arnold_layne Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Eks kunne du ikke tatt dette bildet med en 70-200 tele: Er dette tatt med 17-55'en din? Ganske kraftig vignettering i tre av hjørnene (regner derfor med at det ikke er lysavfall). Brukte du filter eller solblender? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Solblender og filter. Har fjernet filteret nå, skal kun bruke det når det er unger til stede eller når jeg skal ut i naturen på en av mine ekstremsport turer Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Ok, det er nok forklaringen. Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Tilbake til emnet i tråden: Jeg har selv akkurat kjøpt D80. Har invester i følgende objektiver så langt: Nikon 18-200 VR Nikon 50mm fast 1.8 Tokina 12-24 vidvinkel skal kjøpe: Sigma 30mm 1.4 Nikon 80-400 VR Kanskje nytt hus, Nikon D300 mvh Thorstein Korsvold Lenke til kommentar
censor Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 takk, mange bra innspill her. Ender nok opp på den mellomløsningen som flere har vært inne på - et objektiv om gangen. Startet med å finne meg et objektiv av makrotypen, og skal poste hvilket jeg ender opp med + erfaringer. Kommer også til å sjekke litt mer rundt software og bruk av RAW. (jepp, litt redigering etterpå må være lov) :-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå