_KroSjefen_ Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Jepp, men har sittet med en maskin i x antall måneder nå, og sett fremgangen til xbox, og tilbakegangen til PS. Så du skjønner vel frustrasjonen? En maskin til 6k som det for et par uker siden virket som sony egentlig bare ville gi opp i europa. sitter med samme følelse du..du er ikkje åleine.. eg har sikra meg med begge to da...sjølv om ps3en ikkje blir brukt så tek den no seg bra ut.. fin i lakken å greie..hehe.. dette blir nok mykje bedre i 08 med skytespill som killzone2 og bilspill som GT5...da er forhåpentligvis nye dualshocken kommen her til lands også...er berre så synd me må vente så lenge..in the mean time kan me ha det moro med x360.. Endret 8. desember 2007 av _KroSjefen_ Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Om du kjøpte PS3 din til 6 lapper vil du uansett gå ut med et tap som ikke ligner grisen ved salg i dag da. Du får en 360, samtidig som du egentlig kaster ut en 360 til av vinduet pgr.av feil valg i første omgang.. Kall meg kanskje gnien, men da er det bedre butikk i mine ører å faktisk kjøpe en egen 360 og helle bytte på hvem som samler støv ettersom titler du vil spille;) Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 PS3 er jo også et MYE bedre mediacenter en Xboxen.Og snart kommer den nye updaten som gir støtte for Xvid. Så slepper vi å konvertere alle filmene vi vil ta over på PS3en. Ser sinnsykt fram til det. Hva er det egentlig PS3'en kan som ikke 360'en kan? den har magiske healing krefter, egentlig ingenting utenom at vi faktisk har exclusive spill! når jeg ser på 360 og de sier exclusive så sier jeg, nei det finnes på pc;) det er vel den store forskjellen=) Regner med du glemte dette eller ikke vet bedre... Trådløstnettverk,lese minnekort brikker,spille av hd film uten ekstra utstyr,mulighet for installasjon av annet OS,Bluetooth...tja tror det er det meste. jeg var sarkastisk:) vanskelig å gjøre det i writing kanskje?:o Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Om du kjøpte PS3 din til 6 lapper vil du uansett gå ut med et tap som ikke ligner grisen ved salg i dag da. Du får en 360, samtidig som du egentlig kaster ut en 360 til av vinduet pgr.av feil valg i første omgang.. Kall meg kanskje gnien, men da er det bedre butikk i mine ører å faktisk kjøpe en egen 360 og helle bytte på hvem som samler støv ettersom titler du vil spille;) Spørs det. Nå som du nesten ikke får tak i 60gb versjonen mer, så vil jeg tro at den øker i verdi etter som tiden går. Ikke det at den noen gang blir å være mer verdt enn 4k da. Lenke til kommentar
Eirim Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) PS3 er jo også et MYE bedre mediacenter en Xboxen.Og snart kommer den nye updaten som gir støtte for Xvid. Så slepper vi å konvertere alle filmene vi vil ta over på PS3en. Ser sinnsykt fram til det. Pr i dag så er faktisk 360 et bedre mediasenter, dette blant annet pga av at den har støtte for divx og xvid. Vi bør også egentlig takke konkurransen mellom Sony og MS for det, ville noen av konsollene hatt støtte for dette hvis de var i en monopol situasjon? Nope. De kommer kun med støtte for dette for å matche og prøve å overgå motstanderen. Nå har ikke jeg brukt 360, men PS3 har jo en del som gjøre den ganske unik som mediasenter: blu-ray SACD DVD upscaling CD upsampling PS3 er vel mer en slags HD-mediasenter , som spiller av både HD musikk og film. Faktisk veldig god SACD spiller også PS3. Divx kommer jo snart, men håper også støtte for feks FLAC format og bruke PSP som fjernkontroll. Bladet HIFI og musikk hadde en test med Marantz cd 6002 Pioneer PD-D6-j Rotel RCD-06 Cambridge 640 H Yamaha CDR-HD1500 Og PS3 ble kåret til en av de beste , og spesielt god på SACD. Endret 9. desember 2007 av Eirim Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Eirim: Det der sa meg veldig lite! Kjenner ikke til noen av de der formatene, bortsett fra HD, divx og Blu-ray. Lenke til kommentar
Eirim Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Eirim: Det der sa meg veldig lite! Kjenner ikke til noen av de der formatene, bortsett fra HD, divx og Blu-ray. SACD= super audio CD og er et slags HD-format for lyd . SACD består ofte av 3 layere : 1. et vanlig CD layer , samme som vanlig CD 2. et 2-channels stereo mix, SACD-layer 3. et 5.1 surrond mix, SACD-layer FLAC=Free Lossless Audio Codec , mye brukt. Etter min mening er PS3 i en helt annen klasse en 360 som mediasenter. Og etter Jul vil vi jo også få Playtv til PS3 , som skal bli spennende å teste ut. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Ah, da har man lært noe nytt! Har falt endel ut når det gjelder formater i det siste. Hva er playtv? EDIT: Googler det. Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 For all del, selg den hvis du vil, men du kommer til å angre. PS3 er en konsoll som vil bli bedre og bedre med tiden når utviklere blir bedre kjent med den og lignende. Det er da vi vil slå Xbox 360 ned i støvlene og får vist hva PS3 virkelig kan, det er jeg overbevist om. Riktig uttalelse om PS3: "A short time suffer, a long time gain." Lenke til kommentar
Berrebo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 For all del, selg den hvis du vil, men du kommer til å angre. PS3 er en konsoll som vil bli bedre og bedre med tiden når utviklere blir bedre kjent med den og lignende. Det er da vi vil slå Xbox 360 ned i støvlene og får vist hva PS3 virkelig kan, det er jeg overbevist om. Riktig uttalelse om PS3: "A short time suffer, a long time gain." Hvor mye kostet krystallkula di? Husker også det var en N64 som alle sa det samme om som du sier her. Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Så har jo faktisk Sony vunnet konsollkrigen suverent før da. Hvor ble det av Xbox, som også ble sluppet flere år etter PS2'en? Allikevel slo PS2'en alt og alle på markedet. Jeg tror det samme vil skje med PS3, og vi ser jo allerede nå at PS3 møter lysere tider. Solgt flere spill i Norge enn Xbox 360 har vi også gjort, enda 360'en har 15 måneders forsprang. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 PS3 er jo også et MYE bedre mediacenter en Xboxen.Og snart kommer den nye updaten som gir støtte for Xvid. Så slepper vi å konvertere alle filmene vi vil ta over på PS3en. Ser sinnsykt fram til det. Pr i dag så er faktisk 360 et bedre mediasenter, dette blant annet pga av at den har støtte for divx og xvid. Vi bør også egentlig takke konkurransen mellom Sony og MS for det, ville noen av konsollene hatt støtte for dette hvis de var i en monopol situasjon? Nope. De kommer kun med støtte for dette for å matche og prøve å overgå motstanderen. Nå har ikke jeg brukt 360, men PS3 har jo en del som gjøre den ganske unik som mediasenter: blu-ray SACD DVD upscaling CD upsampling PS3 er vel mer en slags HD-mediasenter , som spiller av både HD musikk og film. Faktisk veldig god SACD spiller også PS3. Divx kommer jo snart, men håper også støtte for feks FLAC format og bruke PSP som fjernkontroll. Bladet HIFI og musikk hadde en test med Marantz cd 6002 Pioneer PD-D6-j Rotel RCD-06 Cambridge 640 H Yamaha CDR-HD1500 Og PS3 ble kåret til en av de beste , og spesielt god på SACD. for the record så har 360 også dvd upscaling. Lenke til kommentar
Berrebo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Så har jo faktisk Sony vunnet konsollkrigen suverent før da. Hvor ble det av Xbox, som også ble sluppet flere år etter PS2'en? Allikevel slo PS2'en alt og alle på markedet. Jeg tror det samme vil skje med PS3, og vi ser jo allerede nå at PS3 møter lysere tider. Solgt flere spill i Norge enn Xbox 360 har vi også gjort, enda 360'en har 15 måneders forsprang. Ok, du er komplett fanboy ja. Du er klar over at PS3 blir slått ganske kraftig av både 360 og wii på verdensbasis? Og PS2 var billigst og hadde de fleste spillene. Den solgte også ALLTID bedre enn de andre. Nå er det omvendt. Den selger dårligst, den er dyrest og vil allttid være det, og den har ikke i nærheten av like mange eksklusive spill som PS2 hadde. Den har faktisk langt færre enn 360 og slik som den selger særlig i amerika vil nok ikke det endre seg. Men slike fakta biter nok ikke på deg, tro er jo for mange viktigere enn fakta. Endret 10. desember 2007 av Berrebo Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Ja, og hvorfor tror du den solgte bedre enn alle andre da? Fordi den var best, og fordi Sony produserte den beste konsollen, fikk snappet til seg de beste spillene, og hadde en bra pris. Slik vant de konsollkrigen, men det er vel fanboy av meg å si det også? Den selger faktisk ikke så mye mindre enn de andre konsollene som du tror heller. Vi har flere ganger slått både Xbox og Wii i antall solgte eksemplarer på en uke eller en måned. I japan har PS3 solgt best den siste tiden. Den er heller ikke dyrest lenger, det er ihvertfall snakk om noen hundrelapper. Koster et par hundre kroner mer enn 360'en, så det tar du nok feil. Eksklusivene kommer, og det vil faktisk du også se dersom du ser på releaselista for neste år. Se litt mer på fakta og tall før du uttaler deg om at andre er fanboy, noe du faktisk ikke har noe grunnlag for å uttale deg om. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Berrebo: Hmm slått ganske kraftig på verdensbasis. Salgstallene sier jo at det er ganske så jevnt mellom ps3 og xbox 360 i antall konsoll solgt, på verdensbasis. (Per måned) Ikke i nærheten like mange eksklusive spill som det Ps2 hadde. nei det er jo virkelig merkelig siden Ps2 har eksistert i ca 8 år, og Ps3 i ca 1 år. Tror jeg at den kommer til å få like mange som Ps2? Nei. Den har ferre ekslusiver enn xbox 360? Ja, og er det rart siden xbox 360 har vært ute dobbelt så lenge som Ps3. Kommer xbox 360 til å ha flest ekslusiver lenge? Nei det tror jeg ikke da Sony har enorm mange 1. party og 2. party utviklere som lager mange mange spennende eksklusiver til Ps3. Og i tillegg kommer noe 3. party eksklusiver som Mgs4 og Final Fantasy XIII. Endret 10. desember 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Så har jo faktisk Sony vunnet konsollkrigen suverent før da. Hvor ble det av Xbox, som også ble sluppet flere år etter PS2'en? Allikevel slo PS2'en alt og alle på markedet. Jeg tror det samme vil skje med PS3, og vi ser jo allerede nå at PS3 møter lysere tider. Solgt flere spill i Norge enn Xbox 360 har vi også gjort, enda 360'en har 15 måneders forsprang. Ok, du er komplett fanboy ja. Du er klar over at PS3 blir slått ganske kraftig av både 360 og wii på verdensbasis? Og PS2 var billigst og hadde de fleste spillene. Den solgte også ALLTID bedre enn de andre. Nå er det omvendt. Den selger dårligst, den er dyrest og vil allttid være det, og den har ikke i nærheten av like mange eksklusive spill som PS2 hadde. Den har faktisk langt færre enn 360 og slik som den selger særlig i amerika vil nok ikke det endre seg. Men slike fakta biter nok ikke på deg, tro er jo for mange viktigere enn fakta. hvem bryr seg om han støtter det merke han kjøpte, det her har vi diskutert 100 ganger før, alle kaller hverandre fanboy. alle har rett til og støtte + rettferdiggjøre konsollen man har kjøpt! Lenke til kommentar
Berrebo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Så har jo faktisk Sony vunnet konsollkrigen suverent før da. Hvor ble det av Xbox, som også ble sluppet flere år etter PS2'en? Allikevel slo PS2'en alt og alle på markedet. Jeg tror det samme vil skje med PS3, og vi ser jo allerede nå at PS3 møter lysere tider. Solgt flere spill i Norge enn Xbox 360 har vi også gjort, enda 360'en har 15 måneders forsprang. Ok, du er komplett fanboy ja. Du er klar over at PS3 blir slått ganske kraftig av både 360 og wii på verdensbasis? Og PS2 var billigst og hadde de fleste spillene. Den solgte også ALLTID bedre enn de andre. Nå er det omvendt. Den selger dårligst, den er dyrest og vil allttid være det, og den har ikke i nærheten av like mange eksklusive spill som PS2 hadde. Den har faktisk langt færre enn 360 og slik som den selger særlig i amerika vil nok ikke det endre seg. Men slike fakta biter nok ikke på deg, tro er jo for mange viktigere enn fakta. hvem bryr seg om han støtter det merke han kjøpte, det her har vi diskutert 100 ganger før, alle kaller hverandre fanboy. alle har rett til og støtte + rettferdiggjøre konsollen man har kjøpt! Kan du lese? Han sier han tror PS3 vil dominere slik som PS2 gjorde. Jeg kom med litt fakta som viser at det vil nok bli meget vanskelig. Ingenting av dette har noe med å "støtte konsoll x"? Er man på bærtur så er man på bærtur. Lenke til kommentar
Berrebo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Berrebo: Hmm slått ganske kraftig på verdensbasis. Salgstallene sier jo at det er ganske så jevnt mellom ps3 og xbox 360 i antall konsoll solgt, på verdensbasis. Ikke i nærheten like mange eksklusive spill som det Ps2 hadde. nei det er jo virkelig merkelig siden Ps2 har eksistert i ca 8 år, og Ps3 i ca 1 år. Tror jeg at den kommer til å få like mange som Ps2? Nei. Den har ferre ekslusiver enn xbox 360? Ja, og er det rart siden xbox 360 har vært ute dobbelt så lenge som Ps3. Kommer xbox 360 til å ha flest ekslusiver lenge? Nei det tror jeg ikke da Sony har enorm mange 1. party og 2. party utviklere som lager mange mange spennende eksklusiver til Ps3. Og i tillegg kommer noe 3. party eksklusiver som Mgs4 og Final Fantasy XIII. Ok, PS3 kommer til å dominere som PS2 gjorde. Logikken deres er helt overveldende. MGS4 og FF ja. 360 og Wii har nok ingenting å stille opp med mot de... Kanskje du bør skrive en mail til de og bare be de legge ned konsollene sine med en gang. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Seff kan jeg lese, men du kan spare fanboy kommentaren, det som var poenget mitt. Seff kommer ikke ps3 til å dominere som ps2 gjorde, hvis den når 120 mill solgte så går jorda crazy men man kan ikke utelukke de fra å selge mest som du gjorde i din post, du kan vel ikke spå fremtiden?? Lenke til kommentar
freke Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hmm slått ganske kraftig på verdensbasis. Salgstallene sier jo at det er ganske så jevnt mellom ps3 og xbox 360 i antall konsoll solgt, på verdensbasis. Jevnt? Det er vel å ta i. Wii: 14 508 635 360: 13 604 089 ps3: 6 039 069 (siste tall fra salgstråden) Fra 13,5 mill til 6 mill er vel et større hopp enn "ganske jevnt". Ganske halvveis er vel mer riktig. Men det er jo ikke sikkert det trenger å være et nederlag å selge minst. De kan sikkert ta med seg noen viktige lærdommer og bygge videre på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg