Gå til innhold

Levde etter bibelen i ett år

Anbefalte innlegg

Forfatter A.J. Jacobs bestemte seg for å følge bibelens påbud bokstavtro i ett år. Han lot skjegget gro, kledde seg i hvitt, spilte harpe og blåste i horn til faste tider.

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/12/05/520263.html

«Gjorde Bibelen meg til et bedre menneske? Det er vanskelig å si, men jeg håper det. Ihvertfall litt bedre. Jeg later iallfall som jeg er blitt et bedre menneske, og som C.S. Lewis sa: Å prøve å framstå som bedre enn du er, er bedre enn ingenting»

Ganske interessant lesning. Kanskje de som er voldsomt motstandere av kristendommen her inne burde prøve det samme? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Æsj. Religion er et man finner på når man ikke kan forklare noe på en logisk måte.

Spar deg for de der, dette er ikke en generell religions-tråd, de har vi nok av.

Diskuter noe om artikkelen, det å leve etter bibelen, eller la være.

Visste ikke at det å slå barn stod i Bibelen (?)

«Den som sparer på riset, hater sin sønn, den som elsker ham, tukter ham tidlig»

Det skal sies at denne karen tester ut å leve etter både gamle og nye testamente. Dagens kristne følger kun det nye.

Lenke til kommentar
Det skal sies at denne karen tester ut å leve etter både gamle og nye testamente. Dagens kristne følger kun det nye.
Følger ikke jøder det gamle testamentet?

EDIT: Hehe, jeg og Melkekartong postet samme spørsmål samtidig :p

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Æsj. Religion er et man finner på når man ikke kan forklare noe på en logisk måte.

Spar deg for de der, dette er ikke en generell religions-tråd, de har vi nok av.

Diskuter noe om artikkelen, det å leve etter bibelen, eller la være.

Visste ikke at det å slå barn stod i Bibelen (?)

«Den som sparer på riset, hater sin sønn, den som elsker ham, tukter ham tidlig»

Da er det pussig at de hele tiden henviser til det gamle testamentet når det gjelder homofili.

Lenke til kommentar
Kanskje de som er voldsomt motstandere av kristendommen her inne burde prøve det samme? ;)

Hvorfor? Jeg har i allefall ikke lyst til å drepe menstruerende kvinner som har sex (og mennene de har sex med), som er befalt i bibelen.

Enig. Hvorfor ta skrittet tilbake til den mørke middelalderen fordi det står så i en eventyr bok? For å oppnå hva? For å bli et bedre menneske da kanskje? Å det blir du ved å leve etter den boka? Føler meg bra nok jeg, UTEN å leve etter det som står i den boka, takk som byr... :)

Tror han opplevde en del rare ting da, det er sikkert! Vi har liksom utviklet oss litt fra det stadiet som er beskrevet i den boka, ihvertfall de fleste av oss, og godt er det. Finner det meget godt at religion IKKE er styrende her i landet! Tenk hvor hemmende DET ville ha vært :S :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...