Gå til innhold

PS3, Jeg føler et nedelag.

Ferchie

Anbefalte innlegg

Enkel løsning på problemet ditt, kjøp deg en 360. Behold PS3en hvis du har råd til det, så er du nå sikret fremover.

Faktumet er at 360 har lassvis med flere kvalitetstitler enn PS3 pr i dag, og til den prisen som 360en selges for, så skjønner jeg ikke at folk som er reelt interessert i spill ikke kjøper den.

kanskje fordi ikke alle vil kjøre bil eller løpe rundt med en gunner å skyte aliens?

:O burn?

plattform spill for alltid! da snakker vi ratchet and clank and so on

Så det er flere alternative spill på PS3? Feil, det er faktisk mer mangfold på 360 enn det er på PS3. Synd men sant.

Når det gjelder det med Blu-Ray vs. HD DVD så så jeg en liste for en stund siden her på forumet over hvor mange filmer det kommer til Blu Ray og til HD DVD så var det utrolig mange fler som kom til Bly Ray, bare så det er sagt

Med tanke på slipplister så er ikke noen av formatene overlegen. Blu-ray har rundt 380 titler, mens HD DVD har rundt 350 så det er ikke store forskjeller der. Ser også tendenser til at HD DVD gutta er tregere med å annonsere titler, slik at Blu-ray slipplistene kan til tider se fullere ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jaaah... selv fikk jeg min nye xbox360 for 699,-

byttet bare mot min gamle ps2 og fem spill.

Spiller bare backup kopi som jeg får fra venner da seff så Micro$hit tjener ikke en krone på meg.. HAHA de tapte $ på å selge meg den *bliss*

oppfordrer alle til å gjøre det samma, la oss få skittfjesene til å gå konk nå

muahahhaha....

;)

så viss alle gjør sånn, så går MS konk og du har nettopp brukt 699kr på en død konsoll..

snedigt..;)

Lenke til kommentar
Om spill er viktig så er også Ps3 en vinner fremover. Men dette er selvfølgelig smak og behag. Noe som er sikkert er at Sony's 1 og 2 party spill er mange og gode i mine øyne.

Nettopp. Er og derfor jeg råder alle som skal kjøpe seg konsoll til å velge etter spill. Er fåmælt å kjøpe en X360 når den ikke har noe spill du liker, eller PS3, eller Wii.

Jeg har ikke kjøpt PS3 enda fordi spillene jeg venter på er ikke kommet. Men jeg vet de kommer så jeg legger budsjettet opp etter det i stede.

Spillsmak er som baken, delt på midten. Ingen vits å si den ene eller andre har bedre spill for spillsmaken er delt. Selv om samlesider som Gamerankings kan gi et bilde hva anmeldere synes er det likevell ingen fasit.

Lenke til kommentar
Vist du vil ha en TOTALT nøytral mening, ettersom jeg ikke har eigd en konsoll siden Nintendo 64, og har planer om å invistere i en etter nyttår:

Jeg vil velge XBOX 360. Mange vil kalle kontrollen "stor og ekkel", men etter 2 dager med spilling på hybelen til en kompiss fungerte den som hånd-i-hanske for meg.

Maskinen bråker sier mange, men da må jeg nok si at dere ikke har hørt PCen min. Den står 1,3 mteter fra hode mitt og låger 7 ganger så høy lyd. Jeg blir dog ikke "irritert" eller legger legger merke til dette, da jeg konsenterer meg om det som skjer på skjermen.

Tror også at XBOXen ikke vil kunne høres noe særlig vist den blir satt inni ett TVbord.

Men den VIRKELIGE grunnen til at jeg velger XBOX er:

Pris, og Live funksjonen.

for de som er i tvil, og pris også har en betydning så sjekk denne linkenhttp://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article1396380.ece

Lenke til kommentar
Ja så var dagen kommet.

Jeg føler at ps3 ikke leverer slik jeg hadde håpet. Jeg vet at det er, og det kommer gode spilltitler til konsollen, men nå er jeg lei av å se sony gjøre feil hele tiden.

Jeg synes nettjenesten er mildt sagt elendig (godt mulig det blir bedre med home). Det virker som om sony først og fremst satser i USA i Asia, og ikke bryr seg så mye om europa.

