra ytelse i en rekke områder, og på flere områder slår de kortene som står øverest i denne ventage-graien. At noen kort er bedre enn 9800GTX, vell det viste jeg fra før. Men du burde også vite at: med en pris på 2 tusen og den plaseringenen, da er 9800GTX et røverkjøp.

Husk at vi snakket kun om ytelse. Dersom prisen kommer inn i bildet, forandrer det alt.

 

...(vell 3-way SLI på godt norsk)...
Ja, det var skikkelig god norsk! :nei:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...