Gå til innhold

Jeg og en kompis har et nyttårsaftenproblem


MrUrge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...

 

Med mindre de ligger i grøfta og spyr eller lager kvalm, så er sjansen for å bli sendt hjem minimal. Tror du ikke polititet har sett berusede mindreårige ut på fest før?

 

Jeg har aldri hørt om folk som har blitt kjørt hjem slik du sier.

Det skjer ofte at overstadig beruset mennesker blir kjørt hjem, fjortisser som førtiåringer. (Ev. fyllearresten for den eldre garde)

Lenke til kommentar
Dessuten, snut er ut :p

 

Haha! Takk, der satte du nettopp strek for diskusjonen, og beviste samtidig akkurat hvor gammel du er både i hodet og på papiret.

 

Da sier jeg takk for meg i denne diskusjonen før noen skeier ut her.

Til trådstarter; du må velge selv. Skjønner egentlig ikke hvorfor du spør her engang...

Gled deg til du blir 18, da kan du gjøre som du selv vil, med det ansvaret det også bringer med seg. :)

Lenke til kommentar

Syntes synd pA deg, forferderlig kjedelig A ha sAnne foreldre, som enten var nerder og skole flinke hele livet sitt, og aldri opplevde noe morsomt under sin ungdomstid, sA vil dem bare at barna skal bli som dem, jo mere dem prOver jo vaerre blir det.

Endret av andiss
Lenke til kommentar
Syntes synd pA deg, forferderlig kjedelig A ha sAnne foreldre, som enten var nerder og skole flinke hele livet sitt, og aldri opplevde noe morsomt under sin ungdomstid, sA vil dem bare at barna skal bli som dem, jo mere dem prOver jo vaerre blir det.

 

Mine var faktisk ikke det, var ikke skolenerder men de klarte seg, og pappa drakk i helgene osv når han var på min alder osv. Men mamma, som tar det værst, var bare kjører, hu drakk ikke, men hu festa, men det jeg tror dem er mest redd for er at jeg kan bli banka av en gjeng eller no på gata.

Lenke til kommentar

Jeg har to gode forslag til deg! Kanskje flere, men det får vi se etterhvert som jeg skriver.

 

1. Begynn å trene med vekter i en helsikes fart, når du er blitt skikkelig sterk kan du se en Chuck Norris film eller to. DA trenger ikke gamlegrina å være redd for at du får bank lenger!

 

2. Anstreng deg hardt, og bli 18 før nyttår. Da er du "voksen" og kan gjøre hva faen du vil. Et bonus med denne metoden er at du lett får kjøpt egen drikke/røyk.

 

3. Forbered deg, og ta en lang prat med foreldrene dine om at du begynner å bli stor gutt osv osv og spør om du ikke kan få lov å ha en liten fest nedi hybelen der sammen med noen få venner. Gjør dette ganske snart, så kanskje du får lov til å reise bort og bli med kompiser på en fest etterhvert. Bygg deg oppover :)

 

 

3 Gode forslag, selv om en kombinasjon av alle tre sikkert hadde vært det beste. Om du gruer deg til å snakke med foreldra dine om slikt, så sats på en fin kombinasjon av nr.1 & 2.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Dessuten, snut er ut :p

 

Haha! Takk, der satte du nettopp strek for diskusjonen, og beviste samtidig akkurat hvor gammel du er både i hodet og på papiret.

 

Da sier jeg takk for meg i denne diskusjonen før noen skeier ut her.

Til trådstarter; du må velge selv. Skjønner egentlig ikke hvorfor du spør her engang...

Gled deg til du blir 18, da kan du gjøre som du selv vil, med det ansvaret det også bringer med seg. :)

 

Jeg regner med du skjønte at det siste jeg sa der var ment som ironi.

 

Til trådstarter: Det beste er nok å si til foreldrene dine at du er voksen om et par år og at du skal kose deg med et par pils. Man må ikke drikke seg dritings hver gang man smaker litt alkohol. Du skal nok se du får lov av foreldrene dine om du bare er ærlig og forteller nøyaktig hva du skal. Det gjør jeg og det pleier å funke. Jeg sier til mamma "Jeg stikker på fest. Kanskje jeg tar meg et par øl. Er hjemme i 1-2-tida."

Lenke til kommentar
Hmm, har dere noen gang snakket om alkohol da? :p

 

Jeg har snakket en del om alkohol, jeg har faktisk blitt busta og. Men dem tok det veldig bra og har ikke sagt så mye mer enn " Var du på fest i går?, Drakk du i går?" og "Jeg synes det lukta øl når jeg kom opp på rommet ditt på lørdagen".. Det er det eneste dem har sagt, men nå jobber onkelen min med ungdom og rus og fikk stappa inn i hjernen til mamma og pappa at det ikke var unormalt å synes det var spennende og prøve alkohol i min alder.

 

Pappa var akkuratt som meg i min alder så han burde ikke si en dritt :p

 

 

 

Faren din er vel den som burde si mest. Jeg er selv 16, og har aldri forstått hvorfor man i det hele tatt skal drikke.

Overhørte en samtale en gang: "Åååå, det vaar sååå morsomt på festen i går ass!", så kommer venninna bort og viser et par bilder: "eehm, gjorde jeg det der i går? øøhm, jeg må litt på do jeg, også lovte jeg mamma og pappa å komme hjem tidlig!".

Forklar meg hvorfor fester er en slik ungdomsmagnet! Vær så snill, klarer dere å få meg til å forstå hvorfor det er slik det er, så er dere søren meg gode!

 

Det går faktisk an å ha det morsomt selv om man ikke er med de kule folka på fest. Har du ikke søsken eller noe du faktisk vil tilbringe nyttårsaftenen med? Jeg gler meg til ferien som starter nå på onsdag så jeg kan komme hjem til familien. Ja, jeg bor borte, og hele familien min er spredd rundt i forskjellige krinkler og kroker. Savner folket jeg. Og mange av dere som er i festmiljøet nå kommer til å endre mening om noen år.

Lenke til kommentar
Hmm, har dere noen gang snakket om alkohol da? :p

 

Jeg har snakket en del om alkohol, jeg har faktisk blitt busta og. Men dem tok det veldig bra og har ikke sagt så mye mer enn " Var du på fest i går?, Drakk du i går?" og "Jeg synes det lukta øl når jeg kom opp på rommet ditt på lørdagen".. Det er det eneste dem har sagt, men nå jobber onkelen min med ungdom og rus og fikk stappa inn i hjernen til mamma og pappa at det ikke var unormalt å synes det var spennende og prøve alkohol i min alder.

 

Pappa var akkuratt som meg i min alder så han burde ikke si en dritt :p

 

 

 

Faren din er vel den som burde si mest. Jeg er selv 16, og har aldri forstått hvorfor man i det hele tatt skal drikke.

Overhørte en samtale en gang: "Åååå, det vaar sååå morsomt på festen i går ass!", så kommer venninna bort og viser et par bilder: "eehm, gjorde jeg det der i går? øøhm, jeg må litt på do jeg, også lovte jeg mamma og pappa å komme hjem tidlig!".

Forklar meg hvorfor fester er en slik ungdomsmagnet! Vær så snill, klarer dere å få meg til å forstå hvorfor det er slik det er, så er dere søren meg gode!

 

Det går faktisk an å ha det morsomt selv om man ikke er med de kule folka på fest. Har du ikke søsken eller noe du faktisk vil tilbringe nyttårsaftenen med? Jeg gler meg til ferien som starter nå på onsdag så jeg kan komme hjem til familien. Ja, jeg bor borte, og hele familien min er spredd rundt i forskjellige krinkler og kroker. Savner folket jeg. Og mange av dere som er i festmiljøet nå kommer til å endre mening om noen år.

 

Det blir kanskje noe anna for det å tilbringe tiden din med familien siden du ikke bor med foreldra dine (om jeg har forstått rett)

 

Men for oss som bor med dem, får nok, siden vi ser dem hver dag.

Lenke til kommentar

Jeg ser vel heller ikke hva som er så gøy med å drikke seg full. Slik jeg har forstått det, så fører det som oftest bare til ubehag. :)

 

Personlig ville jeg vel heller spurt om jeg kunne fått en øl av pappa på Nyttårsaften. Ikke at jeg gidder, for nå kommer det da faktisk folk til oss, som vi fint klarer å ha det gøy med, uten at vi peiser på med sprit, og det ender med at alle sovner. Woho, det høres gøy ut! :D

 

Neida så... Dere får kose dere. Uansett hva dere gjør. :) Og gidd å krangle på formuleringa til Fisk1, jeg klarte da fint å forstå hva han mente, hvorfor klarte ikke dere det? :)

 

mrbjoern :)

Lenke til kommentar
På nyttårsaften!? Hahaha!!

Men serriøst da mann, gå ut og fest. Alle andre har vore i samme situasjon, og tatt konsekvensen i etterkant. Det er ein sentral del av det å vera tenåring, og alle foreldre VEIT dette.

 

MAO, skal foreldrene bare la det skje? Hvordan tror du det blir i generasjonene fremover da?

 

 

Uansett, det er som folk sier. Det er ikke så uutrolig artig å drikke. Vi kan nok være enige om at de fleste 16-åringer gjør det fordi de føler seg kule/voksne/med i gjengen etc.. Jeg veit det, har vært der selv.

Endret av anietsoj
Lenke til kommentar
På nyttårsaften!? Hahaha!!

Men serriøst da mann, gå ut og fest. Alle andre har vore i samme situasjon, og tatt konsekvensen i etterkant. Det er ein sentral del av det å vera tenåring, og alle foreldre VEIT dette.

 

MAO, skal foreldrene bare la det skje? Hvordan tror du det blir i generasjonene fremover da?

 

 

Uansett, det er som folk sier. Det er ikke så uutrolig artig å drikke. Vi kan nok være enige om at de fleste 16-åringer gjør det fordi de føler seg kule/voksne/med i gjengen etc.. Jeg veit det, har vært der selv.

 

Ehm, jeg gjør det ikke for å være kul. Vennegjengen min har hatt mange sånne kvelder sånn som i superbad for eksempel, hvor dem sitter bare noen gutter i kjellern og drikker.

Vi gjør det ikke for å være kule, vi gjør det for å ha det gøy. Den vennegjengen jeg er i venta veldig lenge før vi begynte å drikke. Alle de andre "kule" hadde drikki 2 år før vi starta.

 

Så ikke kom her å si at alle gjør det for å være kule, wtf?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...