Gå til innhold

Grunner til å ikke oppgradere til Vista?

Calm

Anbefalte innlegg

Har kjørt XP lenge og vel nå og lurer på om det er tid for å oppgradere til Windows Vista nå som SP1 er på vei. Har forhørt meg litt og meningene om Vista er veldig delte.

Hvilke gode grunner finnes for å ikke oppgradere til Vista? Lurer også på om jeg likeså greit skal kjøpe 64-bits versjonen siden jeg har 64-bits prosessor. Noen grunner til å ikke gjøre dette?

EDIT: Ser jo nå at det er en egen kategori for Windows. Burde jo postet der!

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å gi et entydig svar på om du bør oppgradere til Vista eller ei da det er veldig individuelt hva man foretrekker. Det avhenger selvfølgelig også på om Vista vil fungere stabilt på ditt system. Hadde jeg vært deg ville jeg rett og slett lagt inn Vista (du kan prøve det gratis i 30 dager) og kjørt det parallellt med XP slik at du kan få testet det skikkelig. Det er den beste måten for å finne ut om det er noe poeng for deg å oppgradere. Selv er jeg godt fornøyd med Vista (vel og merke 64-bit utgaven, 32-bit var veldig ustabil på mitt system), mens andre igjen synes Vista er noe herk.

Apropo om du bør velge 64-bit finnes det en guide i Guide i Vista-forumet som gir gode svar på det. Kort sagt så bør du velge 64-bit om du ikke vet at visse programmer og spill du bruker ikke støtter 64-bit, samt at det finnes 64-bit drivere til all din hw samt at du ikke er avhengig av 16-bit programvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...