Gå til innhold

PS3, Jeg føler et nedelag.

Ferchie

Anbefalte innlegg

@Rasch

Kjøpte PS3 på release i Norge, og må innrømme at det var vanskelig å rettferdiggjøre prisen de første par mnd, men når

det virkelig begynnte å ta seg opp med innhold på PSN (spill, videoer etc.), og retail spillene omsider begynnte å rulle ut, så har jeg de siste3-4 mnd vært 100% fornøyd med konsollen. (Hjalp godt på med 40" fullhdtv i tillegg :D )

Og ikke se på GTAIV ekstrapakkene som et nederlag, uannsett om de faktisk er verd pengene man må betale for dem, så er det fortsatt mye som kan skje på den fronten.

Og ikke frykt for at MGS vil gå multiplattform, søk litt på nettet så vil du finne mange opplagte grunner

for at det ikke vil skje, og det ville uannsett krevd en omdesigning av spillarkitekturen som nok ville

plusset på et år i utviklingen av en evt. versjon til 360.

Visst de bare kunne oppdatere den norske delen av PS Store, så skulle jeg faktisk ikke sagt en døyt. ;)

PS3 :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er av den oppfatningen at når man har kjøpt en konsoll så tidlig etter release så må man og være obs på at kjedelige stunder kan forekomme. Det tar alltid tid å få ut gode titler til en enhet.

Min Wii har blitt brukt litt til Galaxy, Metroid, Residen Evil og Twilight Princess, men for det meste har den stått der gjennom året. Har viet mye av min tid til PC og X360 i vente på en del gode spill.

Spillutvalget kan for enkelte være tynt når du kjøper en konsoll så tett etter release. Jeg sier dog at har du råd så beholder du PS3en din og kjøper en X360 i tillegg. Den er ikke så veldig dyr (2299 ,- for en premium på Elprice). Så har du det beste fra 2 verdener når tiden kommer.

Jeg for min del har aventet et PS3 kjøp fordi jeg innså at de titlene som jeg ventet på ikke kommer i løpet av året, samt at prisen var umenneskelig høy i starten. Nå begynner det å dale ned så det er jo fint.

Er ikke alltid at en enhet lever opp til de forventningene man hadde. Men slik er det bare. Om du har råd, som sagt, ikke selg maskinen men behold den og kjøp en X360 i tillegg. Kommer lovende titler i fremtiden til PS3 så kanskje ikke lurt å scrape den når du først har den. En dag kommer der et spill til PS3 du har sykt lyst på, men fordi du solgte konsollen og ikke har råd til en der og da, må du vente. Og det å vente på et spill du har megalyst på er en pinsel (synes jeg da).

Lenke til kommentar

Ekstrainnholdet til GTA IV er jo litt småtrist, men vi får jo spillet i alle fall. Guitar Hero 3-kontrolleren er jo ikke Sony sin skyld, og kunne like gjerne hendt på en hvilken som helst konsoll. Hva er problemet egentlig? Knappene på halsen virket ikke på min, men etter å ha vasket tilkoblingen inne i halsen med Jif, funket den strålende.

Er jo en god del å se frem over som PS3-eier neste år. Haze, LittleBigPlanet, Killzone 2, Metal Gear Solid IV, Gran Turismo 5. Og så er Final Fantasy XIII og God of War 3, samt et nytt spill fra Ico-skaperne under produksjon. MGS IV kan potensielt bli multiplattform, men man har ingen garanti for det, og det vil i såfall komme en god stund senere og mest sannsynlig være en dårligere port av PS3-versjonen.

Angående Blu-ray, leder de jo veldig mye fremdeles. Selv i HD-DVDs sterkeste marked USA, hvor spillerne selges til nærmere halv pris av Blu-ray-spillere, selger Blu-ray langt bedre, uke etter uke. Ingen ting er vel avgjort før Warner har valgt side i krigen, men det er lite som tilsier at de skulle velge HD-DVD slik det ligger an nå. Stort sett alle butikker i Norge som selger HD-film, har stort overtall i BR-filmer. I Japan eksisterer omtrent ikke HD-DVD.

Lenke til kommentar
Dessuten er det færre eksklusive titler til ps3 enn til xbox, og det som idag er eksklusivt til ps3 kan fort bli multiplatform.

Etter hva jeg vet er det helt motsatt. Sony har mange flere first og second party utviklere som utvikler spill eksklusivt til PS3 og ingen av de blir multiplattform. I tillegg er det flere tredjepartsutviklere som har utviklet spill eksklusivt til PS3, selv om nok 360 har større overtak her.

Lenke til kommentar

PS3'en min brukes mest til å se på DVD/Blu-ray nå for tiden. Men mest DVD, jeg synes fortsatt Blu-ray-disker er litt for dyrt. Men her er jeg stort sett fornøyd. Men dette var jo ikke grunnen til at jeg kjøpte den. Det var pga spillene. Her brukes den ikke så mye for tiden. Dette skyldes mye på grunn av de titlene som har kommet til Wii nå i det siste. Men jeg visste at spillutvalget til PS3 ikke ville være det beste med en gang. For litt over et halvt år siden så klagde jeg her på forumet over spilltørken til Wii. Jeg antok at det ville være lignende tilstander for PS3 når jeg kjøpte den. Sånn er det når du kjøper en ny konsoll kort tid etter release. Jeg regner med at utvalget til PS3 vil ta seg opp, akkurat som på Wii.

Jeg syntes PSN er greit nok. Og det er såklart lurt å skaffe seg en US-account. Men jeg skulle ønske du kunne kjøpe flere spill. WIPEOUT 2097!!!

Men før eller senere kommer Final Fantasy XIII og da er alle mine tvil om jeg måtte ha om PS3 borte (Don't fuck this one up Square-Enix!).

Lenke til kommentar

Vist du vil ha en TOTALT nøytral mening, ettersom jeg ikke har eigd en konsoll siden Nintendo 64, og har planer om å invistere i en etter nyttår:

Jeg vil velge XBOX 360. Mange vil kalle kontrollen "stor og ekkel", men etter 2 dager med spilling på hybelen til en kompiss fungerte den som hånd-i-hanske for meg.

Maskinen bråker sier mange, men da må jeg nok si at dere ikke har hørt PCen min. Den står 1,3 mteter fra hode mitt og låger 7 ganger så høy lyd. Jeg blir dog ikke "irritert" eller legger legger merke til dette, da jeg konsenterer meg om det som skjer på skjermen.

Tror også at XBOXen ikke vil kunne høres noe særlig vist den blir satt inni ett TVbord.

Men den VIRKELIGE grunnen til at jeg velger XBOX er:

Pris, og Live funksjonen.

Lenke til kommentar

Jeg ville beholdt PS3 om jeg var deg, jeg har hatt Wii og Xbox360 tidligere. Begge har jeg solgt...Wii pga spillene var ikke i min målgruppe. Xbox360 fordi maskinen bråker så voldsomt mye...og etter jeg fikk PS3 så synes jeg den var så i helhet mye bedre at jeg solgt X360.

Her er hvorfor jeg mener du burde ikke selge din PS3:

* Maskinen er av høykvalitet med vesentlig lavere feil en Xbox360.Maskinen er også meget pen å se på...

* Større harddisk en X360, utenom Elite versjonen selvf.

* Bluetooth (enkelt å ta ibruk det meste av tastatur,mus,headsett +++)

* Trådløst nettverk

* Sony har opparbeidet Playstation merket voldsomt og det kommer mye bra i tiden fremmover

* Blu-Ray som standard i maskinen. Ingen ekstra utgifter på å få se HD filmer. Blu-Ray ser så langt ut som å vinne

* PS3 kan lese dem fleste kjente minnebrikker som er på markedet

* Ingen ekstra kostnader for å spille online, selv om Xbox Live er verdt vær krone.

* Maskinen bråker meget lite, ikke noe bråk fra selve dvd/blu-ray drevet. Noe som er et stort "problem" på X360

* Noen spill ser allerede idag bedre ut på PS3, X360 brukte ca 1 år på å få tilsvarende i fks Gears of War.

Det er ivertfall endel ting som jeg setter pris på med min PS3..synes det var lite spill en stund men nå har jeg alt for mange....og det er så mye som er kommet nå i desember! For ikke å snakke om starten av 2008...huff huff.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

@ Larzen...

Spill er den viktigste delen for å kjøpe en konsoll, og når xbox sitter på de beste ekslusive spillene og multiplatform spillene, så ser jeg ingen grunn til å ha en PS3 isteden. Live koster penger, men det er såå godt som ingen ting og den tjenesten er bedre enn psn. Kontrollen til x360 er bedre enn ps3 sin, spesielt analogene, da x360 sine er en grop i soom man kan legge tomlene i, mens ps3 har en kul ut som gjør den vanskeligere å holde. x360 kontrollen har også bedre knappeoppsett.

Lenke til kommentar
* Noen spill ser allerede idag bedre ut på PS3, X360 brukte ca 1 år på å få tilsvarende i fks Gears of War.

Dette handler jo om teknologi som utvikles hele tiden, da. Er jo ikke som om at man finner nye ting i konsollen. Man finner nye måter å optimisere ting på uavhengig av plattform.

Dessuten:

* Sony har opparbeidet Playstation merket voldsomt og det kommer mye bra i tiden fremmover

Aner ikke om det kommer mye bra fremover, men at de har opparbeidet merket og blitt mer kjent gagner jo brukeren lite, foruten at det kanskje kommer flere spill i fremtiden.

