Gå til innhold

Jeg har mistet bokmerkene mine i Firefox

johome

Anbefalte innlegg

Jeg restartet dataen min i går kveld og når jeg startet opp Firefox oppdaget jeg til min store forskrekkelse at alle bokmerkene mine var borte.

Dette har jeg sikret meg mot ved å ha foxmark. Vanligvis er det jo bare å besøke kontoen og deretter laste ned bokmerkene på nytt.

Denne gangen gikk det ikke da jeg fikk en error melding.

Etter noen forsøk lastet istedet Foxmark bokmerkene opp. Og siden jeg ikke hadde noen bokmerker å laste opp så er kontoen min helt tom.

Er det mulig å få tilbake bokmerkene på noen måte ?

Jeg har hørt at Firefox har lagret bokmerkene på maskinen , men jeg vet ikke hvordan jeg skal finne de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarte å finne bokmerkene ved å gå inn på C:\documents\Bruker\Programdata\Mozilla\Firefox\Profil\ksjgccfb.default\Bookmarkbackups

Men hvordan skal jeg importere de til mine bokmerker ?

Jeg kan jo gjøre det manuelt , men siden det er snakk om flere hundre bokmerker vil det jo ta en hel dag å få gjort det.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Skal jeg kopiere mappen , eller skal jeg åpne mappen først og så kopiere ?

'' rename bookmarksbackup fila til bookmarks.html i rot mappa til profilen... ''

Er det mappen som dukker opp under Profiles mappa som '' ksjgccfb.default '' ?

Dette ble nok litt komplisert for meg ja .

Lenke til kommentar

hvis det er den eneste mappa under profiles, så er det nok den profilen du bruker i Firefox ja.

Der inni skal det ligge en bookmarks.html fil. (mulig den bare vises som bookmarks" hos deg da.

Erstatt denne bookmarks fila med den den fila du fant under

C:\documents\Bruker\Programdata\Mozilla\Firefox\Profil\ksjgccfb.default\Bookmarkbackups over den bookmarks.html fila

og bookmarkene dine skal dukke opp igjen (eller er det enkeltlinker under bookmarkbackups??).

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...