Gå til innhold

Jeg og en kompis har et nyttårsaftenproblem

MrUrge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*riste på hodet*

Noen som kan fortelle meg nøyaktig HVA som blir så mye mer gøy, når man drikker?

mrbjoern :)

Har du noen gang vært på en fest? Altså, du får samla mange venner, og når man drikker alkohol slår man seg mer løs, man blir i godt humør osv. Hvis du feks er stille og beskjeden til vanlig kan du med litt alkohol i blodet prate i vei, og være mye mer utadvent. Vansklig og forklare hva som er så gøy, men for å si det på den måten. Forestill deg en fest uten alkohol da, jeg kan tenke meg at det blir dårlig liv da, folk blir bare sittenes i grupper å prate med hverandre osv.

Sånn superbad fester ser egentlig ganske kjedelig ut men, er du endel folk så er det veldig gøy. Mye gøyere en dataspill faktisk.

Og sant nok, det er jo endel ulemper iom at du noen ganger gjør ting du vanligvis ikke ville gjort i edru tilstand, men so what? Er jo ikke sånn at med en gang man drikker en pils mister man kontrollen helt, man kan enkelt stoppe når man føler man har fått i seg nok. Og desuten, ihvertfall de gangene jeg har gjort "dumme" ting har vi bare ledd av det i etterkant, om du har venner som passer litt på deg så vil det ikke skje noe alvorlig uansett..

Er så irriterenes at alle de som gamer og har et heller labert sosialt liv skal se ned på alle de som drikker fordi de synes det er gøy. Jeg har jo full respekt for at folk tar avstand fra alkohol, men vi som faktisk liker drikker alkohol synes jeg få lov til å like det uten at dere kommer å sier at festing er bare for fjortiser osv for det er helt feil. Å si at alle mindreårige drikker for å være kule er som å si at alle som gamer gjør det fordi de ikke har venner osv.

Lenke til kommentar
*riste på hodet*

Noen som kan fortelle meg nøyaktig HVA som blir så mye mer gøy, når man drikker?

mrbjoern :)

Har du noen gang vært på en fest? Altså, du får samla mange venner, og når man drikker alkohol slår man seg mer løs, man blir i godt humør osv. Hvis du feks er stille og beskjeden til vanlig kan du med litt alkohol i blodet prate i vei, og være mye mer utadvent. Vansklig og forklare hva som er så gøy, men for å si det på den måten. Forestill deg en fest uten alkohol da, jeg kan tenke meg at det blir dårlig liv da, folk blir bare sittenes i grupper å prate med hverandre osv.

Sånn superbad fester ser egentlig ganske kjedelig ut men, er du endel folk så er det veldig gøy. Mye gøyere en dataspill faktisk.

Og sant nok, det er jo endel ulemper iom at du noen ganger gjør ting du vanligvis ikke ville gjort i edru tilstand, men so what? Er jo ikke sånn at med en gang man drikker en pils mister man kontrollen helt, man kan enkelt stoppe når man føler man har fått i seg nok. Og desuten, ihvertfall de gangene jeg har gjort "dumme" ting har vi bare ledd av det i etterkant, om du har venner som passer litt på deg så vil det ikke skje noe alvorlig uansett..

Er så irriterenes at alle de som gamer og har et heller labert sosialt liv skal se ned på alle de som drikker fordi de synes det er gøy. Jeg har jo full respekt for at folk tar avstand fra alkohol, men vi som faktisk liker drikker alkohol synes jeg få lov til å like det uten at dere kommer å sier at festing er bare for fjortiser osv for det er helt feil. Å si at alle mindreårige drikker for å være kule er som å si at alle som gamer gjør det fordi de ikke har venner osv.

yess :thumbup:

Lenke til kommentar
Ja sjømenn i norge har så utrolig mye større kapasitet til å drekka.

Klart det, men jeg tror du missforstod litt jeg, kjære deg.

Ja det trur jeg og.

Jeg klarer ikke å drikke rusbrus engang, det er for søtt. Det går bare rett ned.

Eh?

Det jeg mente var at rusbrus er så søtt og godt at det kan drikkes hele flasker på rad, uten at man får mye luft i magen eller noe. Så da ender man opp med altfor mye veske i magen og ekkel søtsmak i munn.

Lenke til kommentar
Bare reagerte på det TMZ sa, slik rasisme mot gamere kan jeg ikke la gå uangrepet.

Gamer jo for faen selv da... Jeg sa de som gamer og ellers har et labert sosialt liv, dvs ikke alle som gamer, men de som KUN gamer. Hvis du tenker deg litt om skjønner du sikkert hvem jeg mener. De som selv drikker vet jo sikkert hvorfor de drikker.

Og gi faen i å kommenter skrivefeil, er full og har hatt en jævli dårlig kveld...................

Hvis det kommer alt for mye alkohol inne i bilde er det ikke lenger gøy, har måtte stresse med masse ambulanse og sånn, var ei venninne som nesten strøyk med... Tror jeg holder meg til privatfester jeg...

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Bare reagerte på det TMZ sa, slik rasisme mot gamere kan jeg ikke la gå uangrepet.

Gamer jo for faen selv da... Jeg sa de som gamer og ellers har et labert sosialt liv, dvs ikke alle som gamer, men de som KUN gamer. Hvis du tenker deg litt om skjønner du sikkert hvem jeg mener. De som selv drikker vet jo sikkert hvorfor de drikker.

Jeg skjønner godt, du har mindreverdighetskomplekser. Bare så du vet det så er du like flink og god som andre selv om du gamer kompis :) Men ikke gidd å snakk dritt om oss da, du ødelegger ryktet vårt. Når noen gamere sier at gamere er geeker som ikke drikker, så tror folk at den gameren har insideinformasjon og derfor blir det skapt mye rasisme mot oss gamere. Det liker vi ikke gjør vi vel?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri ment å snakke noe dritt om "dere". Skjønner ikke helt hva du snakker om, jeg blir bare irritert når noen sier at det er så teit å drikke, hva er vitsen med alkohol man har det like gøy uten, at det er teit og barnslig osv. Og dette kommer da somregel fra de som aldri blir invitert på fester osv no offence.

Du synes jeg bruker rasisme mot gamere, men jeg gamer jo selv sier jeg. Jeg er godt klar over at gamere også drikker og har et fint sosialt liv, det var ikke poenget mitt i det hele tatt...

Og det er greit at noen helst vil ta avstand fra alkohol, men dere burde alikevel skjønne at det er noen som liker det.

Og rykte ditt får du skape selv, er jo ikke slik at man blir automatisk sett ned på fordi man gamer.

Lenke til kommentar

Argh, om du bare er 16 synes jeg faktisk det bare er teit av deg å drikke deg dritings. Hadde jeg vært far til en 16-åring som hadde vært dritings hadde jeg bare blitt flau og skuffet over meg selv.

Jeg foreslår at du diskuterer saken med foreldrene dine, og avtaler å gå på fest, men lover å ikke drikke deg dritings - men heller bare litt "brisen" (for å komme litt i humør) - og holder det løftet. Jeg misliker 16-åringer som er dritings... :ermm:

Egentlig burde du klare å drøye med å drikke i det hele tatt til du ble litt eldre. Jeg drakk ikke før jeg var ca 18, og synes ikke det var spesielt vanskelig. Føler imidlertid at det var lurt av meg siden jeg sikkert hadde drukket langt mer om jeg hadde "vokst opp" med alkohol. Når du er 18 er du faktisk litt smartere enn når du er 16.

Endret av _named_
Lenke til kommentar
Jeg har aldri ment å snakke noe dritt om "dere". Skjønner ikke helt hva du snakker om, jeg blir bare irritert når noen sier at det er så teit å drikke, hva er vitsen med alkohol man har det like gøy uten, at det er teit og barnslig osv. Og dette kommer da somregel fra de som aldri blir invitert på fester osv no offence.

Du synes jeg bruker rasisme mot gamere, men jeg gamer jo selv sier jeg. Jeg er godt klar over at gamere også drikker og har et fint sosialt liv, det var ikke poenget mitt i det hele tatt...

Og det er greit at noen helst vil ta avstand fra alkohol, men dere burde alikevel skjønne at det er noen som liker det.

Og rykte ditt får du skape selv, er jo ikke slik at man blir automatisk sett ned på fordi man gamer.

Rolig med personangrep da! Jeg prøvde å være saklig her, hadde satt pris om du gjore det samme. Trenger da ikke gå inn på mitt personlige rykte. Hvorfor sier du at "Dere burde alikevel skjønne"? Jeg drikker jo selv! Og de som aldri blir invitert på fest trenger da ikke å bli mobbet av deg også, det er nok hardt nok for de fra før av.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner godt, du har mindreverdighetskomplekser.

Saklighet på store nivåer.

Jeg prøvde å være saklig her, hadde satt pris om du gjore det samme.
Enda større nivåer av saklighet.

Seriøst. Gamere har jeg aldri aldri hatt noe imot eller for. Grunnen til det er vel heller at dere virker labre når det gjelder samtaleemne og klarer ikke helt se for meg en gamer på fest.

Lenke til kommentar

Personangrep faktisk, synes heller den ene kommentaren din var på grensen til personangrep, ihvertfall veldig usaklig... du sa jeg ødela rykte til gamere. Og da sa jeg at det har ikke noe å si om du er gamer eller ei, ditt eget rykte skaper du selv, har du fått et dårlig rykte er det et resultat av egen oppførsel, ikke det at du automatisk får dårlig rykte fordi du gamer.

Og når du sier gamere, mener du da at alle som spiller noensom helst form for dataspill er gamere eller er det kun de som er skikkelig inn i det, og kjøper gjevnlig nye spill osv. Dvs folk som nesten ikke gjør noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...