Lenke til kommentar

For en som ikke eier PS3 føler jeg det er først nå moroa starter. Uncharted er det første eksklusive tittelen jeg virkelig har fått lyst på, Dual Shock 3 er ute i Japan, Home er like rundt hjørnet, GT5 Prolouge lanseres om noen dager, LittleBigPlanet og MGS4 tidlig neste år...

Nå som prisene har gått kraftig ned er det et dårlig tidspunkt å selge den på i alle fall.

Lenke til kommentar
Og om Square-Enix i tillegg remaker FF7 så er det ihvertfall ingen tvil! ;)

WHAAAT?!! Ver so snill, sei at du har NOKO anna enn berre grunnlause rykter til å backe opp det der! Viss dei gjer det, so kjem eg til å vere i himmelen.

Ingen som vet for sikkert. Bortsett fra at det er en del indisier som tilsier at det kommer til å skje.

Tech-demoen fra Sony blandt annet. Pluss det faktum at en remake ville solgt haugvis av PS3-konsoller og gitt en drøss med cash til både Sony og Square-Enix. Vi får bare håpe! :thumbup:

Lenke til kommentar
@ Larzen...

Spill er den viktigste delen for å kjøpe en konsoll, og når xbox sitter på de beste ekslusive spillene og multiplatform spillene, så ser jeg ingen grunn til å ha en PS3 isteden. Live koster penger, men det er såå godt som ingen ting og den tjenesten er bedre enn psn. Kontrollen til x360 er bedre enn ps3 sin, spesielt analogene, da x360 sine er en grop i soom man kan legge tomlene i, mens ps3 har en kul ut som gjør den vanskeligere å holde. x360 kontrollen har også bedre knappeoppsett.

Spill er ikke nødvendigvis den viktigste delen for å kjøpe en konsol. Jeg er veldig glad i å se film og bruker ps3en min som dvd/blu-ray spiller. Blu-ray spilleren var en av de vigtigste kriteriene som gjorde at jeg valgte ps3 fremfor xbox. Syntes også det er veldig kjekt med trådløst netverk samt at jeg personlig liker ps kontrollen best. Jeg syntes at analogene på ps3 er større og mer behagelige, de på xbox gnager nesten litt, så kontrollen er jo kun en smaksak. Knappoppsettet er jo nesten identisk. Ps3 har også bevegelses scensor i kontrollen som forhåpentligvis kommer til å bli brukt mer i fremtiden :)

Lenke til kommentar
@ Larzen...

Om spill er viktig så er også Ps3 en vinner fremover. Men dette er selvfølgelig smak og behag. Noe som er sikkert er at Sony's 1 og 2 party spill er mange og gode i mine øyne.

Lenke til kommentar

Herregud for en llama tråd.

^i alle fall når du ikke har noe håndfast å komme med. Hva er det med nettet som er 'kjipt'?

Hvorfor ikke trekke frem positive poeng som 40stk. multiplayer games?

Synes heller du burde gi vekk ps3en din i disse juletider. Nok av folk som hadde blitt overlykkelige over å få den. Tro meg, du fortjener den ikke.

Har du ikke følgt med i timen? PS3 får også platform exclusive content hva gjelder GTA4 så jeg syns argumentene dine henger i en syltynn tråd her.

Selvom jeg er misfornøyd med f.eks. 360en min legger jeg ikke ut en hel blogg om det som dette nesten er. Fy faen så PR-WH0r3 aktig llamt azz.. Forumet her har nesten truffet rock bottom her nå :/

Vil du ha en grunn for å beholde ps3en din?

http://media.ps3.ign.com/media/748/748475/img_5105583.html

http://media.ps3.ign.com/media/714/714044/img_4900051.html

http://media.ps3.ign.com/media/826/826846/img_4900612.html

Enjoy! Kun mulig på PS3!!

Jump B3YOND ;)

Endret av HeoAnd
Lenke til kommentar

Enkel løsning på problemet ditt, kjøp deg en 360. Behold PS3en hvis du har råd til det, så er du nå sikret fremover.

Faktumet er at 360 har lassvis med flere kvalitetstitler enn PS3 pr i dag, og til den prisen som 360en selges for, så skjønner jeg ikke at folk som er reelt interessert i spill ikke kjøper den.

Lenke til kommentar
Enkel løsning på problemet ditt, kjøp deg en 360. Behold PS3en hvis du har råd til det, så er du nå sikret fremover.

Faktumet er at 360 har lassvis med flere kvalitetstitler enn PS3 pr i dag, og til den prisen som 360en selges for, så skjønner jeg ikke at folk som er reelt interessert i spill ikke kjøper den.

kanskje fordi ikke alle vil kjøre bil eller løpe rundt med en gunner å skyte aliens?

:O burn?

plattform spill for alltid! da snakker vi ratchet and clank and so on

venter på å få hodet mitt spist=)

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...