Gå til innhold

PS3, Jeg føler et nedelag.

Ferchie

Anbefalte innlegg

Jeg husker at jeg syntes PS3 var en tullemaskin da den kom ut, hovedsaklig fordi den kostet 6000 kr. Langt utover våren og sommeren ble det jo sagt at prisen ville gå ned minimalt fordi produksjonskostnadene var så høye. Så jeg holdt fast ved at PS3 så ut til å bli en fiasko.

Men nå når man kan få den for 3000-3500, så er det faktisk en bra konsoll vil jeg si. Hva så om det er 20 GB mindre HD og noen unødvendige porter er borte?

Jeg skjønner at de som kjøpte ved release føler seg litt snytt, men det er ingenting galt med PS3 hvis man får den for 3500.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS3 er jo også et MYE bedre mediacenter en Xboxen.

Og snart kommer den nye updaten som gir støtte for Xvid. Så slepper vi å konvertere alle filmene vi vil ta over på PS3en.

Ser sinnsykt fram til det.

Hva er det egentlig PS3'en kan som ikke 360'en kan?

den har magiske healing krefter,

egentlig ingenting utenom at vi faktisk har exclusive spill! når jeg ser på 360 og de sier exclusive så sier jeg, nei det finnes på pc;) det er vel den store forskjellen=)

Lenke til kommentar

Og snart kommer den nye updaten som gir støtte for Xvid. Så slepper vi å konvertere alle filmene vi vil ta over på PS3en.

Pr i dag så er faktisk 360 et bedre mediasenter, dette blant annet pga av at den har støtte for divx og xvid.

Vi bør også egentlig takke konkurransen mellom Sony og MS for det, ville noen av konsollene hatt støtte for dette hvis de var i en monopol situasjon? Nope.

De kommer kun med støtte for dette for å matche og prøve å overgå motstanderen.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte både 360'en og PS3'en på releasedatoen.

Visste att utvalget til PS3'en var dårlig når jeg kjøpte den, men må si att det jaggu meg har tatt tid før det har kommet ut gode eksklusive titler.

Har faktisk ikke kjøpt ett eneste PS3 spill utenom de som fulgte med i bundle'en.

Nå skal riktig nok "uncharted" kjøpes og jeg gleder meg til det, men som en ren spillmaskin syntes jeg 360 er ganske overlegen. (Er vel egentlig det som mediacenter også, støtter jo divx/xvid)

Når det gjelder spill som utgis på begge maskinene velger jeg alltid 360 versjonen da disse som regel er best (min oppfattning), virker som det er mindre kødd med 360 versjonene, fps lagging osv.+ achivements er gøy :new_woot:.

I tillegg er jo multiplayer delen på PS3 en spøk sammenlignet med Live, tror forøverig ikke home kommer til å endre på det.

Her har microsoft for mange års forsprang.

Har f.eks gledet meg til gran turismo lenge, men gudene vet når det blir lansert, først kommer jo demo av demo av demo av demoen osv. 2009-2010 er vel kanskje en realistisk lanseringsdato ;).

Uansett, slik situsjonen er i dag brukes PS3'en kun til blu-ray, samt litt folding en gang i blandt for å maskinen i live.

Ellers brukes 360'en til alt som har med spilling å gjøre.

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

Jeg er den lykkelige eier av 360,PS3 og Wii, og jeg har disse fordelene ulempene.

360:

+ Mange spill

+ Bra Online

+ Aldrende spill til lavere priser

- Jeg har hatt min maskin hjemme 7 mnd av mitt første år som eier, resten av tiden er brukt på reperasjon/transport!! (3x feil)

- Støyer tildels kraftig, litt avhengig av dvd-drev.

- Krasjer alt for mye under spilling. (Fifa08,Orange Box,Two Worlds, osv er verstinger)

PS3:

+ HDMI til alle.

+ Utseende

+ Utskiftbare harddisker

+ Blu Ray

+ Glimrende dvd oppskalering.

+ Mange kommende og utgitte eksklusive titler man kjenner fra tidligere systemer.

- Forskjellsbehandlig av kontinent (Eu/Us Store)

- kontrollene

- Var dyr da den ble kjøpt inn

- Multiplattform har ikke overbevist

Wii:

+ Eksklusive titler

+ Mosjon

+ Gleder folk som ikke spiller til vanlig

- Tragisk spillbiblotek - manglende kvalitet fra 3.part.

- At det ikke ser ut til at det kommer veldig mange gode spill fremover heller, med visse unntak.

Det var min veldig raske overveining av fordeler og ulemper slik jeg ser det ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare Box og Wii, men jeg satser nå på å kjøpe en PS3 etterhvert også. Må bare ha inn en større TV først.. (Lurer fortsatt på om plasma eller LCD er tingen. De gangene jeg har prøvd plasma har jeg likt det bedre, mens "alle" anbefaler LCD til spill og data. Kanskje særlig data)

Wii er vel i en egen klasse (ikke bedre eller dårligere, bare en egen. PS3 og Xbox er radiostyrte biler, mens Wii er et hellikopter..)

Jeg endte opp på Xbox fordi jeg har alltid likt xbox sine controllere (utenom de første idiotiske klumpene som kom til xboxen) Mens PS3 hadde Blu-ray og WLAN. Jeg trengte ikke WLAN, og BR til en gammel TV er tull.

Om man vil ha enten BR eller HD-DVD står vel PS3 fram som det klart beste kjøpet i dag, men for meg var ingen av disse problemstillingene aktuelle. Jeg skulle ha en konsoll til online spilling, og etter 1 dag på forum-mysing kom jeg fram til at det virket som om det var større problemer med lagg i PS3 sitt online system. Om dette stemmer aner jeg ikke, men som alle andre her forsvarer jeg selvsagt mitt valg med nebb og klør.

PS3 kommer nok inn i huset med tiden. Bare ikke til jul. Dama vil ikke ha det til jul, og om hun får det truer hun med å pakke. (Hun fikk Wii i fjor, og har vel knapt rørt den uten at jeg har vært der og prakket på henne en kontroll..)

Lenke til kommentar

Ja sikkert nederlag, pc har 1 eksklusivtspill "oppskrytt Crysis"

Men som sagt så kan man ikke dømme Playstation 3 så tidligt, blir litt dumt det, da kan jeg si att PC har ingen stortitler som er verdt en pc til 15000kr, spillutvalget til PS3 blir bedre

Jeg angrer ikke 1 sekund att jeg kjøpte PS3en på releasedagen, skulle ha PS3 pga Ratchet And Clank

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig PS3'en kan som ikke 360'en kan?

den har magiske healing krefter,

egentlig ingenting utenom at vi faktisk har exclusive spill! når jeg ser på 360 og de sier exclusive så sier jeg, nei det finnes på pc;) det er vel den store forskjellen=)

Regner med du glemte dette eller ikke vet bedre... :)

Trådløstnettverk,lese minnekort brikker,spille av hd film uten ekstra utstyr,mulighet for installasjon av annet OS,Bluetooth...tja tror det er det meste.

Lenke til kommentar

Ja, stemmer det Larzen, godt poeng. Men en ting jeg lurer på, hvilken trådløs teknologi er det X360 bruker med henhold til kontrolleren og trådløst headset?

Og PS3 er jo mere kompatibel når det kommer til ektrautstyr! Du kan koble til så godt som alt av USB utstyr, i tillegg til minnebrikker!

Endret av Lommiss
Lenke til kommentar
PS3:

- kontrollene

Det første tar 3 sekunder å fikse.

Og kontrollene er jo så evig digge da. Xbox sine er jo gigantiske.

Det er det som er så fint med Live at de ikke forskjellsbehandler, spesielt er det hærlig at vi kan laste ned de samme seriene og filmene som amerikanerene :ohmy:

Kontrollene er helt subjektivt, jeg liker begge like godt, sue me.

Lenke til kommentar
Jeg har min 360 i TV bordet, og med anlegget på normalt hører jeg ikke fnugget av maskinen.

Du vet at det kan være drepen for din konsoll hvis temperaturen skulle bli litt høyere? Ha din 360 ute så slipper MS og reparere en veldig god konsoll med støy man venner seg til eller får en stillere versjon

Please

Trådstarter: 360 har veldig mange gode nyheter og et bredt spillbibilotek. Hvis du har råd så behold begge eller prøv å selg PS3 og importer en bedre en fra Japan. jeg håper jeg møter deg på Live selv om det koster litt. Husk på at Live har veldig mange godbiter for prisen. Ikke for dyrt og ikke for billig, tenk hvor lite innhold det kunne vært hvis utviklerne streiket..

Lenke til kommentar

Må si at jeg begynner sånn smått å skifte mening om ps3 nå. Kanskje jeg beholder den? Eller jeg kan jo kjøpe en 360 i tillegg.

Blir jo også spennende å se hvordan home blir til ps3. Nå er det jo nesten 100 spill til ps3 og da, så mangel på spill er heller ikke noe issue mere.

Lenke til kommentar
PS3:

- kontrollene

Det første tar 3 sekunder å fikse.

Og kontrollene er jo så evig digge da. Xbox sine er jo gigantiske.

Det første er fortsatt en forskjellsbehandling like fullt.

Og ja jeg har selv både US og Japansk PSN konto, det er ikke poenget.

Og kontrollene er helt ok, jeg bare synes de er litt små slik de er satt opp for mine hender/fingre. Smaken som baken osv.

Det var mine +/- jeg kom med, ikke dine ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...