Stian V.H Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Tatt dette bildet fra Målselv fjellandsby,hva synes du om bildet mitt? Kamera:Canon Powershot S3IS Exif er jeg litt usikker på da jeg brukte manuelle instillinger,kanskje noen vet hvordan man får vist Exif i The Gimp som jeg bruker? Gjort noen små justeringer av kurver,nivåer og farger i hovedsak... Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Tatt dette bildet fra Målselv fjellandsby,hva synes du om bildet mitt? Kamera:Canon Powershot S3IS Exif er jeg litt usikker på da jeg brukte manuelle instillinger,kanskje noen vet hvordan man får vist Exif i The Gimp som jeg bruker? Gjort noen små justeringer av kurver,nivåer og farger i hovedsak... Hei, fint å se flere S3-fotografer her! Skulle gjerne sett Exif ja, spesielt ISO, men den kommer ikke med i Exif tror jeg, det er en ulempe med S3. Savner den ofte... Synes nemlig det var litt støy, men det er jo ikke S3's beste side dessverre... Spesielt i forgrunnen, men bare når du finstuderer, ikke plagsomt på litt avstand. (kan også være jpg artefakter) Husk å låse ISO til 100 når du tar bilder i så godt lys... Synes det var ganske bra og stemningsfullt bilde, viktig at du fikk med litt blå huller i toppen. Litt usikker på plasseringen av sola, enten bør den ligge nær det gyldne snitt (1/3 fra kanten) eller sentrert, nå ble det sånn midt mellom... Kan kanskje vurdere annet utsnitt? Kan sikkert være spennende å leke videre med svart/hvitt utgave, og legge på gradering og større kontrast på himmelen.. Da gjør ikke støy noe heller, det blir bare en fin korn-effekt... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Her kommer Exif-data fra bildet i hvert fall. Som kjelldell skriver, er ikke ISO-verdien med i dataene. Exif IFD0 * Camera Make = Canon * Camera Model = Canon PowerShot S3 IS * Picture Orientation = normal (1) * Last Modified Date/Time = 2007:09:30 16:47:40 Exif Sub IFD * Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/800 second = 0.00125 second * Lens F-Number/F-Stop = 80/10 = F8.00 * Original Date/Time = 2007:09:30 16:47:40 * Shutter Speed Value (APEX) = 309/32 Shutter Speed (Exposure Time) = 1/806.90 second * Aperture Value (APEX) = 192/32 Aperture = F8.00 * Flash = n/a (80) * Focal Length = 11100/1000 mm = 11.10 mm * Image Width = 2816 pixels * Image Height = 2112 pixels Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå