inaktiv000 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Hvor i sitatet ditt står det at det ikke er lov å oppholde seg utendørs etter kl 22.00 for mindreårige? Prøv å les det selv, så oppdager du det rimelig tidlig i sitatet... Endret 11. desember 2007 av cecolon Lenke til kommentar
MrL Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvor i sitatet ditt står det at det ikke er lov å oppholde seg utendørs etter kl 22.00 for mindreårige? Prøv å les det selv, så oppdager du det rimelig tidlig i sitatet... Ehm, tror det han mente var at det står faktisk ikke at det ikke er lov. Men det står at Politiet kan vise eller bringe hjem barn som driver omkring på egen hånd på offentlig sted etter kl. 22.00. Men det vil ikke si at det ikke er lov fordet.. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Ehm, tror det han mente var at det står faktisk ikke at det ikke er lov. Men det står at Politiet kan vise eller bringe hjem barn som driver omkring på egen hånd på offentlig sted etter kl. 22.00. Men det vil ikke si at det ikke er lov fordet.. Bra vi er to som kan lese på dette forumet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Høyt knegg! Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Ehm, tror det han mente var at det står faktisk ikke at det ikke er lov. Men det står at Politiet kan vise eller bringe hjem barn som driver omkring på egen hånd på offentlig sted etter kl. 22.00. Men det vil ikke si at det ikke er lov fordet.. Dette er korrekt. Allikevel tror jeg politifolk flest sender/bringer hjem barn under 18 etter kl 22:00 på nyttårsaften av åpenbare grunner. Så poenget mitt står vel. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Aldri opplevd at noe slikt har skjedd. Da må det ligge andre grunner i bunnen. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Aldri opplevd at noe slikt har skjedd. Da må det ligge andre grunner i bunnen. En god grunn kan jo være at de har tenkt til å drikke en uant mengde alkohol? Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 mener du at du ikke får gå ut i gatene i det hele tatt, og ikke se på noen raketter?? eller får du ikke gå ut drita full og feste hele natta? Mye av nyttårsaften er jo raketter.. det er liksom tradisjon. du er 16 år og får virkelig ikke være ute å se på raketter på nyttårsaften? hvorfor? skumle typer? sent? var alltid ute selv når jeg var under 10 år, det er liksom tradisjon det Lenke til kommentar
Potetgullmann1 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Når jeg var 16 dro jeg til trysil og fyrte opp raketter kliss naken.. riktig nok visste foreldre fint lite om at det var så høy partystemning der men fjor når jeg var 17 var det heller null problem og dra ut. foreldrene mine nermest forventa det.. men syntes ikke du skal snike deg unna. da ødelegger du nyttårsaften for foreldra dine. vær dønn ærlig og si hvor du skal på fest og at alternativet dems er at du sniker deg unna dit. da kan ikke foreldrene bli direkte sinte på deg fordi du dro ærlighetskortet (irriterte blir de nok men ikke kjefte og smelle sint). du kommer jo til og snike deg unna på fest uansett? da er det greit og beroe dem så de veit hvor du er. blir du ferska med og drikke alkohol? ja da er det på tide . virker sykt og litt umodent og si det men, de aller fleste som blir ferska blir det før 17 års alderen. tror det er livsfarlig og sende en 18 åring rett på fyllefest uten noen sans for drikkeerfaring... å drikke en liter sprit er virkelig ikke så kult. handler på ingen måte om og drikke mest. trikset er å "surfe", ikke bli for kanachas at du mister all kontroll. samtidig som du er i godt humør. ehh ble mye OT men uansett. snakk med folka dine. kan umulig være så ille som du skal ha det til. skummelt og hoppe inn i alkoholpraten men få det gjort så slipper du det mens du er drita og bare vil sove. det er mitt tips hvertfall takk for meg Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Ehm, tror det han mente var at det står faktisk ikke at det ikke er lov. Men det står at Politiet kan vise eller bringe hjem barn som driver omkring på egen hånd på offentlig sted etter kl. 22.00. Men det vil ikke si at det ikke er lov fordet.. Dette er korrekt. Allikevel tror jeg politifolk flest sender/bringer hjem barn under 18 etter kl 22:00 på nyttårsaften av åpenbare grunner. Så poenget mitt står vel. 95% av alle tenåringer er vel ute etter kl. 22 på nyttårsaften. Skal de ikke få se fyrverkeriet kl. 00.00? Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hvorfor skal de ikke få se fyrverkeriet? Skjønner ikke helt problemstillingen Olum.. Den loven er der for at politiet skal sende hjem pøbelrips når de er ute å driver dank. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 95% av alle tenåringer er vel ute etter kl. 22 på nyttårsaften. Skal de ikke få se fyrverkeriet kl. 00.00? Og da er de som regel sammen med foreldre/foresatte. Det er ikke portforbud jeg snakker om, men en lov som politiet mest sannsynlig vil benytte seg av hvis trådstarter blir "oppdaget" ute på byen i beruset tilstand. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hvorfor skal de ikke få se fyrverkeriet? Skjønner ikke helt problemstillingen Olum.. Den loven er der for at politiet skal sende hjem pøbelrips når de er ute å driver dank. Det er ikke loven jeg pirker på nå. Det er Fisk1s utsagn om at han tror politiet sender hjem barn etter klokka 22 på nyttårsaften. Hvorfor i all verden skulle politiet ville gjøre det? Om et barn som er under 18 år blir sendt hjem fordi han er ute etter kl. 22 på nyttårsaften, vil han jo ikke få se det beste fyrverkeriet som er det klokka 00. Og til Fisk1 i innlegget over her; du tar rimelig feil når du sier at de fleste ungdom er med foresatte på nyttårsaften. For de fleste jeg kjenner (er 15 år) så er det inne og spiser med familien fram til ca. 21. Da drar vi ut sammen med kamerater og fyrer opp masse fyrverkeri. Til langt over 22. Det er ikke noe politi som har sendt meg hjem. Om jeg hadde vært beruset derimot, som du sier, så er det jo en selvfølge at jeg blir kjørt hjem. Sånn er det vel egnetlig for voksne personer også? Om de er alt for beruset på offentlig sted blir de vel enten kjørt hjem eller sett på glattcelle. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Det er ikke loven jeg pirker på nå. Det er Fisk1s utsagn om at han tror politiet sender hjem barn etter klokka 22 på nyttårsaften. Hvorfor i all verden skulle politiet ville gjøre det? Om et barn som er under 18 år blir sendt hjem fordi han er ute etter kl. 22 på nyttårsaften, vil han jo ikke få se det beste fyrverkeriet som er det klokka 00. Og til Fisk1 i innlegget over her; du tar rimelig feil når du sier at de fleste ungdom er med foresatte på nyttårsaften. For de fleste jeg kjenner (er 15 år) så er det inne og spiser med familien fram til ca. 21. Da drar vi ut sammen med kamerater og fyrer opp masse fyrverkeri. Til langt over 22. Det er ikke noe politi som har sendt meg hjem. Om jeg hadde vært beruset derimot, som du sier, så er det jo en selvfølge at jeg blir kjørt hjem. Sånn er det vel egnetlig for voksne personer også? Om de er alt for beruset på offentlig sted blir de vel enten kjørt hjem eller sett på glattcelle. Det var ikke snakk om barn generelt på nyttårsaften. Det er snakk om barn på trådstarters alder, som er under 18 år. Personer over 18 år kan ikke bli sendt hjem etter kl 2200 om de ikke er overstadig beruset. Dette vil som regel si at de ikke kan ta vare på seg selv. Det later til at du, Olum, vet fryktelig mye om hvordan politi oppfører seg på landsbasis selv om du er 15 år gammel. Bor du på samme sted som trådstarter? Og hvorfor trekker du frem argumentet om deg og vennegjengen din som er ute til langt over 2200, når du ikke har vært påvirket av alkohol i den situasjonen? Det er jo nettopp dette som er planen til trådstarer, å drikke seg "dritings" og stikke på fest. Om de bare hadde vært ute og sett på fyrverkeri hadde det ikke vært noe problem, men det er hverken det tråden handler om eller saken dreier seg om. Skjønner du hvor jeg vil hen? Endret 13. desember 2007 av Fisk1 Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Det Olum sikkert mente var formuleringa i utsagnet ditt ikke stemte helt med virkeligheten selv om du nå sier at du tenkte på trådstarter. Dette er korrekt. Allikevel tror jeg politifolk flest sender/bringer hjem barn under 18 etter kl 22:00 på nyttårsaften av åpenbare grunner. Så poenget mitt står vel. Det du sier der er at personer under 18 uansett blir sendt hjem, selv om de ikke har drukket. Ikke alle under 18 drikker vettø Selv om jeg er enig i at politiet mest trolig vil kjøre trådstarter og kompisen hjem om de finner han liggende spyende i grøfta på nyttårsaften. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Er vel en av årsakene til at det er mye politi ute på nyttårsaften, og spesielt i områder der det ofte samles en del folk 8) Til trådstarter, planen din kommer umulig til å holde mål. Dog, i ditt forsvar vil jeg kalle det unormalt å forvente at en gutt på 16 skal feire nyttårsaften med mor og far Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Det du sier der er at personer under 18 uansett blir sendt hjem, selv om de ikke har drukket. Ikke alle under 18 drikker vettø Selv om jeg er enig i at politiet mest trolig vil kjøre trådstarter og kompisen hjem om de finner han liggende spyende i grøfta på nyttårsaften. Du motsier deg selv. Det er åpenbart at de risikerer å bli sendt hjem fordi de skal drikke, men fortsatt kommer du med "ikke all under 18 drikker vettø ". Alt hva alle andre under 18, og over 18, gjør, er samme søren utenfor temaet. Det driter jeg i. Jeg konsentrerer meg om trådstarter, ikke alle andre. Jeg gidder bare ikke redigere hvert eneste innlegg jeg har laget i denne tråden for at det skal være både politisk og grammatisk korrekt for dere detaljmennesker. Om jeg så har formulert meg feil, så får det bare være, med andre ord. Altså; TRÅDSTARTER + his merry band of drinking teens vil ganske sikkert bli hjemsendt av det norske politi om de oppdages beruset på offentlig område etter kl 22:00. Planen trådstarter har lagt frem for oss er å "drikke seg driting og dra på fest", noe som kan være vanskelig å gjennomføre. Her er hva trådstarter risikerer i essensen; - Sinte foreldre. - Bli kjørt hjem av politiet. - Alle andre ulemper det å drikke seg full medfører. Så der er det. Det er opp til trådstarter, så jeg spør deg, MrUrge, hva velger du? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) På nyttårsaften har nok politiet mye annet å gjøre enn å sende hjem beruset ungdom. Fyrverkeriulykker, slosskamper etc. Og hvordan veit politiet at MrUrge og hans venn er under 18. Jeg har ikke sett noe bilde av dem, men når de er 16 og 17 år kan det godt se ut som de er over 18. På nyttårsaften er det såpass mange fulle folk, at politet garantert ikke vil kontrollsjekke hvem som er under og hvem som er over 18. Om MrUrge ligger i veikanten og spyr, skjønner jeg at politiet tar han med hjem. Det ervel også like greit. Sinte foreldre er bedre enn å pådra seg lungebetennelse. Dessuten, snut er ut Endret 14. desember 2007 av Olum Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Dersom det er et så stort problem for trådstarter å gå ut å drikke seg "dritings" for han vel bare drite i det? Eller si til foreldrene sine at han og en kamerat skal ta seg en øl eller to hos noen kompiser og kommer hjem i 4 tiden når foreldrene har lagt seg. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Eneste grunnen til at du ikke får lov til å gå ut i gatene er fordi mora di veit at du drikker og at du lyver om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå