Gå til innhold

Problemer med Kad Network i Emule

Zapking

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke Emule til å kjøre skikkelig, har forwardet portene og får grønn pil på både Ed2k og Kad, men allikevel sliter programmet med å finne kilder å laste ned fra. På Kad-menyen står det bare Node Lookup med status Active når jeg logger på, og så går statusen over til Stopped etter 5 sekunder, load 0(0|0), packets sent sjelden mer enn 1|0 eller 2|0, og responses sjelden mer enn 1...

Merker at når jeg søker på Global (Servers) så får jeg alle treffene opp med en gang, akkurat som om jeg bare søkte på serveren jeg er tilkoblet. Vet ikke hva som er galt her...

Hadde aldri noe problemer med Emule på min gamle pc med Windows XP.

Men har fått problemer med KAD etter at jeg kjøpte nytt modem og oppdaterte tilkoblingshastigheten...

Endret av Zapking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har Emule lastet ned i hele natt, og ble akkurat ferdig med å laste ned en fil på 700 Mb, har 2 filer igjen der det gjenstår 15 timer og 2 dager og 8 timer, det virker unormalt tregt.

I tillegg så har jeg mistet connection hele 5 ganger i løpet av natta, også unormalt.

Fortsatt er flere av kontakt-IDene i Kad rød eller gule, før når jeg hadde hatt på Emule hele natta så var alle kontakt-IDene grønne neste morgen.

Jeg skjønner ikke hva som er galt her.

Endret av Zapking
Lenke til kommentar

Fikk låne rutermodemet til en kamerat, og får akkurat samme feilen når jeg bruker den, rutermodemet mitt er en Thomson SpeedTouch ST780WLT, og hans en Zyxel Prestige 660HWT-T3. Lurer nå på om problemet kan ligge i nettverkskortet mitt...?

Lenke til kommentar

Jeg fant ut at om jeg kjører internett på min gamle pc så virker Emule akkurat som det skal.

Da syns jeg det er rart at Emule ikke virker ordentlig på den nye maskinen, kan det ha noe å gjøre med nettverkskortet?

Men når jeg bruker multimodemet på den gamle pcen så går nettet tregere enn om jeg bruker det på den nye pcen. Så tenker jeg at nettverkskortet i den gamle pcen er ikke lagd for å kjøre slike hastigheter som nettverkskortet i den nye pcen. Har litt lyst til å prøve en dualboot av Windows XP og Windows Vista på den nye pcen, hvis Emule virker bra i XP etter det så er det Vista som ikke liker Emule eller omvendt.

Hadde vel vært enklere å prøve et annet nettverkskort først, men jeg har bare det i den gamle pcen.

Eventuelt så kan jeg jo kjøre begge maskinene samtidig og bruke den gamle pcen til Emule, men da blir det mye ledingrot og jeg må ha to skjermer på skrivebordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...