Olebrumm71 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Western Digital gjør knefall for underholdningsindustrien ved å forhindre deling av alle typer mediafiler gjennom sin egen NAS-software: http://www.boingboing.net/2007/12/06/weste...gital-netw.html Neste harddisk for min del blir dermed IKKE en Western Digital - i protest mot dette påfunnet. ja, det er sikkert mulig å "omgå" begrensningene ved å benytte alternativ NAS-software osv., men jeg personlig velger å boikotte alle WD sine produkter ved å si et klart NEI til dette meningsløse knefallet for underholdningsindustrien. ("...Due to unverifiable media license authentication..." *sic* ) Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) 1. april eller? For noe tull (ikke fra deg, Olebrumm, men fra WD). Filer som ikke kan deles gjennom WD Anywhere Access: http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/ph...amp;p_topview=1 Endret 7. desember 2007 av jokab Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Stakkars WD... de går nok konk nå ja. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvorfor gjør de dette? De lever jo av å selge løsninger folk kan lagre mediafilene sine på.. Dette er å skyte seg selv i foten to ganger.. Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Impulse Tracker, FAR, Cubic Player/Cross-View Music Module Description... Vet ikke om jeg skal le eller grine. Hele greia er ihvertfall patetisk, og jeg håper virkelig ikke andre følger etter. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Kødder de? Hva skal man med en stor harddisk hvis man ikke kan dele divx, mp3 osv. Hva regener de med at folk trenger en 500 GB disk til? Dokument-filer? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Da var min siste WD disk kjøpt. Synd egentlig, for jeg syns de har veldig gode harddisker iforhold til pris.. Edit: ahh, det gjelder bare WD Anywhere Access! Endret 8. desember 2007 av Laland Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Da var min siste WD disk kjøpt. Synd egentlig, for jeg syns de har veldig gode harddisker iforhold til pris.. Edit: ahh, det gjelder bare WD Anywhere Access! Ja, du får brukt den som en vanlig ekstern harddisk. Men hva er poenget med Anywhere Access nå da? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Er det ikke bare å formatere disken når du får den? Da fjerner du jo all programvare som følger med på disken. De kommer jo i Fat32 og ikke NTFS. Burde være lett å omgå Lenke til kommentar
GA Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hvor mange har egentlig brukt disse programmene uansett? Nesten alle jeg kjenner har WD ekstern disker, og alle formaterte disken med en gang for å bli kvitt disse programmen. Ingen vits å si at man ikke skal kjøpe WD for det forandrer jo ingenting på disken, skjønner jo de vil unngå dyre søksmål... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Antar en "fix" er rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Dette er jo direkte latterlig. Som kommentert i kommentarene i linken gitt i første innlegg reklamerer jo WD selv med at man kan lagre slike ting på disken! Up to 571,000 digital photosUp to 500,000 songs (MP3) Up to 50,000 songs (uncompressed CD quality) Up to 100 hours of Digital Video (DV) Up to 800 hours of DVD quality video Up to 200 hours of HD video Red.: Har 2stk WD-disker i maskinen. Det blir ikke flere av de etter det her iallfall. Endret 10. desember 2007 av Ernie Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Det går helt greit å lagre slike ting på disken, men det er heller ikke der problemet ligger. Problemet er det at det ikke skal bli lov til å dele de aktuelle filene. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Det går helt greit å lagre slike ting på disken, men det er heller ikke der problemet ligger. Problemet er det at det ikke skal bli lov til å dele de aktuelle filene. Nei, men det er da ikke snakk om deling via internett, men heller via lokalnettet? Lenke til kommentar
GA Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Virker som om folk missforstår fryktelig her! Man kan selvsagt lagre alt av filer på disken, OG dele dem med hvem man vil enten via nettverk(som en delt mappe) eller bare plugge USB kabelen ut av sin maskin og inn i en annen.. Det eneste dette gjelder er "bloatware'n" som ligger med på disken(følger med et enkelt back up program og noen delingsprogrammer bla). Altså man kan ikke dele gjennom disse programmene. Er det noen av dere som skal slutte å kjøpe WD som faktisk har brukt noen av de programmene? Jeg kjenner hvertfall ingen som bruker det, de fleste formaterer jo bare disken til NTFS uansett, og da forsvinner jo programmene. Og selv de som ikke gjør det må jo innstallere de for å bruke de... Endret 10. desember 2007 av GA Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Har god erfaring med WD disker og kjem til å fortsette å kjøpe den typen. Den blir jo formatert med eingang uansett so har ingen betydning for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Virker som om folk missforstår fryktelig her! Man kan selvsagt lagre alt av filer på disken, OG dele dem med hvem man vil enten via nettverk(som en delt mappe) eller bare plugge USB kabelen ut av sin maskin og inn i en annen.. Det eneste dette gjelder er "bloatware'n" som ligger med på disken(følger med et enkelt back up program og noen delingsprogrammer bla). Altså man kan ikke dele gjennom disse programmene. Er det noen av dere som skal slutte å kjøpe WD som faktisk har brukt noen av de programmene? Jeg kjenner hvertfall ingen som bruker det, de fleste formaterer jo bare disken til NTFS uansett, og da forsvinner jo programmene. Og selv de som ikke gjør det må jo innstallere de for å bruke de... Det er korrekt. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Jeg er klar over at dette kun gjelder deling via deres anywhere programvare, men det er forsatt dumt.Sette restriksjoner på grunn av at det kan deles CopyR vare....Nesten alle mennesker kan begå drap.... gief restrictions!... men dumt er det. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
GA Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg er klar over at dette kun gjelder deling via deres anywhere programvare, men det er forsatt dumt. Sette restriksjoner på grunn av at det kan deles CopyR vare.... Nesten alle mennesker kan begå drap.... gief restrictions! ... men dumt er det. Joda, på en måte er det kjedelig, men samtidig veldig forståelig fra et firmas ståsted. De vet nok selv hvor lite disse programmene er i bruk(de legger de jo ved mest for å skille seg fra mengden med "dumme disker" uten sotfware), og ser vel på det som bedre å begrense bruken enn å bli saksøkt. Om de hadde blitt saksøt hadde det jo blitt vi(kjøperne) som måtte betalt det(høyere priser), så synes ikke dette er noe å klage på egentlig. Det som derimot er noe å klage på er hvor mye makt plateselskapene, RIAA og gjengen har over forbrukerene. De får ikke forbudt selve delingen så de bare ødelegger alt de kan. Det er jo nesten garantert at WD gjør dette fordi de har fått en advokat på døra, tviler på at de gjorde dette helt av eget valg. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 formatere den så er den vell ikke i stand til å stoppe filer? det er jo programmene som ligger på diskene som bruker å være problemet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå