Gå til innhold

Åpnet 1.1.2 iphone OTB ved et under!

usmans

Anbefalte innlegg

for å først gjøre en ting helt klart, jeg kan ingen ting om hacking osv. Men fikk meget lyst til å prøve på en av iphonene mine, og ja det fungerte. Så hva gjorde jeg ? Ingen verdensting spør du meg, jeg prøvde å følge den anysim greia som er ute og går, men fikk noen spørsmål og downgrade og upgrade, telefonen gikk altså først til 1.0.2 også til 1.1.2 og fungerer nå med mitt netcom kort, altså så fungerer anysim metdoen, men det rare er at jeg ikke har brukt hele en gang. Noen som vet hva jeg har gjort riktig ??

Vet heller ikke om denne posten er riktig postet , men siden det er såpass stort tenkte jeg å dele det med andre :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har idag vært hos en som kan litt om hacking etc etter at han tok kontakt etter å ha lest annonsen, pakken åpnet jeg selv og har ellers ikke gjort noe med den, og det var en 1.1.2 det kan jeg si selvom jeg ikke vet allverdens, men det denne fyren nevnte var noe om en bootload, så sa han også at dette var et engangstilfelle og at det ikke vil fungere på de fleste iphone med 1.1.2 men kanskje noen med samme bootload greie :=)

Lenke til kommentar

Det som er opplegget er at telefonen din hadde gammel bootloader. Så mest sannsynlig er det en "gammel" telefon, som har blitt oppgradert til 1.1.2 før den ble solgt. Det kan du forresten sjekke ut i fra serienummeret - det 4 og 5 sifferet sier hvilken uke den ble produsert i. Antagelig står det noe med 40?

Lenke til kommentar

Det sies at et fåtall av de aller første 1.1.2 OTB modellene ble levert med 04.01.13_G baseband, det vil si den verisjonen som vanligvis følger med 1.1.1, og som er mulig å åpne opp ved hjelp av anySIM. Etter hva jeg har hørt, gjelder dette ytterst få modeller, så du må ha vært veldig heldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...