thomassit0 Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Personlig så syns jeg X360 kontrollen er utrolig deilig, og PS3 sin ikke er så veldig god. Men det er bare min mening da. Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg liker PS3 sin bedre pga. spakene. Jeg mener at analogene på X360 er helt elendig, eller er det bare fordi jeg er vant til PS3 sine analoger? Forskjellen er vel at PS3 sine går mye lenger ut, på 360 går de halvparten så langt ut når du beveger dem, noe som irriterer meg grenseløst når jeg spiller med de! Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Altså er det en ting jeg synes er utrolig bra med ps3, så er det spakene. De har vært så og si de samme siden ps1, og det er av den enkle grunn at man trenger ikke forandre på perfeksjon! Det er jo smak og behag og da, men jeg synes de er best. Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Ja, hadde man byttet ut spakene på 360 med på PS sine, så hadde de hvert fullkomne mener jeg. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 360 kontrollen hadde aldri blitt fullkommen uten Sony sin D-pad, beste D-pad vi har. Meiner eg Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Spakene på PS3 sine kontrollere er noe mer presise synes jeg i spill som SKATE i hvertfall, enste som trekker ned er at disse to kulene man holder i bak ikke er behagelige. Får liksom ikke skikkelig tak når man brukker trigger og stikke samtidig, men dette var plagsomt på tidligere kontrollere også. De er litt for små. Analogkrysset er også endel bedre på PS3 sine. 360 sine kontroller er bedre komfort å holde i synes jeg, da selve grepsflaten er større og jeg føler mer kontroll. Triggerknappene er i mine øyne mye bedre lagt opp på 360 sine kontrollere. Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Jeg mener kontrolleren til 360 er best støpt, PS3 har lett de beste knappene og spakene, med unntak av de nye R2 knappene. Endret 8. desember 2007 av Lommiss Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 De nye R2/L2 knappene er gode de, om litt dårligere på noen spill, men for eks. bilspill gir de mye mer kontroll over gass og brems. De skulle kanskje hadd en ektra knapp hvor man kunne velge over trykkfølsom eller bare vanlig knapp? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Justerbar trykkfølsomhet hadde gjort de knappene in god gang ja. I FOM f.eks er de jo hysterisk følsomme. Men helhetsintrykket av PS3 kontrollen kom seg betraktelig når eg endelig fikk min DS3 Den føles ikkje lenger som 1 stk. utdrete klossetskål rett og slett. Endret 8. desember 2007 av Mala Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Det som er latterlig er at i enkelte FPS'er er R2 standar skyteknapp, det er jo komisk å bruke den i skytespill! Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Tenk før du skyter? Man kan jo endre også da, hvis man ikke er fornøyd med kontrollene.. Endret 8. desember 2007 av Rasch Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Må nok innrømme at jeg har nok kastet endel granater på både latterlige og tragiske steder pgr.av ufrivillig kontakt med L/R 2 knappene ja Når jeg ser videoer av japanske sony folk virker de til å holde slik at de har en egen finger over hver enkelt trigger knapp. (R/L1 pekefinger/R/L2 langefinger) Noen her som spiller slik? Skjønner ikke hvordan det skal gå uten å komme nær ufrivillig konstant jeg da Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 360 kontrollen hadde aldri blitt fullkommen uten Sony sin D-pad, beste D-pad vi har. Meiner eg Ja, D-Paden på 360 kontrolleren er vel det eneste ordentlige minuset.. Den er ikke spesielt bra. Men det er ikke så farlig for min del, siden den stortsett bare blir brukt til våpenskifte i de fleste spill, og den funker ok til det. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Vel det du sier der archon, eg finner aldri den rette tilvenningen på PS3 kontrollen. Det går liksom over stokk og stein med egne fingerer over knappene, eller alle fordelt på 2. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Har egentlig aldri skjønt hvorfor man vil selge en konsoll man har kjøpt. Var jo så grådig mange som kjøpte Wii og solgte den igjen til ca halv pris, bare for å finne ut at de angret etterpå fordi super mario galaxy eller noe slikt kom. Ville heller spart meg til en Xbox. Når det gjelder blu-ray, så tror jeg nok at dette vinner (dessverre, da må jeg vel ha PS3 senere jeg og), rett og slett fordi at det er inkludert i PS3. BTW: personlig synes jeg at analog-spakene i PS3 kontrollen er litt kjipe, er liksom så vanskelig å vri siktet i forskjellig styrke. litt vanskelig å forklare, men kanskje de som har prøvd begge kontrollene vil skjønne hva jeg mener. Endret 8. desember 2007 av gormers Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Har egentlig aldri skjønt hvorfor man vil selge en konsoll man har kjøpt. Var jo så grådig mange som kjøpte Wii og solgte den igjen til ca halv pris, bare for å finne ut at de angret etterpå fordi super mario galaxy eller noe slikt kom. Ville heller spart meg til en Xbox. Når det gjelder blu-ray, så tror jeg nok at dette vinner (dessverre, da må jeg vel ha PS3 senere jeg og), rett og slett fordi at det er inkludert i PS3. Med alle de lovord som kom fra både sony og de som har prøvd den, så er det vel kanskje ikke så rart? Jeg har imidlertid valgt å gi den en sjangse til. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Har egentlig aldri skjønt hvorfor man vil selge en konsoll man har kjøpt. Var jo så grådig mange som kjøpte Wii og solgte den igjen til ca halv pris, bare for å finne ut at de angret etterpå fordi super mario galaxy eller noe slikt kom. Ville heller spart meg til en Xbox. Når det gjelder blu-ray, så tror jeg nok at dette vinner (dessverre, da må jeg vel ha PS3 senere jeg og), rett og slett fordi at det er inkludert i PS3. Med alle de lovord som kom fra både sony og de som har prøvd den, så er det vel kanskje ikke så rart? Jeg har imidlertid valgt å gi den en sjangse til. Jeg mener liksom at det rett og slett ikke er så "lønnsomt". Det er jo en maskin som skal vare en stund, og som kommer i det minste til å ha et par spill som vil være verdt maskinen for deg (sannsynligvis). Tenker liksom bare at alle som gjør dette kanskje vil angre, og uansett få råd til 360 senere. Dessuten er jo ikke sånn at maskinen er ræv, du har kanskje syntes at noen av de andre har vært litt bedre. Endret 8. desember 2007 av gormers Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 JA det er det som er problemet. Jeg synes pr. idag at xboxen er bedre, og jeg synes det er uaktuelt for meg å ha begge deler, rett og slett frodi en av dem kommer bare til å stå der ubrukt. På xbox har man jo gamescore å konsentrere seg om, mens på ps3 blir det noe av samme greiene når home kommer. Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 JA det er det som er problemet. Jeg synes pr. idag at xboxen er bedre, og jeg synes det er uaktuelt for meg å ha begge deler, rett og slett frodi en av dem kommer bare til å stå der ubrukt. På xbox har man jo gamescore å konsentrere seg om, mens på ps3 blir det noe av samme greiene når home kommer. Da kan du jo bare vente til det kommer, så får du evaluere da? Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Jepp, men har sittet med en maskin i x antall måneder nå, og sett fremgangen til xbox, og tilbakegangen til PS. Så du skjønner vel frustrasjonen? En maskin til 6k som det for et par uker siden virket som sony egentlig bare ville gi opp i europa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg