Gå til innhold

G9x ytelses, benchmark og OC resultater


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri sagt at andre kort suger, når jeg utaller meg uten egne erfaringer gjør jeg det heller på denne måten:

 

Jeg har ikke 9800GX2 og vil ikke utalle meg om potensialer, men flere tester hevder at varmen blir et stort problem for overklokking.

 

Men det er flere "benchere" og teoritikere i dette forumet som utaller seg om

9800GTX. Og folk som deg pleier å jatte med dem.

 

EDIT:

Jeg er en "gamer" og prater på basis av realle erfaringer, jeg er ikke en "amatør bencher" som har prøvd dette ett par dager og toeriserer med bastante meninger, og fremstiller det som den fulle og eneste sannheten.

 

Jeg har positive erfaringer med 9800GTX og gir utrryk for det, ander får lov å ha sine egne meninger også. Jeg vil ikke stemple noen, men selfølglige vil svare når de slenger med stempler.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Jeg er en "gamer" og prater på basis av realle erfaringer, jeg er ikke en "amatør bencher" som har prøvd dette ett par dager og toeriserer med bastante meninger, og fremstiller det som den fulle og eneste sannheten.

 

Jeg har positive erfaringer med 9800GTX og gir utrryk for det, ander får lov å ha sine egne meninger også. Jeg vil ikke stemple noen, men selfølglige vil svare når de slenger med stempler.

Jeg kan forstå at du har veldig positive erfaringer med 9800GTX, men argunemtasjonen din er noen ganger litt vag.

Et godt eksempel på dette:

 

EDIT: jeg tror at 9800GTX kommer til å ta av med endlige versjonen av denne driveren. Da jeg "spådde" overlegne drivere for 9800GTX i nærmeste fremtid, flere i dette forumet blånektet det.

 

Innlegget er endret av Sam_Oslo: 20/04-2008 : 19:43

Dette er bare tull. 9800GTX kommer ikke til å yte særlig mye bedre enn idag med ny driver og det kommer aldri til å ta av. Hvis kortet noen gang tar av, så er det allerede utdatert og erstattet med noe bedre. Ved en ytelsesforbedring via ny driver, så vil også andre nvidia kort øke i ytelse.

 

Hadde vi vært tilbake i 2006 og det hadde vært et 8800gtx kort du hadde som du roset opp i skyene, så hadde alle her vært helt enig med deg,da 8800gtx var et ganske revolusjonerende kort.

 

9800gtx er bare pause kort, da nvidia ikke stresser grunnet at ati/amd ikke har stort å komme med. Liten vits å komme med noe nytt å hefting når det ikke er stort til konkuranse, men nvidia må jo lansere noe "nytt" for å blidgjøre folket.

 

Over til topic:

 

Dere som har 9800GX2 kort her, hvordan idle/load temp har dere på hver GPU?

Lenke til kommentar
Her er et sted for veksling av erfaringer og folk har forskjellige meninger om denne komplekse teknologien. Alle bør få lov å gi utryyk for sine meninger og dele sine erfaringer uten at de blir stemplet som "fanboy" av trangt synte folk som deg.

 

Hvis du har peiling på hva du babler om, hold deg unna stempling og kom heller med tekniske argumener.

 

Du mangler de mest grunnlegnde kunnskapene og motbevise deg er enkel sak, men jeg gidder ikke å krangling med folk som deg.

Alle har lov til å gi uttrykk for sine meninger ja.

Hvordan kan du kalle meg trangsynt, når jeg vasker grumsen ut av øynene og blotter 9800GTX for det den er? Det er en "oppjazzet" 8800GTS 512.

 

For all del 9800GTX er et knallbra kort, men det er ingen innovasjon, det er ingen nyhet med dette kortet.

 

Tekniske argumenter? Hva med at 9800GTX er et 8800gts 512 med slappere timings, litt høyere mhz på minnet og tri sli istedenfor dual sli? Er det argumenter nok? :-)

 

Det bare virker som du tror 9800GTX er noe "helt annet".

Det er som å hevde at feks en Cola Light er noe helt annet enn en Pepsi Max.

De gjør begge samme nytten og er i bunn og grunn samme drinken, med små variasjoner.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri sagt at andre kort suger, når jeg utaller meg uten egne erfaringer gjør jeg det heller på denne måten:

 

Jeg har ikke 9800GX2 og vil ikke utalle meg om potensialer, men flere tester hevder at varmen blir et stort problem for overklokking.

 

Men det er flere "benchere" og teoritikere i dette forumet som utaller seg om

9800GTX. Og folk som deg pleier å jatte med dem.

