torgeirdalene Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 To mapper har ''forsvunnet'' fra min WD My Book 500gb eksterne harddisk. Den ene mappen inneholder alt jeg hadde av tv-serier, den andre låter jeg svært gjerne vil ha da de ikke er så lette å få tilbake igjen. Harddisken fungerer ypperlig rent bortsett fra dette, og disk check og programvaren som følger med hd'en finner ingen feil. Når jeg merker alle mappene inne på hd'en viser den at det tar 88 gb, mens når jeg sjekker egenskapene på hd'en i min datamaskin viser den 326bg brukt plass. Dette viser til de ca 238 manglende gb'ene med tv-serier. Hvor har de tatt veien? Jeg har selvfølgelig sjekket med skjulte filer Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Ikke godt å si. Det kan jo selfølgelig hende det har skjedd ettelleranna med rettighetene til mappen over som gjør at du ikke får vist innholdet. Har du sjekka at de ikke ligger i søppelbøtta? NB: Dette må sjekkes fra samme maskin som ble brukt da filene ble sletta (hvis det var det som skjedde). En anen mulighet er jo at du kan ha fått "installert" et rootkit som driver og sletter ting og tang. Endret 7. desember 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
torgeirdalene Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Hrmf.. redd noen skulle si det Rettighetene til mappa over? Det vil si? Vel, jeg har jo forsåvidt sjekka søppelbøtta, men som regel trykker jeg på shift+delete hvis jeg sletter noe selv. Jeg tenkte at jeg ikke kunne være så sinnsykt dum at jeg kunne slette mappa med alle tv-seriene mine, men var naturligvis ikke sikker. Men da den andre mappa også blei borte skjønte jeg at det var noe galt. Ingenting i søppelbøtta da heller altså. Hva er rootkit og hvordan blir man kvitt det? Har ikke hatt antivirus, men da jeg blei klar over dette problemet fikset jeg Norton og har kjørte flere scanner uten at den har funnet noe interessant.. Takk for svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Har lest andre tråder med lignende problem, men aner ikke hva det kan skyldes. Du kunne prøve å kjøre GetDataBack og se om den finner noen av filene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå