Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problemer med flass i hodebunnen

Gjest UpDown

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ett hodebunnsproblem, har "skorper" med flass.. Har prøvd mangen typer antiflass shampoer, men ingen har hjelpet hittil. Når jeg prøver og pirke av "skorpene" følger det med mangen hårstrå, virker som om "skorpen"

går så dypt at det river med seg hårstråene.. Dette fører til stort håravall.. Bør man gå til hudlege for og få bukt med problemet? eller må man snakke med lege? Kan håret vokse ut igjen, etter at flasset er borte? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sikker på at du ikke har soreasis i hodebunnen da?

de stedene med skorpe, har de en anen farge på huden enn områdene rundt?

Det kan godt vere det ja, fargen er mørkere enn hudens farge.. Av og til klør det noe fryktelig, spes. visst man har lue på, og visst det er varmt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Hei!

Jeg har akkurat hatt samme problemet, og løsningen ble at legen skrev ut en krem jeg skulle massere inn der som eksemet var. Det er heller ikke soreasis, det jeg hadde.

Så lenge "flakene" er mørke, ikke hvite/gjennomsiktige er det ikke soreasis, sa legen til meg.

Det kommer kanskje av at du dusjer ofte samt. at du klør deg mye i hodetbunnen?

Uansett, kremen jeg fikk het "Betnovat med chinoform".

Hvis eksemet fortsetter en god stund til, kan du også risikere at du vil miste håret ditt raskere. Men da må det holde på lenge.

Men uansett: Bestill en liten time hos legen, så kan han helt sikkert si hva det virkelig er :)

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har akkurat hatt samme problemet, og løsningen ble at legen skrev ut en krem jeg skulle massere inn der som eksemet var. Det er heller ikke soreasis, det jeg hadde.

Så lenge "flakene" er mørke, ikke hvite/gjennomsiktige er det ikke soreasis, sa legen til meg.

Det kommer kanskje av at du dusjer ofte samt. at du klør deg mye i hodetbunnen?

Uansett, kremen jeg fikk het "Betnovat med chinoform".

Hvis eksemet fortsetter en god stund til, kan du også risikere at du vil miste håret ditt raskere. Men da må det holde på lenge.

Men uansett: Bestill en liten time hos legen, så kan han helt sikkert si hva det virkelig er :)

Ja, jeg dusjer enn gang om dagen, er det mye? :ermm: .. "Forsvant" problemet hos hos deg, etter du fikk dennne kremen?

Hos meg er det mindre av disse "flakene" der det er blitt mindre hår..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Om det er mye, vet jeg ikke, men legen spurte meg i alle fall om det. Jeg var faktisk så dum at jeg sluttet med den kremen idet jeg så at flakene var vekke, når jeg egentlig skulle fortsatt med den en stund til, så noen små flak har kommet tilbake til hodebunnen min igjen. Heldigvis er kremen fremdeles her, og jeg har brukt den noen dager nå, og det er nesten vekke igjen :)

Men ja, det forsvant (og kom tilbake, men det var min feil->sluttet med kremen for tidlig) :hm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Om det er mye, vet jeg ikke, men legen spurte meg i alle fall om det. Jeg var faktisk så dum at jeg sluttet med den kremen idet jeg så at flakene var vekke, når jeg egentlig skulle fortsatt med den en stund til, så noen små flak har kommet tilbake til hodebunnen min igjen. Heldigvis er kremen fremdeles her, og jeg har brukt den noen dager nå, og det er nesten vekke igjen :)

Men ja, det forsvant (og kom tilbake, men det var min feil->sluttet med kremen for tidlig) :hm:

Ja, jeg burde komt meg til lege eller hudlege... Når man tar av"flakene" så går skorpen så dypt at det tar med seg hårrotene.. :ermm: Hadde du det over hele hodebunnen, eller var det bare flekkvis? I mitt tilfelle er det bare flekkvis. Men hvordan går det visst feks. visst kremen fungerer, vil man miste alt hår der disse skorpene ligger?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Flekvis. Kremen er temmelig sterk så du bør ha en fuktighetskrem eller lignende som du kan ta på etter den kremen også, jeg har fått temmelig tørr panne etter den :hm:

Lenke til kommentar

Dette er helt klart et problem for doktoren, få deg time etter nyttår og han finner nok ut av hva det er. Har selv et eller annet dritt som jeg fikk etter en sterk antibiotikakur, sopp tror jeg det var :yes:

Uansett, jeg fikk utskrevet en sjampo med navn Fungoral og den holder sakene borte. Nå er det riktig nok gått 2 år og det er der enda om jeg ikke bruker sjampoen. Symptomene minner om det du har. Kløe ved økt temperatur i hodebunn og hvite flak rundt hårrøttene. Tror jeg skal meg en tur selv og få revurdert problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_solfrid_*
Hei.

Jeg har ett hodebunnsproblem, har "skorper" med flass.. Har prøvd mangen typer antiflass shampoer, men ingen har hjelpet hittil. Når jeg prøver og pirke av "skorpene" følger det med mangen hårstrå, virker som om "skorpen"

går så dypt at det river med seg hårstråene.. Dette fører til stort håravall.. Bør man gå til hudlege for og få bukt med problemet? eller må man snakke med lege? Kan håret vokse ut igjen, etter at flasset er borte? :dontgetit:

Lenke til kommentar

du får prøve med olivenolje, smør inn hodebunnen med olje la det virke i 1 time vask så ut oljen med en shampo for sensetiv hodebunn fås kjøpt hos frisør.

Dette gjøres 3 ganger i uka i starten siden 2-4 ganger i måneden, men bruk alltid shampo mot ømfintlig hodebunn . Dette hjelper også for de som har psoriasis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...