 

EDIT:

Jeg er en "gamer" og prater på basis av realle erfaringer, jeg er ikke en "amatør bencher" som har prøvd dette ett par dager og toeriserer med bastante meninger, og fremstiller det som den fulle og eneste sannheten.

 

Jeg har positive erfaringer med 9800GTX og gir utrryk for det, ander får lov å ha sine egne meninger også. Jeg vil ikke stemple noen, men selfølglige vil svare når de slenger med stempler.

Du snakker om teoretikere, men samtidig så vet du ikke hvem du kaller trangsynt og hvilke HW erfaringer de har.

 

Videre, kalelr du deg selv en "gamer" og ikke "amatør bencher" som har prøvd et par dager og "teoriserer"?

 

Du har jo bare prøvd 9800GTX..

Jeg har hatt 2 x 8800GTS i SLI, når GTS i sli var "hot".

Solgte ene kortet for en billig peng og tweaket andre kortet.

 

Jeg har moddet en del på kort, mekket bioser, laget nye kurver for org viften, etc. ettermontert aftermarket kjøler, clocket, etc., så jeg har nok erfaring med G92 skal du vite.

 

Selv når jeg kjøpte 8800GTS 512 og koblet dette i SLI, så påstod jeg aldri at dette var den beste løsningen for alle. Ingenting er best for alle, ingenting er best til alt.

 

Noe er ikke innovasjon, men mer et polert produkt fra forrige rekke og her kommer 9800GTX inn. Det er et 8800GTS som er polert litt, med et par features (tri sli) og litt høeyre memhastighet, men samtidig dårligere timings.

Lenke til kommentar

Du har "moddet en del på kort, mekket bioser, laget nye kurver ..." ? Jeg har 8 års universitetsutanning innenfor datateknnologi, og har mekket mer enn du kan ane. Men alikevell vil jeg ikke slenge stempler på deg og fordømme dine mininger, du får lov å ha dine erfaringer og meninger.

 

Så sant du ikke blir voldelig, og slenger med stempler og usaklige argumeneter, får du lov å si akkurat hva du mener, fordi jeg har alltid sagt akkurat det jeg mener.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg skal klokke ett 8800gt på 790i nå, om jeg klarer å gjennomføre stabilt da. Blir nok ikke så mye 06 pga dualcore, men 01, 05 og aq3 blir det nok noen runder med.

 

Aaner ikke hva potensialet på 790i er, håper det er bedre enn de andre hk'ne mine som har stoppet på rundt 535 fsb.

Lenke til kommentar
Jeg skal klokke ett 8800gt på 790i nå, om jeg klarer å gjennomføre stabilt da. Blir nok ikke så mye 06 pga dualcore, men 01, 05 og aq3 blir det nok noen runder med.

 

Aaner ikke hva potensialet på 790i er, håper det er bedre enn de andre hk'ne mine som har stoppet på rundt 535 fsb.

E8400? :)

 

Sett flere som har kjørt 550+, og oppmot, og over 600MHz FSB. :)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Du har "moddet en del på kort, mekket bioser, laget nye kurver ..." ? Jeg har 8 års universitetsutanning innenfor datateknnologi, og har mekket mer enn du kan ane. Men alikevell vil jeg ikke slenge stempler på deg og fordømme dine mininger, du får lov å ha dine erfaringer og meninger.

 

Så sant du ikke blir voldelig, og slenger med stempler og usaklige argumeneter, får du lov å si akkurat hva du mener, fordi jeg har alltid sagt akkurat det jeg mener.

uh?? hehe, det er du som driver å rakker ned på andres "erfaring" og grunnlag/begrunnelser.

Jeg har aldri sagt 9800GTX er et dårlig kort, det er det beste single gpu kortet atm., men det er "samme" (ja, hermetegn) kort som 8800gts 512. Noe dypere teknisk gidder jeg ikke legge ut om nå, jeg har nevnt det mange ganger før :-)

 

Men, ja.. Hele saken er jo den at du får det til å virke som 9800GTX er kraftig nok til å drive en romstasjon.

 

8800GTS 512 og 9800GTX er "samme ulla" om du kjører single gpu eller dual SLI setup.

9800GX2 er 2 x 8800GTS 512 clocket litt ned.

 

Noe highend kort, får vi ikke før next gen.

 

Ps. Antall år på universitetet er irrelevant :-) Hele poenget mitt; som du ikke skjønner, er at 9800GTX er ikke alltid best og det har ikke alltid høyest potensiale.

 

Uansett om du går 20 år til på Universitetet, så vil 9800GTX bruke G92 kjernen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...