Jeg vurderer sterkt å selge konsollen min, og støtte microsoft.

Dråpene som fikk begeret til å flyte over var først og fremst det faktum at microsoft har kjøpt rettighetene til ekstra materiell til det nye GTA.

Det andre er at jeg allerede har fått problemer med gitaren min til Guitarhero III, og har etter litt mere undersøkelser funnet ut at det er flere som har det.

Det er heller ikke sikkert at Blu-ray vinner over HD Dvd, noe som tar bort MYE av grunnen til at jeg kjøpte konsollen i det hele tatt. Dessuten er det færre eksklusive titler til ps3 enn til xbox, og det som idag er eksklusivt til ps3 kan fort bli multiplatform.

Ser rett og slett liten grunn til å ha ps3 mere.

Noen andre som føler det samme?

Du har ikke helt skjønt det; kjøp i dag når det er dyrt og VENT med å se om det vil lønne seg eller om det blir bra. Vent til senere - når konsollen koster under det halve, og er verdt en firedel på bruktmarkedet.

Heoand, Bildet fra Metal Gear Solid ser rendret ut (lysglorier rundt personene) og kunne sikkert også ha vært hentet fra Wii.

Her er et annet bilde fra Metal Gear Solid 4

Bildet fra Final Fantasy ser ut som en trailer eller filmsekvens (se på kameravinkler) og kan for den del være tatt fra PSP.

Bilde fra Killzone 2 - Crysis på budsjettpc imponerte meg mer.

PS3 er nyest, dyrest og angivelig teknisk mest avansert, til nå har ingen av disse "fordelene" vært til noen nytte overhodet, håper det endrer seg.

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøper du en konsoll som ikke oppfyller dine krav? Skjønner meg ikke på folk som deg.

Du trenger jo ikke kjøpe konsollen for å finne ut hva den har kapasitet til.

Virker som om du kjøper først, og tenker etterpå hvilke eksklusive spill etc konsollen har. Kanskje gjøre slikt FØR du kjøper?

for å se det sånn så var jeg blant de første 500 som fikk konsollen i norge, og slik det var da, trodde jeg det skulle bli en braksuksess.
Lenke til kommentar
Hvorfor kjøper du en konsoll som ikke oppfyller dine krav? Skjønner meg ikke på folk som deg.

Du trenger jo ikke kjøpe konsollen for å finne ut hva den har kapasitet til.

Virker som om du kjøper først, og tenker etterpå hvilke eksklusive spill etc konsollen har. Kanskje gjøre slikt FØR du kjøper?

for å se det sånn så var jeg blant de første 500 som fikk konsollen i norge, og slik det var da, trodde jeg det skulle bli en braksuksess.

Fremdeles et veldig dumt valg, når du åpenbart har kjøpt en konsoll som ikke oppfyller dine krav :)

Lenke til kommentar

"(therichgetricher @ 07/12-2007 : 16:08) *

jaaah... selv fikk jeg min nye xbox360 for 699,-

byttet bare mot min gamle ps2 og fem spill.

Spiller bare backup kopi som jeg får fra venner da seff så Micro$hit tjener ikke en krone på meg.. HAHA de tapte $ på å selge meg den *bliss*

oppfordrer alle til å gjøre det samma, la oss få skittfjesene til å gå konk nå

muahahhaha...."

Det kalles vel en bjørnetjeneste (eller omvendt?) det du gjør der get rich.

Saken er den at uansett om de tjente på akkurat det salget eller ikke er ikke så viktig.

Det som teller mer er at de med ditt kjøp har ennå ett nagl i beltet. Er dette som teller mest i industrien da alle går hvor tallene er. Det er akkurat dette Micro$hit, som du så fint sier det, vil.

Attaché rate kan pumpes opp etter behov.

Som vi ser nå er MS sin agenda å skape så mye FUD som mulig. Nå som ps3 er halveis 'ute av veien' og HD-video krigen tilsynelatende er i 'stand still' er det wii sin tur å smake på FUD.

MS prøver nå å holde 'fiendene' i så mye turmoil som mulig inntil de kommer med sin '720'.

Så som du ser er vi kun brikker i MS's perverse sjakkspill.

Det er min teori ihvertfall.

Tror det ligger noe i ordtaket: Microsoft? Just say no!

P.S: likte linken i siggen din i alle fall. treffende saker må jeg si ;).

Endret av Shadowz
Lenke til kommentar

Som Wii og alle andre konsoller i historien tar det tid før en konsoll kommer igang.

Har man holdt ut til nå virker det imidlertid pussig å selge sin PS3 da den nettopp har kommet i gang:

Ratchet and clank er glimrende.

Uncharted er glimrende.

Assasins Creed er multiplattform, men meget bra.

Little Big Planet er ekstremt lovende og blir ekslusivt.

Metal Gear Solid 4 virker fantastisk og ligger an til å bli ekslusivt.

Final Fantasy XIII blir utrolig spennende og antagelig ekslusivt.

God of War 3 - kan ikke vente! Ekslusivt.

Devil May Cry 4 - multiplattform, men antagelig meget bra.

Gran Turismo 5 - gleder meg. Ekslusivt.

GTA4 - større på 360, men neppe ekstremt stor forskjell.

ICO3 - må bli bra. Ekslusivt.

Samtidig:

Blu-ray; ligger an til å vinne filmmarkedet.

Lenke til kommentar

Var i motsatt situasjon som trådstarter. Kjøpte Xbox 360 og hadde den en stund, var ikke særlig fornøyd med maskinen. Føltes ut som noe billig. Eneste spillet jeg falt for var Gears of War. Så kom det selvfølgelig en feil på den og jeg leverte den tilbake og fikk heller pengene igjen. Kjøpte PS3 en måned etter og den har stått på omtrent hver dag. Har ikke angret et sekund. Eneste "negative" er at jeg har brukt tusenvis av penger på Blu-ray-filmer og spill :( Rett og slett et knallkjøp for min del.

Lenke til kommentar

Du har kjøpt PS3 de siste dagene og er misfornøyd nå? Det er jo akkurat nå den har satt inn alle plugga.

Du kan velge mellom høykvalitetsspill som Assassin's Creed, Uncharted, Timeshift, Motorstorm, Virtua Fighter 5, Call of Duty eller Singstar for den slags skyld.

Jeg tror ingen som kjøper maskinen idag kan si at PSN har lite utvalg av spill og demoer.

Lenke til kommentar

Er der galt av meg å si at jeg er drit lei slike tråder. Playstation ditt, og playstation datt, jeg føler at ..., jeg liker ikke ... Vel Boofuckinhoo. Kjøpt er kjøpt og sist er spist. Hvis dere fikk like mange gudomlige åpenbaringer som klage- og syteinnfall ovenfor Sony ville ikke pluralisme vært et ord.

Slutt å syt, hver så snill.

Lenke til kommentar
Er der galt av meg å si at jeg er drit lei slike tråder. Playstation ditt, og playstation datt, jeg føler at ..., jeg liker ikke ... Vel Boofuckinhoo. Kjøpt er kjøpt og sist er spist. Hvis dere fikk like mange gudomlige åpenbaringer som klage- og syteinnfall ovenfor Sony ville ikke pluralisme vært et ord.

Slutt å syt, hver så snill.

Det er ikke galt av deg det, men det er ikke få som ønsker bekreftelse på at valget de har tatt er riktig(både når det gjelder ting de har kjøpt og andre valg i livet). Kanskje han ikke klarte å overbevise seg selv, og ved å poste en melding i et playstation-forum, får han de grunnene fortalt fra andre. Da er det lettere å si til seg selv at det var verdt en halv formue.

Lenke til kommentar
Kjøpte selv PS3 for et par dager siden. Har ikke kjøpt noen spill enda men prøvde en del demoer. Og jeg må også si at jeg får et lite inntrykk av at det ikke er helt det store..

Skulle gjerne ha valgt 360 istedet, men siden den bråker så fælt så valgte jeg PS3. Får håpe utvalget av spill øker drastisk med tiden. Ellers tror jeg jeg selger den jeg også.

Forstår meg ikke på folk som deg. Du velger spillkonsoll ut i fra om den bråker eller ikke??! Velg den som har spilla du er interessert i, og kjøp deg et skikkelig headset.

EDIT: Dette kom ut litt bombastisk, var egentlig ment som et vennlig råd.. heh

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...