Blåbær Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Fikk et lite brev idag om at noextras.net og talkmore var i samme familie og at de skulle slåes sammen til et eget abbonnement og at vi nå skulle få de samme vilkårene som talkmore. Samt nyheten om at det blir telenor nett som ikke er å forakte. Artig at det også henvises amobil testen der talkmore vant. Men hva har skjedd? er ikke mobyson med i gjengen lengre eller hva? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Talkmore blei kjøpt opp av telenor for ei stund sidan. kven som eig noextra er eg veldig usikker på men det tyder vel på at talkmore har kjøpt kundedatabasen før telenor kjøpte dei. Då telenor måtte igjennom ein del runder med konkurransetilsynet for å kunne kjøpe talkmore. Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 noextras er vel eid av mobyson? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Vel, Mobyson ble kjøpt opp av Onetwocom som fra før eide Talkmore i fjor. Så ikke usannsynlig at kundene til noextras.net blir overført til Talkmore. Du kan lese om merom det i denne artikkelen hos Amobil. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Takk for opplysningene, regner med at onetwocom tjente ganske gode penger på å selge seg til telenor og det for 1 års eierskap. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Ja i hvert fall hvis det var noe tvil, Talkmore og Noextras blir slått sammen. Fikk noe info i posten av Noextras. Flere og flere småoperatører slår seg sammen og blir kjøpt opp av de store. Bra at Network Norway bygger ut. Så får vi håpe at de klarer å bygge ut et eget over hele Norge, vi trenger dette. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Positivt for noextras kunder da talkmore har bedre priser og betingelser enn noextras Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 For de som ikke er klar over det, så er talkmore eid av telenor. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Som NoExtras abbonnent syns jeg dette var triste nyheter. Endret 9. desember 2007 av knutaj Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg er det selv, og forstår ikke hvorfor du kan synes at det er trist at vi får bedre vilkår. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Vel, for min del syns jeg ikke vilkårene blir særlig bedre. Mye av grunnen til at amobil kåret Talkmore til best i test var vel de 250 kr alle nye kunder får (samt at de glemte NoExtras under testingen). Regner ikke med at vi ser noe til de. Samtidig var det bevisst valg hos meg å gå for en operatør som bruker Netcoms nett, dels fordi jeg ikke liker Telenor, men også fordi Netcoms nett er å foretrekke der jeg jobber og bor. Jeg ser det som ubetinget positivt at det er fri konkurranse blant operatørene. At kunder tvinges inn under Telenor el Netcoms paraply liker jeg dårlig. Prisene for ringing og sending av SMS blir uforandret, MMS (som jeg aldri bruker) blir noe billigere og datatrafikken blir 25% billigere. Det eneste jeg har å utsette på NoExtras er kundeservicen (som vel har vært felles med Talkmore en stund) som nå blir dyrere. Skal se meg om etter alternativer, men blir nok ikke å portere noe nummer enda. Inntil videre får man bare håpe at de tjenestene Talkmore krever betaling for er automatisk inkl for oss som kommer fra NoExtras. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Knutaj: Ville sett på onecall kontant om jeg var deg, likt nett som før og bedre priser Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Testen har blitt oppdatert slik at noextras.net er nå med. Og hva mener du med ekstra tjenester? Noextras tar jo betalt for å aktivere GPRS og telefonsvarer. Har foreløpig kun brukt mail når jeg skal ha tak i kundeservice og det har gått greit. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Vet Noextras også har noen skjulte avgifter for å aktivere tjenester. Et kjapt blikk på sidene til Talkmore forteller meg at de har flere. Bl.a. tar de 49 kr for å aktivere roaming. Jeg vet Noextras nå er med i testen, men jeg mener de lider av at de ikke var med opprinnelig. Bl.a. manglet testen fokus på at man måtte betale ekstra for å få et fullverdig kontantabbonnement (her hadde også NoExtras noe å gå på). Jeg har også kun vært i kontakt med de via mail. Ble alt annet enn imponert, derfor jeg reagerer på at prisen stiger. Skal kundeservice koste mer enn vanlig ringing, bør de ha en viss oversikt over hva de driver med. Endret 9. desember 2007 av knutaj Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Knutaj: Ville sett på onecall kontant om jeg var deg, likt nett som før og bedre priser Samme nett inntil videre vel? Var det ikke OneCall som forlengst skulle vært over på nytt nettverk og fra nyttår skulle de også tilby 3G i dette nye nettet? For meg virker de bare som et firma med høye visjoner, dyktige markedsførere og investorer som er tålmodige nok til å tape penger mens de venter på at kundemassen er stor nok til at Telenor/TeliaSonera byr nok penger for selskapet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 One Call skal over på Network Norway nettet når det er oppe og går. har selv vurdert One Call, de ser ganske bra ut. Lenke til kommentar
erik11 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 er det ikke positivt at alle Noextras kunder vil kunne ringe hverandre til 0 kr minuttet? Talkmore tilbyr dette til alle kunder. Du behøre ikke noe abonnement for å kunne ringe andre Talkmore/Noextras kunder uten minuttpris.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå