Jan Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hitlerkid. Jævla saklig. Han sa Fuck Norge, og jeg sa han heller kunne flytte om han tenkte sånn. Kom med no saklig om du først skal si no a. Schpaa spoken BM-man. Norway rulez. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Legg ei flaske sprit på stue bordet, og en lapp som det står "kos dere" på, så ordner alt seg Funker bare i Finnmark! Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hmm, sånn var moren min di 2 første gangene også. . Hvorfor slutta henne å spørre da? De blir vant til det. Hvis de er vant til at du sitter på rommet ditt å spiller wow hele dagen er det ikke rart de blir litt urolige når du plutselig skal begynne å drikke. Men hvis de er vant til at du er ute i helgen og de veit at du alltid kommer hjem og klarer å ta vare på deg selv slutter de å beskymre seg så mye og de stoler mer på deg. Hm.. Ja.. Men nå har jeg vært ute i helgene siden sommerferien, er jo en del helger det, mange av dem med drikking, men vi har brukt "ser på film med gutta" liksom, så de har ikke hatt noen mistanker om drikking tror jeg og at jeg går rundt på gatene ute. Si at du skal på fest da, eller si at du var på fest dagen etter når du er hjemme igjen Lenke til kommentar
chokke Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Lettere å få tilgivelse enn tillatelse Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Lettere å få tilgivelse enn tillatelse Haha, ja ! Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Stikk ut å ha det morro. Er bare nyttårsaften en gang i året. Unik festmulighet! Skal selv opp på Beitostølen å drikke meg snydens full Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Stikk ut å ha det morro. Er bare nyttårsaften en gang i året. Unik festmulighet! Skal selv opp på Beitostølen å drikke meg snydens full Endelig noen som har skjønt det! Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Du kan jo si at du har ei dame som du skal møte;) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Eller ta den lenger. Si du har DEN daten. Så spør du forsiktig om de kunne være så snill å kjøpe kondomer for deg. Jeg lover deg, de blir så forfjamsa at de helt glemmer å komme med den kjeften om hvor fralig det er å være ute på nyttårsaften. Og hvis de spør hvem du har date med su svarer du helt nonchalant "Truls, vel..." og går raskt ut av rommet Endret 10. desember 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Eller ta den lenger. Si du har DEN daten. Så spør du forsiktig om de kunne være så snill å kjøpe kondomer for deg. Jeg lover deg, de blir så forfjamsa at de helt glemmer å komme med den kjeften om hvor fralig det er å være ute på nyttårsaften. Og hvis de spør hvem du har date med su svarer du helt nonchalant "Truls, vel..." og går raskt ut av rommet Hahahaha, dagens innlegg! Har liksom allerede fått hybelen og sagt at kompissen min skal være der, kan liksom ikke si at vi to skal på date eller at han er med meg på en date Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Legg ei flaske sprit på stue bordet, og en lapp som det står "kos dere" på, så ordner alt seg Funker bare i Finnmark! Nei det gjør det ikke, og nå tillater jeg meg å komme med litt off-topic her. Statestikker viser faktisk at samer og nordlendinger drikker mindre og har færre alkoholproblemer enn befolkningen i resten av landet. Dette at alle samer er alkoholikere er en stor myte som av en eller annen grunn fått stor støtte blant oss i de sørligere deler av Norge (Alle nedenfor Trøndelag). Var forøvrig min psykologiforeleser, som har jobbet i blant annet Finnmark som fortalte dette. Når det gjelder dette problemet ditt. Hvis det bare gjelder nyttårsaften synes jeg godt du kan gi foreldrene dine gleden av å slippe bekymringen denne ene dagen. Jeg forstår at du gjerne vil feste, men dette har du fortsatt mange år til i livet ditt! Tro meg. Når du blir 18 gjør du som du vil. Og det er fortsatt en stund fra man er 18 til man blir for gammel til å feste. Bare tenk på hvem som kan hjelpe deg senere i livet når du skal flytte hjemmefra eller ved problemer. Det er foreldrene dine det. Sannsynligvis kan de hjelpe deg økonomisk (nå kjenner jeg ikke foreldrene dine, men de fleste foreldre tjener mer enn barna sine). Har du oppført deg skikkelig med dem er sannsynligheten stor for at du får igjen for deg. Er under to år igjen til du er fri! Endret 10. desember 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Eller ta den lenger. Si du har DEN daten. Så spør du forsiktig om de kunne være så snill å kjøpe kondomer for deg. Jeg lover deg, de blir så forfjamsa at de helt glemmer å komme med den kjeften om hvor fralig det er å være ute på nyttårsaften. Og hvis de spør hvem du har date med su svarer du helt nonchalant "Truls, vel..." og går raskt ut av rommet Har småhumra igjennom hele tråden.. men dette innlegget tok kaka.. haha jeg døøør Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Mye usaklig her ser jeg. To ting. En; du er fortsatt ung. Du har god tid på å fare ut og drekke i fremtiden, for eksempel når du er 18 år og kan gjøre det fullstendig lovlig uten at foreldrene dine trenger å samtykke. Hva som er så jævla artig med å drekke seg dritings på nyttårsaften er en annen sak jeg ikke skjønner... Det andre; hvis ikke foreldra dine henter deg er det såvidt jeg vet fortsatt et statspoliti i Norge. Litt avhengig av hvor dere skal er dere etter lov ikke gamle nok til å oppholde dere utendørs, og ihvertfall ikke i beruset tilstand, etter klokken 22:00 uten følge av foresatt. Dermed risikerer dere å få skyss hjem i uniformert bil, og treffe foreldre som sikkert ikke er så begeistret for akkurat det. Om du har fått beskjed om at du ikke skal gå ut er det vel egentlig like greit å rette seg etter det. Argumentet med vold er ganske gjeldende, noe jeg kan bekrefte. Jeg har vært borti nok situasjoner, og har nok av venner som også har fått seg en tæva ute på byen en sen kveld. Nyttårsaften er en risikokveld med tanke på at det er store mengder folk ute, med tilsvarende store mengde alkohol inne i bildet. Som sagt vet jeg ikke hvor du bor eller hvor du skal, men situasjoner kan oppstå. Så er det sagt. Jeg ville valgt å bli hjemme og kost meg. Da er tillitten til foreldrene dine inntakt, og det er ofte en fordel. Men, så er jeg litt eldre enn deg, og dette er min erfaring. Du får velge selv... Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Trodde liksom jeg hadde lest det som kunne leses på dette forumet, men jamen var det ikke nok et gullkorn gjemt bort. -- Til trådstarter: Du har for det første ikke lov til å drikke, da du er mindreårig. Det er også særdeles farlig å drikke alkohol, da du kan dø av leversvikt. Alkohol svekker også dømmekraften, noe som kan resultere i at du maler mammas bil rosa, og kysser på jenter som er eldre en deg - det vil du ikke. Tror du skal holde deg hjemme, kose deg med raketter og drikke julebrus. (Eller ikke ...) Er ikke 100% sikker, men man har faktisk lov til å drikke når man er under lavalder. Man har derimot ikke lov til å gi, kjøpe eller selge alkohol til noen under 18. *Pirke, pirke* Du har lov og drikke alkohol i lukket sammenkomst. Det er det skoler benytter seg av når dem serverer alkohol til mindreårige. Ja, det er snakk om resturang og matfag. Der det er fult naturlig og ha vin i gløgg, mat, servering osv osv. Men skal du stikke ut og ha det gøy, så si da fra til foreldrene dine. Du aner ikke hvor jævelig dem har det når dem ikke vet hvor du er, og om du har det bra osv! Man skal ha såpass respekt før sine foreldre mener no jeg. Kjedelig og sitte inne, men farligt å gå ut Da kan du bli før full og stappe en rakket i rompa og du får krafite brannskader i endetarmen Lenke til kommentar
toazty Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 du . frøken... fåreslår at du glemmer hele problemet frem til nyttårsaften..., tar dere noe shotter med sambucca i 6 tiå på nyttårsaften.. , i det huset uten foreldre.. stikk på fest.. drikk enda mer sambucca, fyr opp noen raketter, dagen etterpå husker du ikke en dritt og du våkner garantert ikke i senga di.., ring foreldrene dine og si at du sovna hos en kompis og at du kommer hjem snart.. , foreldrene dine er så naive at dette går bra slik var i alle fall min første nyttårsfeiring.. får vel legge til at jeg drakk 12 øl og 1 flaske sambucca på de 18 timene jeg festa.. litt mye for en 16 åring, men vell verdt det... tror jeg... Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Skulle gjerne ha sett en førstegangsdrikker hive i seg en flaske Sambuca og tolv pils og gå oppreist, i hvert fall. Virker ikke som den mest garva gjengen som skal hygge seg sammen. Skru av telefonen - skru opp musikken - lås døra. Var de på døra? Hørte ikke. Prøvde de å ringe? Telefonnettet svikter som regel på nyttårsaften i området her, i hvert fall. Eventuelt så kan du sitte hjemme og hekle med foreldrene dine. CHICKEN BAAK BAAK BAKK BAKK Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Er det forbudt for ungdom å oppholde seg utendørs etter klokka 2200? Har du kilde på dette Fisk1? Høres jo helt sprøtt ut! Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Er det forbudt for ungdom å oppholde seg utendørs etter klokka 2200? Har du kilde på dette Fisk1? Høres jo helt sprøtt ut! Det er sant, men kilde vet jeg ikke akkurat nå. Men di sa det i alle fall på skolen. Når det var noen politi folk der.. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Er det forbudt for ungdom å oppholde seg utendørs etter klokka 2200? Har du kilde på dette Fisk1? Høres jo helt sprøtt ut! Ja, dette er paragraf 13 i politiloven. Jeg siterer: § 13. Inngrep overfor barn Politiet kan vise eller bringe hjem barn som driver omkring på egen hånd på offentlig sted etter kl. 22.00, eller som bryter oppholdsforbud nedlagt etter straffeprosessloven § 222 c. Politiet kan også ta hånd om barn som påtreffes under omstendigheter som klart innebærer en alvorlig risiko for barnas helse eller utvikling, og i så tilfelle umiddelbart sørge for at barna blir brakt til verge eller annen foresatt eller om nødvendig til barnevernsmyndighetene. Første ledd kan anvendes overfor barn som antas å være under 15 år. Etter annet ledd kan politiet også gripe inn overfor barn over 15 år hvis det er grunn til å anta at inngripen vil være tjenlig. Dersom politiet har grunn til å tro at en person under 15 år har begått en ellers straffbar handling, eller at en person under 18 år har begått en straffbar handling, kan den mindreårige og foreldrene pålegges å møte for politiet til samtale for å forebygge ytterligere lovbrudd. Før samtalen starter skal den mindreårige og foreldrene gjøres kjent med at de ikke har plikt til å forklare seg. Innkallingen skal være skriftlig og angi formålet med samtalen, møtested og møtetid. Så vidt mulig skal det gis minst tre dagers varsel. Har de innkalte fått innkallingen, og de likevel har uteblitt uten at det er opplyst at de har gyldig forfall, kan politiet beslutte at den mindreårige og foreldrene skal avhentes. Adgangen til slik avhenting skal fremgå av innkallingen. Endret ved lov 21 mars 2003 nr. 18 (i kraft 1 april 2003 iflg. res. 21 mars 2003 nr. 358). Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvor i sitatet ditt står det at det ikke er lov å oppholde seg utendørs etter kl 22.00 for mindreårige? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå