inaktiv000 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Tatt i betraktning graden av modenhet du viser i denne tråden, tror jeg du hadde hatt godt av å tilbringe nyttårsaften med foreldrene dine. Eller Demille Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Det er jo rein sadisme å holde folk inne på nyttårsaften. Be foreldrene dine skaffe seg hund istedet. Den kan de gjemme under trappa. Skal man lære seg å bli en god soldat må man tidlig ut i slagmarken. "De rakettene tenner seg ikke av seg selv", fortalte jeg meg selv den nyttårsaftenen far måtte jobbe og jeg måtte ta meg av underholdninga. 9 år var jeg vel. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Sett dere ned og snakk med foreldra dine da? Kan jo høre om du/dere faktisk får lov til og stikke på en fest.. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Tatt i betraktning graden av modenhet du viser i denne tråden, tror jeg du hadde hatt godt av å tilbringe nyttårsaften med foreldrene dine. Eller Demille Nei =O Da hadde jo han hatt det gøy! omgih lxzm. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Tatt i betraktning graden av modenhet du viser i denne tråden, tror jeg du hadde hatt godt av å tilbringe nyttårsaften med foreldrene dine. Gledesdreper Sett dere ned og snakk med foreldra dine da? Kan jo høre om du/dere faktisk får lov til og stikke på en fest.. Men hvis vi ikke får lov, blir det alkohol skjekk hver gang jeg kommer hjem, og dem får mere mistanker og blir strengere.. Endret 10. desember 2007 av MrLG Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Tatt i betraktning graden av modenhet du viser i denne tråden, tror jeg du hadde hatt godt av å tilbringe nyttårsaften med foreldrene dine. Gledesdreper Sett dere ned og snakk med foreldra dine da? Kan jo høre om du/dere faktisk får lov til og stikke på en fest.. Men hvis vi ikke får lov, blir det alkohol skjekk hver gang jeg kommer hjem, og dem får mere mistanker og blir strengere.. Hmm, har dere noen gang snakket om alkohol da? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Tatt i betraktning graden av modenhet du viser i denne tråden, tror jeg du hadde hatt godt av å tilbringe nyttårsaften med foreldrene dine. Gledesdreper Sett dere ned og snakk med foreldra dine da? Kan jo høre om du/dere faktisk får lov til og stikke på en fest.. Men hvis vi ikke får lov, blir det alkohol skjekk hver gang jeg kommer hjem, og dem får mere mistanker og blir strengere.. Hmm, har dere noen gang snakket om alkohol da? Nja men vet hvordan det var med søstra mi hver gang hun skulle på fest, så for min del lønner det seg hittil å bare holde kjeft og bare ha "filmkvelder" så lenge det går (Trenger bare å holde ut 1 år til da, så er jeg lovlig ) Endret 10. desember 2007 av MrLG Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Tatt i betraktning graden av modenhet du viser i denne tråden, tror jeg du hadde hatt godt av å tilbringe nyttårsaften med foreldrene dine. Gledesdreper Sett dere ned og snakk med foreldra dine da? Kan jo høre om du/dere faktisk får lov til og stikke på en fest.. Men hvis vi ikke får lov, blir det alkohol skjekk hver gang jeg kommer hjem, og dem får mere mistanker og blir strengere.. Hmm, har dere noen gang snakket om alkohol da? Nja men vet hvordan det var med søstra mi hver gang hun skulle på fest, så for min del lønner det seg hittil å bare holde kjeft og bare ha "filmkvelder" så lenge det går (Trenger bare å holde ut 1 år til da, så er jeg lovlig ) Men søstern din fikk stikke på fest eller ? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Tatt i betraktning graden av modenhet du viser i denne tråden, tror jeg du hadde hatt godt av å tilbringe nyttårsaften med foreldrene dine. Gledesdreper Sett dere ned og snakk med foreldra dine da? Kan jo høre om du/dere faktisk får lov til og stikke på en fest.. Men hvis vi ikke får lov, blir det alkohol skjekk hver gang jeg kommer hjem, og dem får mere mistanker og blir strengere.. Hmm, har dere noen gang snakket om alkohol da? Nja men vet hvordan det var med søstra mi hver gang hun skulle på fest, så for min del lønner det seg hittil å bare holde kjeft og bare ha "filmkvelder" så lenge det går (Trenger bare å holde ut 1 år til da, så er jeg lovlig ) Men søstern din fikk stikke på fest eller ? Noen ganger, og noen ganger ikke. De visste vel at hun kom til å drikke litt også, men tror ikke de synes det er så veldig okei. Dessuten skulle de ha veldig mye info om stedet, når hun kommer hjem, hvem hun skal med osv osv! Som sagt, beste er å bare holde kjeft å bare gå ut døra med en "Stikker, skal se film med den og den", enkelt og greit Endret 10. desember 2007 av MrLG Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Hmm, har dere noen gang snakket om alkohol da? Jeg har snakket en del om alkohol, jeg har faktisk blitt busta og. Men dem tok det veldig bra og har ikke sagt så mye mer enn " Var du på fest i går?, Drakk du i går?" og "Jeg synes det lukta øl når jeg kom opp på rommet ditt på lørdagen".. Det er det eneste dem har sagt, men nå jobber onkelen min med ungdom og rus og fikk stappa inn i hjernen til mamma og pappa at det ikke var unormalt å synes det var spennende og prøve alkohol i min alder. Pappa var akkuratt som meg i min alder så han burde ikke si en dritt Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Tatt i betraktning graden av modenhet du viser i denne tråden, tror jeg du hadde hatt godt av å tilbringe nyttårsaften med foreldrene dine. Gledesdreper Sett dere ned og snakk med foreldra dine da? Kan jo høre om du/dere faktisk får lov til og stikke på en fest.. Men hvis vi ikke får lov, blir det alkohol skjekk hver gang jeg kommer hjem, og dem får mere mistanker og blir strengere.. Hmm, har dere noen gang snakket om alkohol da? Nja men vet hvordan det var med søstra mi hver gang hun skulle på fest, så for min del lønner det seg hittil å bare holde kjeft og bare ha "filmkvelder" så lenge det går (Trenger bare å holde ut 1 år til da, så er jeg lovlig ) Men søstern din fikk stikke på fest eller ? Noen ganger, og noen ganger ikke. De visste vel at hun kom til å drikke litt også, men tror ikke de synes det er så veldig okei. Dessuten skulle de ha veldig mye info om stedet, når hun kommer hjem, hvem hun skal med osv osv! Som sagt, beste er å bare holde kjeft å bare gå ut døra med en "Stikker, skal se film med den og den", enkelt og greit Hmm, sånn var moren min di 2 første gangene også. . Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Hmm, sånn var moren min di 2 første gangene også. . Hvorfor slutta henne å spørre da? Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Dere er jo bare 16 (og 17?), så jeg kan ikke forvente at dere skjønner. Jeg er selv bare 23 år, men jeg har to brødre (en eldre og en yngre), og jeg har alltid hatt ett bra forhold til foreldrene mine. Så til saken: Har dere glemt at foreldrene deres faktisk har levd tre ganger så lenge som dere? Har opplevd nøyaktig det samme som dere? Selv har foreldre som sikkert var akkurat slik mot de som foreldrene deres er mot dere? Har dere glemt at livet ikke har forandret seg på den fronten? Foreldrene deres VET at dere drikker (om ikke de er fryktelig naive da). I tillegg har en av dere en eldre søster som de har hatt samme "problemet" med før. Dere er 16, 17, dere tror sikkert foreldrene deres er helt høl i hode. Det er faktisk ikke sant. Men problemet er at de fleste foreldre vet ikke hvordan de skal håndtere saken. Siden de selvfølgelig ikke vil at ungene skal hate dem. Det er jo så klart noe alle foreldre vil gjøre alt for å unngå. Derfor vet ikke foreldrene deres hvordan de skal nå frem på en fornuftig måte, slik at begge parter blir fornøyd. Og de derfor leker som de ikke skjønner ett kvekk, og bare prøver å holde ut til dere er 18, og dere burde klare å ta vare på dere selv. Det absolutt beste dere kan gjøre (som er blitt foreslått flere ganger her) er å fortelle foreldrene hva dere har tenkt å gjøre, og spørre om dere kan sitte på bort til festen. Bestem ett tidspunkt dere skal bli hentet (klokken 2, 3), og bli med de hjem. Dermed slipper dere å rave gatelangs og bli voldtatt av en blind mann, og dere får bli med på festen og drikke dere "dritings". Og da har foreldrene deres en viss kontroll over situasjonen (de får dere i sengs). Det absolutt dummeste dere kan gjøre, er å lyve, stikke av, bli dritings, bli voldtatt av en blind mann, ligge i en grøft å spy, og komme hjem klokken 2 på dagen, dagen etterpå. Lykke til! Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Legg ei flaske sprit på stue bordet, og en lapp som det står "kos dere" på, så ordner alt seg Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Dere er jo bare 16 (og 17?), så jeg kan ikke forvente at dere skjønner. Jeg er selv bare 23 år, men jeg har to brødre (en eldre og en yngre), og jeg har alltid hatt ett bra forhold til foreldrene mine. Så til saken: Har dere glemt at foreldrene deres faktisk har levd tre ganger så lenge som dere? Har opplevd nøyaktig det samme som dere? Selv har foreldre som sikkert var akkurat slik mot de som foreldrene deres er mot dere? Har dere glemt at livet ikke har forandret seg på den fronten? Foreldrene deres VET at dere drikker (om ikke de er fryktelig naive da). I tillegg har en av dere en eldre søster som de har hatt samme "problemet" med før. Dere er 16, 17, dere tror sikkert foreldrene deres er helt høl i hode. Det er faktisk ikke sant. Men problemet er at de fleste foreldre vet ikke hvordan de skal håndtere saken. Siden de selvfølgelig ikke vil at ungene skal hate dem. Det er jo så klart noe alle foreldre vil gjøre alt for å unngå. Derfor vet ikke foreldrene deres hvordan de skal nå frem på en fornuftig måte, slik at begge parter blir fornøyd. Og de derfor leker som de ikke skjønner ett kvekk, og bare prøver å holde ut til dere er 18, og dere burde klare å ta vare på dere selv. Det absolutt beste dere kan gjøre (som er blitt foreslått flere ganger her) er å fortelle foreldrene hva dere har tenkt å gjøre, og spørre om dere kan sitte på bort til festen. Bestem ett tidspunkt dere skal bli hentet (klokken 2, 3), og bli med de hjem. Dermed slipper dere å rave gatelangs og bli voldtatt av en blind mann, og dere får bli med på festen og drikke dere "dritings". Og da har foreldrene deres en viss kontroll over situasjonen (de får dere i sengs). Det absolutt dummeste dere kan gjøre, er å lyve, stikke av, bli dritings, bli voldtatt av en blind mann, ligge i en grøft å spy, og komme hjem klokken 2 på dagen, dagen etterpå. Lykke til! Du sier noe, men hva hvis dem bare blånekter da? Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Dere er jo bare 16 (og 17?), så jeg kan ikke forvente at dere skjønner. Jeg er selv bare 23 år, men jeg har to brødre (en eldre og en yngre), og jeg har alltid hatt ett bra forhold til foreldrene mine. Så til saken: Har dere glemt at foreldrene deres faktisk har levd tre ganger så lenge som dere? Har opplevd nøyaktig det samme som dere? Selv har foreldre som sikkert var akkurat slik mot de som foreldrene deres er mot dere? Har dere glemt at livet ikke har forandret seg på den fronten? Foreldrene deres VET at dere drikker (om ikke de er fryktelig naive da). I tillegg har en av dere en eldre søster som de har hatt samme "problemet" med før. Dere er 16, 17, dere tror sikkert foreldrene deres er helt høl i hode. Det er faktisk ikke sant. Men problemet er at de fleste foreldre vet ikke hvordan de skal håndtere saken. Siden de selvfølgelig ikke vil at ungene skal hate dem. Det er jo så klart noe alle foreldre vil gjøre alt for å unngå. Derfor vet ikke foreldrene deres hvordan de skal nå frem på en fornuftig måte, slik at begge parter blir fornøyd. Og de derfor leker som de ikke skjønner ett kvekk, og bare prøver å holde ut til dere er 18, og dere burde klare å ta vare på dere selv. Det absolutt beste dere kan gjøre (som er blitt foreslått flere ganger her) er å fortelle foreldrene hva dere har tenkt å gjøre, og spørre om dere kan sitte på bort til festen. Bestem ett tidspunkt dere skal bli hentet (klokken 2, 3), og bli med de hjem. Dermed slipper dere å rave gatelangs og bli voldtatt av en blind mann, og dere får bli med på festen og drikke dere "dritings". Og da har foreldrene deres en viss kontroll over situasjonen (de får dere i sengs). Det absolutt dummeste dere kan gjøre, er å lyve, stikke av, bli dritings, bli voldtatt av en blind mann, ligge i en grøft å spy, og komme hjem klokken 2 på dagen, dagen etterpå. Lykke til! Du sier noe, men hva hvis dem bare blånekter da? Vel, de er fortsatt foreldrene deres. Litt krangling skader ingen. Og siden det er nyttårsaften tror jeg de vil skjønne. Dere er tross alt 16, 17. Om de blånekter selv med krangling, har dere fortsatt noen uker på dere med masing, og argumentering <-- viktig De av vennene mine som gjor det samme som meg, ble faktisk positivt overrasket. Det viser at dere stoler på foreldrene, at dere bryr dere om hva de har å si, og at dere skjønner at dere har det best med at foreldrene deres har en viss kontroll. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Velg hvilken forelder du vil ha: Den som sier: Jada Den som sier skeptisk: Kan du fortelle meg hva dere tenker å gjøre? Hvilket av disse alternativene viser mest omsorgstenkning, og hvilken tror du til slutt er en god forelder? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Ingen gode foreldre ville latt meg drikke så mye som jeg gjør Ingen tvil engang, og det er jo ikke no moro når man bare kan drikke litt, selvom man får lov. Og det er også mye mer spennende å ikke få lov Skal nok greie å holde ut et år til ja Endret 10. desember 2007 av MrLG Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hmm, sånn var moren min di 2 første gangene også. . Hvorfor slutta henne å spørre da? De blir vant til det. Hvis de er vant til at du sitter på rommet ditt å spiller wow hele dagen er det ikke rart de blir litt urolige når du plutselig skal begynne å drikke. Men hvis de er vant til at du er ute i helgen og de veit at du alltid kommer hjem og klarer å ta vare på deg selv slutter de å beskymre seg så mye og de stoler mer på deg. Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Hmm, sånn var moren min di 2 første gangene også. . Hvorfor slutta henne å spørre da? De blir vant til det. Hvis de er vant til at du sitter på rommet ditt å spiller wow hele dagen er det ikke rart de blir litt urolige når du plutselig skal begynne å drikke. Men hvis de er vant til at du er ute i helgen og de veit at du alltid kommer hjem og klarer å ta vare på deg selv slutter de å beskymre seg så mye og de stoler mer på deg. Hm.. Ja.. Men nå har jeg vært ute i helgene siden sommerferien, er jo en del helger det, mange av dem med drikking, men vi har brukt "ser på film med gutta" liksom, så de har ikke hatt noen mistanker om drikking tror jeg og at jeg går rundt på gatene ute. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå