Gjest Guest_JOHN P._* Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Har vert lag med dama mi snart 5år. Nå for litt siden kom sannheten fremm. Hun har gått bak ryggen min og hatt kontakt med en annen gutt i flere mnd, det ente i utroskap. Men vi har bestemt oss for og prøve igjen. Men det er veldig vanskeli og få tillit til en dame som har vert en løynhals og ikkje minst bedratt deg. Vi sliter veldi med og få forholdet der det skal vere. Noen som kan hjelpe meg med gode råd? Vi har lyst og ha det slik vi hadde det tidligere Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Sånt tar tid. Tillit er noe som man gir lett, men som tar tid å bygge opp hvis andre ødelegger. Har du god tid? klarer du å tilgi henne? Åssen vil du kunne klare å stole på henne igjen? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 spør henne hvorfor hun gjorde det. hvis det er noen spesielle ting hun savner i forholdet, se om dere kan fikse det sammen. hvis det var for spenningens skyld, se om dere kan få pfiffet opp sexlivet med f.eks partnerbytte, lær, offentlig sex etc. lykke til. Lenke til kommentar
Gjest JOHN P Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Ja det er utruli vanskeli og leve i lag med en person som har sviket deg. Det er vanskeli og stole på en peron som har sparket unna alt som heter tillit og trygghet... Å bygge opp et forhold som har gått så pass i stykker er ikkje lett. Men hun forstår ikkje at det skal vere så vanskeli for meg.. Hun blir veldi sur på meg for hun sier at vi må legge det bak oss og komme videre, men det er ikkje lett... Eg sliter veldi med å klare dette. Men eg håper at det kan bli bra til slutt... Lenke til kommentar
Gjest Gjest_erfaring Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hallois. Har vært igjennom dette. Kona var utro bak min rygg og dette hadde pågått en stund. Det første vi gjorde var å kontakte familievernkontoret. Dette angret vi ikke på da det var til stor hjelp. Ellers må man prate sammen masse. Du må ha lov til lufte ut din frustrasjon og du må ha lov til å stille spørsmål. Hun må på alle måter signalisere at hun mener alvor med at hun vil legge dette bak seg og at det skal være dere. I starten vil du være ganske på tuppa og det er slitsomt både for deg og partneren. Det eneste som hjelper er tiden, kommunikasjon og konkrete handlinger som viser at dere vil gå videre på veien sammen. Vi lever i et samfunn preget av raske løsninger på alle plan. Prosessen dere nå er inne i krever det motsatte, nemlig tålmodighet og tid til å lege skaden som har skjedd. Jeg føler at jeg og min kone har begynt å få "roen" tilbake i forholdet for ca. 2-3 uker siden. Jeg oppdaget hva som hadde skjedd i starten av august. Det har vært oppturer og nedturer, mange tårer, men vi føler nå at forholdet vårt nå kanskje kan bli sterkere enn det noen gang har vært. Slik ser det ihvertfall ut pr i dag. Lykke til i deres forhold! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Stoler du på henne nå da? Jeg kjenner et par folk som har vært utro, og jeg vet at begge dem har lært av det. Ser ut til å være en voldsom påkjenning i etterkant fordet om det på ingen måte rettferdiggjør det dem har gjort. Om det er den eneste gangen ho har vært utro så tviler jeg på at det skjer igjen. Iom at dere har vært sammen i nesten 5år. At ho sier dere må legge det bak dere virker også som et tegn på at ho har lært. Kan ikke være moro å høre at man har vært det og hun reagerer som ho skammer seg over å ha gjort det. Derimot om ho har vært utro tidligere (enten mot deg eller andre) så er det verre. For det viser at ho gjør det med god samvittighet og da hadde jeg ikke klart å stole på dama igjen. Og for all del, ikke gi ho flere sjanser og ihvertfall ikke hevn deg på noen måte. Bare ta det med ro, sånt kommer uansett fram om det skjer igjen og da er det ihvertfall ingen grunn til å prøve på ny. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Kanskje samlivsterapi eller ligende kunne ha vært en okei ting? Vist dette er damen du vil dele resten av livet ditt med, og du er villig til å se forbi utroskapen så burde dere legge dere litt ekstra i selene. Utroskap er jo vanskelig å legge bak seg, selv i korte forhold. Bygge opp den tilliten tar tid og muligens hjelp. Lenke til kommentar
Gjest JOHN P Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Takk for mange gode svar... Det er første gangen hun har vert utro. Eg har veldi lyst og klare å stole på henne igjen. Men eg vet de vill ta tid...Men forholdet vårt er mykje opp og ned og det tar veldi mye på. Men eg har et håp om at forholdet vårt skal bli sterkere etter dette, som du forteller det felixersvart... Livet skal ikkje vere lett og forstå... Men håper snart oppturen kommer:). Eg merker at vi har forandret oss veldi mye ette dette kom fram, eg er veldi oppmerksom på henne på det hun gjør mot meg, og blir veldi lett såra... Men eg håper tiden leger alle sår.. Lenke til kommentar
Gjest Guest_jp_* Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 en gang utro alltid utro? Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Første jeg tenkte når jeg så tråden var "Sliter med? Hva er det og tenke på, dump henne!" Utroskap er noe som aldri blir glemt. Uansett hvor mye du påstår du kan "komme over det", uansett hvor mye samlivs-terapi, uansett hvor mye dere snakker ut om det, uansett faen hva du enn måtte finne på og gjøre, så vil det være der. Det vil ligge bakerst i hodet ditt, helt gjemt. Når hun er på fest uten deg, så vil den tanken komme fram. "Kan jeg stole på henne?" "Hva gjør hun nå?" "Hvem er hun sammen med?" Du kommer aldri, uansett hva du sier nå, til og stole 110% på henne. For det vil ligge i hodet ditt. Du kommer aldri til og glemme det. Som noen andre her påpekte, få ut frustrasjon, still spørsmål! Viser hun anger? Oppriktig anger? Har hun gjort noe sånt før? Om hun har det så er det ganske tydelig at hun "har det i blodet".. Dere får bare prøve og snakke ut om det, oppsøk terapi, whatever. Men som jeg sa, du glemmer det ALDRI. Lenke til kommentar
andiss Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Asso det jeg gjOr med en gang det er skurring i forholdet mye krangling osv. Du mA bare stole pA deg selv og fOlsene hennes, Dump henne si det er over, gi det 1-2 uker hun vil ringe deg og si unnskyld, funker vaer gang Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Du kommer aldri til å kunne stole på henne igjen.... Sånn er det bare 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Svært så bombastiske vi var da. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Svært så bombastiske vi var da. Erfaring det 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Kondolerer. Men jeg vil likevel fortsette å være optimist jeg. Kanskje det ikke blir det samme som det var for trådstarter men jeg vil ikke si at det garantert kommer til å gå i dass. Selv så fikk jeg heller ikke tilbake tilliten, men det kan jo være fordi jeg ikke jobbet nok med det... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Kondolerer. Men jeg vil likevel fortsette å være optimist jeg. Kanskje det ikke blir det samme som det var for trådstarter men jeg vil ikke si at det garantert kommer til å gå i dass. Selv så fikk jeg heller ikke tilbake tilliten, men det kan jo være fordi jeg ikke jobbet nok med det... Jeg jobbet lenge med det jeg uten at det hjalp, men du skal ha for optimismen Grunnen til at jeg ikke er like optimistisk er at dette har med grunnleggende følelser i et forhold å gjøre. Hver eneste gang du kommer til en korsvei hvor du virkelig trenger din nærmeste vil du tvile... Kanskje ikke ikke mye, men nok... Ellers er det den som har brutt tilliliten som bør jobbe med å gjenopprette den og håpe på at det virker. 1 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Om dere bestemmer dere for å legge det bak dere og prøve på nytt så må dere faktisk legge det som skjedde bak dere. Det kan ikke ligge der som noe du kan trekke frem når dere krangler eller som ett fremtidig utro-frikort for din del. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Askeladden_* Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hei, leit å høre at du har opplevd det samme som meg. Lenke til kommentar
Gjest JOHN P: Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det er første gangen eg opplever dette. Det er så utroli vanskelig og stole på en person som har behandlet deg på den mest jævlige måten som går and... Men eg er så veldi gla i jenta, og har veldig lyst og få til dette igjen. Men eg er veldig redd for det er noe som alltid vill ligge der og iritere... Eg føler på hun klarer og legge alt dette bak seg og komme videre, men eg prøver og legge det bak meg, men uansett hvor hardt eg prøver kommer bitterheten tilbake. Eg håper på dette kan bli bedre for min del og at eg klarer og legge det bak meg og komme meg(oss) videre...Men ting tar tid Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 du kommer til å irritere deg over dette hele tiden.. domp henne.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå