Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med utro dame

Gjest Guest_JOHN P._*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ditt valg. du kan ikke stole på henne lengre.og viss hun virkelig vil, så tror jeg ikke hun er dum nok til og gjøre det igjen...

Vis du finner ut noe ondt en gang til, då driter du i hun.

Tror ikke noen som gjør en sånn tabbe, ville gjort det en gang til. hun kunne sagt hun ble voldtatt, eller dopa, men ellers, så tror jeg ikke noen gjør samme tabben 2 ganger.

da "elsker" hun deg ikke

Lenke til kommentar
Gjest Guest_KC_*

For meg er det bare to måter jeg kunne tenkt meg å løse en slik situasjon og de eneste to valg jeg ser:

a) Gjort er gjort, lev videre og respekter at det er et glemt kapittel (jævla vanskelig sant).

b) Still spørsmålet hvorfor. Når kvinner er utro så vil svaret du får nesten aldri være tilfredsstillende eller ha noe spesiell logikk bak seg. Jeg har kjent ekstremt mange jenter som har vært utro og alltid så rasjonaliserer de en ikke logisk handling med "det bare skjedde". Å stille spørsmålet hvorfor for å prøve å få en logisk forståelse for det for å få det ut av bildet skaper ofte mer problemer enn det løser.

- Kineti[c]harm

Lenke til kommentar
Gjest Guest_John p._*

Eg prøver så godt eg kan og glømme det som har skjedd og tenke gjort er gjort, men det er ikkje lett for det dukker opp heile tiden... Lurer på om eg noen gang kan stole på henne igjen. Eg er redd før og bli svika igjen, føler meg så forbanna fortvila... Er det mange som klarer og stole på en person som har løyet for deg og vert utro til slutt? Eg føler hun har sakt alt som har skjedd, men føler meg aldri trygg lenger...Sliter utroli masse med meg sjøl etter alt dette:(

Lenke til kommentar

Jeg hadde under tvil gitt ho en ny sjanse siden dere har vært sammen i nesten 5 år, det betyr jo noe det også. Som sagt tidligere kjenner jeg et par kvinnfolk som har vært utro og jeg har aldri sett noen med mer fucka samvittighet. Jeg vet dem begge har lært (Fordet om det ikke gjelder alle som er utro). Derimot om det skjer andre gangen er det ikke noe å følge opp. Da er det ikke "en glipp" lenger og det beviser bare at dama ikke takler forhold riktig og har seg med andre med god samvittighet. Da hadde jeg dumpa ho uten tvil. Men siden det er første gang, og forholdet i utgangspunktet er ganske sterkt siden det nærmer seg 5 år så ville jeg gitt det en sjanse til. Å glemme hele hendelsen kan du bare gi opp, men fortrengelse på lang sikt kan du klare om du jobber for det og ho ikke ripper opp i det

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Jeg føler med deg. Er ikke en gøy sitvasjon, Hverfall når du har brukt så lang tid sammen med henne. Viss du noen gang føler at du kan tilgi henne så er det jo greit og forsøke. Men viss du ikke klarer og slutte og tenke på det så kan dere aldri klare og få et sunt forhold tror jeg. Tilt er så basis i alle forhold at viss det ikke finnes blir alt så mye vanskeligere.

Men viss du føler at du aldri kan tilgi, så synes jeg at det er ikke noe fremtid sammen med henne. Det vill bare skade fremtidige forhold viss du holder sammen med henne, for da vill du ha problemer med og ikke stole på noen du er sammen med igjen. Er lett og bli paranoid når det har skjedd en gang før.

synes du skal sette deg ned med henne ta en lang prat og reflektere over hva ho har sakt og hvordan ho har følt seg, Og åssen du føler deg.

lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Guest_John p._*

Hun sier hun angrer på alt hun har gjort mot meg å hun kommer aldri til og gjør det flere ganger. Eg tror på det hun sier, men det hun allerede har gjor er utruli vanskelig og glømme. Eg sliter veldi med og klare å komme meg opp igjen og få tilbake livs gnisten. Eg hadde aldri trutt hun kunne gjøre noe sann mot meg... Eg hadde i utgangspunktet bestemt meg for og aldri ta henne igjen, men hun garanterte meg at det var meg hun ville ha og angret seg... Eg har så utroli sterke føleser for henne, eg føler meg veldi forelska i henne. Men tanken på det hun har gjort gjør meg kvalm. Eg har alletide vert den som har gjort alt for henne, og det vet hun så alt for godt. Føler meg avatil dom som har stilt opp så masse for henne. Hun er mer den personen som tenker at alt orner seg til slutt. Eg har tru på at forholdet skal bli bra igjen, men det er en helvetes lang veg og gå. Eg føler meg så utroli bitter...

Lenke til kommentar
Hun sier hun angrer på alt hun har gjort mot meg å hun kommer aldri til og gjør det flere ganger. Eg tror på det hun sier, men det hun allerede har gjor er utruli vanskelig og glømme. Eg sliter veldi med og klare å komme meg opp igjen og få tilbake livs gnisten. Eg hadde aldri trutt hun kunne gjøre noe sann mot meg... Eg hadde i utgangspunktet bestemt meg for og aldri ta henne igjen, men hun garanterte meg at det var meg hun ville ha og angret seg... Eg har så utroli sterke føleser for henne, eg føler meg veldi forelska i henne. Men tanken på det hun har gjort gjør meg kvalm. Eg har alletide vert den som har gjort alt for henne, og det vet hun så alt for godt. Føler meg avatil dom som har stilt opp så masse for henne. Hun er mer den personen som tenker at alt orner seg til slutt. Eg har tru på at forholdet skal bli bra igjen, men det er en helvetes lang veg og gå. Eg føler meg så utroli bitter...

Wow. Du beskrev akkurat hvordan det var for meg. Dama oppførte seg på akkurat samme måte! "Kan vi ikke glemme det?" "Det ordner seg." "Vi kan legge det bak oss"

Mitt råd: Ting blir aldri de samme igjen etter utroskap. Det er liksågreit og bare gjøre det slutt nå.

Lenke til kommentar

Alle sier han skal dumpe henne, men det er jo tydeligvis ikke så enkelt. De har tross alt vært sammen i 5 år, og det er ikke bare bare å gjøre det slutt. Men som flere her har sagt tror jeg det er lurt at du bestemmer deg for om du klarer å tilgi henne, eller ikke. Hvis du går for det første, bør du også gjøre det klart for henne at det er ikke bare for deg å gå videre, men at det fremdeles er vondt og ekkelt, at du sliter med å stole på henne osv. Husk at det uansett ikke er rettferdig å dra opp det faktum at hun var utro i fremtidige diskusjoner og krangler!

Hvis du derimot finner ut at du ikke klarer å tilgi henne, må du bare prøve å gå videre uansett hvor ekkelt det er. Hvis ikke kommer du bare til å ødelegge for både deg selv og henne.

Lenke til kommentar
Gjest Been_There

Jeg vet ikke om trådstarter fremdeles leser denne tråden, men uansett er det positivt at folk snakker om utroskap. Folk bør få vite fra oss som har erfart det at det er en aktivitet med korte gevinster og store langtidskostnader - om man blir oppdaget eller ikke. Selv om man klarer å holde utroskapen skjult vil det skade nærhet og intimitet i forholdet, blant annet på grunn av all innsats som må investeres i planlegging, i å holde det skjult og i å rettferdiggjøre det for seg selv eller holde sine kvaler for seg selv. Tenk om like mye energi ble investert i forholdet i stedet?

En grunn til at også folk med etablerte forhold, barn, osv hiver seg ut i denne helsefarlige aktiviteten tror jeg er at folk ikke snakker om det, så derfor kan man ikke vite hvor jævlig det kan bli som en følge av litt moro, en forelskelse man bare ikke klarte å stå imot eller et behov for bekreftelse eller å bli sett som man tror man må få dekket av andre.

Begge i et forhold har selvfølgelig ansvar for at forholdet er bra, men bare den utro har ansvar for sin utroskap. Det er en utrolig dårlig løsning på et samlivsproblem. Blir man avslørt kan man ikke forvente at den andre skal komme over det eller legge det bak seg, men kanskje legge det mer og mer til siden etter hvert. Det tar langt tid, og mye lengre tid enn det den utro kan synes er rimelig.

Jeg er enig i at det er lettere sagt enn gjort å bare droppe en person man er glad i, som man har mange år sammen med, men den som har vært utro må helhjertet, oppriktig og uten forbehold angre, avslutte forholdet og risikere egne hensyn (som frykt for å bli avvist eller fremstå i dårligere lys) for å komme den andre i møte, kort og godt sette seg selv i annen rekke en stund.

Når det er sagt betyr ikke det at partners utroskap er en fribillett for å oppføre seg som en dust selv, men det tror jeg de som er villige til å gi partneren en ny sjanse forstår – alt annet hadde vært uten mening. Man går ikke igjennom så mye vondt bare for en sjanse til å ta igjen!

Lenke til kommentar

Jeg kan foreslå at dere holder dere på avstand. Hvis dere er samboere, flytt fra hverandre. Jeg mener ikke at dere skal slå opp, men at dere kommer litt vekk fra hverandre for å få tenkt ut ting, få pusterom.

Hvis jeg var deg så ville jeg utestengt henne for en stund, snakker med henne når JEG vil, vil møte henne når JEG vil (og det blir ikke ofte). La hennes samvittighet gnage henne en god stund. Dette ville ho fortjent. Og det er veldig irriterende at ho skal be deg om at du skal komme deg over det på sekundet. Jeg ville bare vært enda mer vrang hvis jeg fikk en slik kommando.

Jeg ville gått og funnet på ting uten henne, dra på ferie med venner uten henne. Men ikke vær utro selv for da synker man på samme nivå. Jeg tror slike egoistiske handlinger (uten å være utro tilbake) vil også hjelpe deg tilbake selvfølelsen samt ho får sin bot.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Guest_John p._*

Hei igjen... Eg har brukt veldig mye tid i det siste på å tenke over alt... Eg synst det er godt og få høre andre sine meninger og forslag, det hjelper meg mye... Eg er forelska i dama enda og vi er forsatt sammbuere... Det har vert en tøff tid, eg hadde aldri i min villeste fantasi trott at dette skulle vere så forbanna vondt... Vi har det veldig bra i forholdet vårt, men sliter med mykje krangling og bitterhet... Eg føler meg veldig usikker på om eg klarer og gå resten av live mitt i lag med en dame som har sviket meg så masse... Ej har store problemer med og stole på henne... Hun sier at eg kan stole 100 % på henne, men det er så ufattelig vanskelig. Avatil når eg er aleine kommer tårene og tankene framm sjøl etter så lang tid... Eg føler hun behandler meg på en uverdig måte, eg føler det er eg som må dra lasset aleine. Hun synst det er på tide og legge alt bak seg, men det er ikkje lett. Hun vill vi skal berre glømme dette og komme oss videre... Eg har blitt veldig sjalu etter det som har hent oss, men eg føler hun har blitt mindre sjalu... Eg føler at livet mitt ikkje lenger har livs kvalitet. Føler meg meir som en persom som bare er til... Veldig synd, men sann er det dessverre

Lenke til kommentar

selv er jeg totalt imot utroskap og vet ikke om jeg selv vilel vært i stand til å tilgi det.

men,om dere er heeelt sikre på at det er dette dere vil og at dere vil ha en fremtid sammen og er villige til å jobbe for den så er det jo bare å sete igang med jobbingen. kanskje dere rett og slett burde prøve samlivsterapi? om dere vil ha en fremtid sammen så burde jo ingen steiner være usnudde,da burde dere heller prøve alt for å få det til å funke.

lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...