Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

PS3, Jeg føler et nedelag.

Ferchie

Anbefalte innlegg

Nå gikk jo denne tråden fullstendig over i fanboy krig.

Tingen er at om du skal vinne et marked med en konsoll, så må du nesten være først, og du må reklamere MYE. Det har xbox gjort, og spør du meg ser det ut som om de har vunnet denne krigen. PS3 kom sent inn på markedet, var ekstremt dyr, og hadde lite å by på, så da kunne det vel egentlig bare gå en vei, selv om den ikke enda har ''tapt''.

Nintendo wii derimot er jo en konsoll som er billigst, men den har jo ekstremt mangel på gode spill.

Ser ut som de har vunnet denne krigen? På hvilken måte har Xbox vunnet krigen? Det har gått to år siden 360 kom ut, ett år siden PS3 kom ut, denne "konsollkrigen" er ikke en gang i nærheten av å bli slutt.

Seff kan jeg lese, men du kan spare fanboy kommentaren, det som var poenget mitt.

Seff kommer ikke ps3 til å dominere som ps2 gjorde, hvis den når 120 mill solgte så går jorda crazy

men man kan ikke utelukke de fra å selge mest som du gjorde i din post, du kan vel ikke spå fremtiden??

Da er vi enig da.

Ja, og hvorfor tror du den solgte bedre enn alle andre da? Fordi den var best, og fordi Sony produserte den beste konsollen, fikk snappet til seg de beste spillene, og hadde en bra pris. Slik vant de konsollkrigen, men det er vel fanboy av meg å si det også?

Den selger faktisk ikke så mye mindre enn de andre konsollene som du tror heller. Vi har flere ganger slått både Xbox og Wii i antall solgte eksemplarer på en uke eller en måned. I japan har PS3 solgt best den siste tiden. Den er heller ikke dyrest lenger, det er ihvertfall snakk om noen hundrelapper. Koster et par hundre kroner mer enn 360'en, så det tar du nok feil. Eksklusivene kommer, og det vil faktisk du også se dersom du ser på releaselista for neste år.

Se litt mer på fakta og tall før du uttaler deg om at andre er fanboy, noe du faktisk ikke har noe grunnlag for å uttale deg om.

Vi? VI?

Det sier vel det meste.

Er det ditt eneste motargument? Forteller nok om hvor stort grunnlag du har for de latterlige utsagnene dine. Man støtter selskapet som produserer konsollen man kjøper, og har man støttet f.eks Sony helt siden PS1 blir man nesten en del av dem. Samme som når fotballsupportere sier "VI vant kampen igår", slutt å henge deg opp i smådetaljer og hold kjeft hvis du ikke kan komme med ordentlige motargumenter.

Og hvor får du fra at 360 selger så utrolig mye mer enn PS3 worldwide? Det er jo bare pisspreik, det finnes tall som beviser det motsatte.

Det der er vel nesten definisjonen på fanboy. Er du slik når det gjelder biler også ? Telefoner osv?

Og komme med motargumenter til deg blir som så komme med vitenskapelige fakta til en religiøs gærning. Han vil ignorere det uansett og allikevel tro det sitter en usynlig fyr over skyene som driver med magi.

Jeg har aldri sagt at 360 selger mye mer enn PS3 heller. Du derimot har sagt at du tror PS3 vil dominere slik som PS2 gjorde. Ikke mye som tyder på det akkurat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Berrebo: Er helt enig med deg. Det lukter gjennomsyra fanboy hele veien her. Er vel egentlig bare å ignorere ham. Det var ikke det denne posten handlet om i første omgang. Jeg skrev da også at jeg helst ikke ville ha fanboy posts her å.

Finnes ikke mere irriterende mennesker.

Lenke til kommentar
er det noen her inne som bryr seg om at de er fanboys? rekk opp hånda

Det skaper problemer når fanboys bare kommer med tull som det ikke er noen dekning for når andre prøver å holde seg til fakta og realiteter.

Berrebo: Er helt enig med deg. Det lukter gjennomsyra fanboy hele veien her. Er vel egentlig bare å ignorere ham. Det var ikke det denne posten handlet om i første omgang. Jeg skrev da også at jeg helst ikke ville ha fanboy posts her å.

Finnes ikke mere irriterende mennesker.

Ja, får vel prøve å gjøre det.

Lenke til kommentar
Vel finnes faktisk fanboys som har gode konstruktive meninger!=) ja noen er blåst, men ikke alle=)

dere skiller bare ut det dere mener tar feil:) Det er nazismen all over again:)

Hhehehehe, nazisme ja! ^^ Nå bare fyrer du opp til en eksplosjon av en diskusjon.

Men problemet med fanboys er at de som oftest bare ser de positive sidene ved den tingen de liker, og bare negativt på alt det andre. Det er det som er så hat! :)

Lenke til kommentar

ok:) da vil jeg gjerne at folk innrømmer de negative sidene ved både ps3 og xbox 360=) les dem på? kan dere klare det?

ps3 = dårlig online system,dårlig start på markedet, litt tynt utvalg atm, dårlig design på kontrollen og uten rumble(selv om jeg liker den)

sånn der har jeg innrømt hva jeg syns er negativt med min ps3=)

Lenke til kommentar

Det var stort sett det meste Akrabra, men kontrollen synes jeg er bra, og spillene begynner å nærme seg de 100, så det er ikke så værst lenger.

Xbox derimot har jeg ikke mye å si på, har ikke så mye erfaring med den.

Jeg synes derimot at den ikke tar seg like godt i stua som en ps3, og at det koster for å være online med den.. Det er vel dete enste jeg kommer på.

Lenke til kommentar

Får slenge med på negativ bølgen jeg og: Dårligere multiplayer system i forhold til på xbox ( brodern har 360 så har prøvd xbox live) + at man må ha på konsollen for å lade kontrollen. ( Burde kunne gå strøm til usb portene selv om maskinen ikke er skrudd på)

Det er de eneste ulempen jeg fant.

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Får slenge med på negativ bølgen jeg og: Dårligere multiplayer system i forhold til på xbox ( brodern har 360 så har prøvd xbox live) + at man må ha på konsollen for å lade kontrollen. ( Burde kunne gå strøm til usb portene selv om maskinen ikke er skrudd på)

Det er de eneste ulempen jeg fant.

At online-biten er bedre kan jeg være enig i, men at det kommer til å forbli sånn blir spennende å se. Heldigvis har ting lett for å utvikle seg, i begge leirer. Bra for oss forbrukere. Og vi playstation eiere burde være fornøyde med at xbox har kommet seg dit det er i dag, det setter press på Sony og videreutvikling.

Strøm til kontrolleren uten at konsollen står på? Har de en løsning på det på xBox? Det hadde i hvertfall vært en fin funksjon, men vet ikke hvordan det kan løses i praksis. Får å få strøm til usb-portene, må vel strømforsyningen stå på, og da kommer jo miljøproblematikken inn i bildet(rett meg hvis jeg bommer helt nå). En annen løsning hadde kanskje vært noe ala iPod sin løsning, med en usb-strømadapter?

Resten av det som har blitt skrevet de siste sidene i tråden her, kan umulig kalles diskusjon. Dere skriver at "jeg motbeviser", "argumenterer for" og "kommer med fakta", mens jeg har tilgode å se reelle tall og underbygde påstander med god argumentasjon (og når det gjelder salgstall, sleng med en link/referanse). Å komme med "nei, det er feil", er ikke argumentasjon, ei heller påvising av fakta.

Min påstand er, hold dere fast, at denne krigen er bra for industrien. Konkurranse har alltid vært bra, siden det presser "motstanderen" til å gjøre de nødvendige grepene for å selge best. I tillegg er i hvertfall playstation 3 relativt ny på markedet( hvis man tar dette utsagnet for god fisk: http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=10196 ). Så krigen er nok ikke over, den har akkurat begynt.

Lenke til kommentar

Når det gjelder " usb strømmen" så er jo dette kun en bagatell. Sitter liksom ikke å iriterer meg over dette. Det er ikke mulig på xbox heller, der følger det ikke med ladekabel en gang.

Som tidligere nevnt er det bra at det er krig siden det presser motstanderen til å forbedre seg/ overgå fienden.

Selv er jeg veldig fornøyd med min ps3 og føler ikke et nedelag :)

Lenke til kommentar
DoffenPHP: Kan DU begrunne dine påstander?

Vær vennlig å ikke begrunne de med at PS2 dominerte sin generasjon. PS2 og PS3 er nemlig to forskjellige konsoller, der av 2 og 3...

Som hva da? Jeg har skrevet hva jeg TROR vil skje i fremtiden, og hva jeg TROR har dere bare i å respektere. Jeg tror PS3 vil dominere, og jeg driter langt faen i om dere synes det høres realistisk ut eller ikke. Det er hva jeg velger og håper å tro, og hvis dere ikke kan forholde dere til det kan dere leave denne tråden.

Ellers har jeg sagt at PS2 knuste Xbox i forrige "konsollkrig", og der sier vel salgstallene (rundt 120 mill solgte) det meste. I tillegg har jeg sagt at Xbox 360 faktisk ikke selger så mye mer enn PS3 som Berrebo så voksent påsto tidligere, og at PS3 ikke er spesielt dyrere enn Xbox 360 (vi snakker om noen hundrelapper). Så hvorfor er jeg fanboy? Fordi jeg har tro på konsollen jeg har kjøpt eller fordi jeg kom med to påstander som faktisk stemmer?

Endret av DoffenPHP
Lenke til kommentar

Altså, ifølge en link på denne siden tidligere, så selger faktisk ps3 bare bedre i asia.. Og hvem bryr seg om asia? Er ikke sånn at vi skal spille mot dem på nett heller? Vi spiller bare med andre europeere og amerikanere.

Og hva er det med å hisse seg så sinnsykt opp egentlig? ^^ haha, dette er nesten morsom lesing!

Lenke til kommentar

Venter fortsatt på et grunnlag for å kalle meg fanboy, regner med du har en god del grunner ettersom du kommer med slike påstander når man prøver å ha en noenlunde saklig diskusjon?

Og såvidt jeg vet selger Xbox 360 ufattelig dårlig i Asia, bra i Amerika, og ganske likt som PS3 i Europa. Og hvem som bryr seg om Asia? Med så mange innbyggere og en enorm interesse for spill og konsoller burde det jo faktisk bety en del hvorvidt man ligger an med salg i den verdensdelen? Så jeg regner med både Microsoft, Nintendo og Sony bryr seg om Asia =)

Lenke til kommentar

Ingen vits i å kalle folk her fanboy uten å vite hva det betyr. Doffen her kommer jo med gode argumenter, også får han det slengt i trynet istedetfor en ordentlig argument som kunne ført diskusjonen videre.

Du vel også kalle meg en fanboy jeg også, siden jeg helt siden de begge ble annonsert, X360 og PS3, vært bestemt på at det var en PS3 jeg skulle ha, og ikke noe annet! Jeg hadde både xbox og PS2, og det var PS2 jeg var mest fornøyd med. Men likevel, jeg kan ikke kalles en hodeløs tulling med sony i pannen, som bare kommer med piss i slike diskusjoner? Det er jo tross alt det som er en fanboy!

Lenke til kommentar
Altså, ifølge en link på denne siden tidligere, så selger faktisk ps3 bare bedre i asia.. Og hvem bryr seg om asia? Er ikke sånn at vi skal spille mot dem på nett heller? Vi spiller bare med andre europeere og amerikanere.

Og hva er det med å hisse seg så sinnsykt opp egentlig? ^^ haha, dette er nesten morsom lesing!

Salgstall forteller ikke mye om hvilken konsoll som er best, uavhengig av region. Det går mye på merkenavn, dekning i media, "ordet på gata" osv (et godt eksempel på det siste er jo iPhone, hvor de fleste vil ha en, uten at de helt vet hva som er så bra med den). Det jeg synes er morsomt med å lese salgstall, er hvor ufattelig stort marked det faktisk er. Hvor mange konsoller av de forskjellige merkene er solgt per i dag totalt? :)

Og som du trekker fram, vi kommer til å spille med europeere og amerikanere, og om en stund vil vel salget ha dratt seg over 10 millioner (ren gjetting)? For å si det kort; det vil nok alltid være noen å spille med, og lage spill til. 10 millioner maskiner er mye.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...