Gå til innhold

Alle spill henger seg med Radeon 9500PRO, kan noen hjelpe?

Ellution

Anbefalte innlegg

Hei,

har akkurat kjøpt et Sapphire Radeon 9500PRO, og har prøvd følgende spill med det: Medal of Honor, UT2K3, Jedi Knight II, men hver gang fra ca. 5-10 min ut i spillinga henger det seg og WIN XP kommer med meldinga, "...has encountered a problem and needs to close".

Har oppdatert BIOS, prøvd med og uten DirectX 9, har prøvd med både de siste ATI driverene og Omega driverene, har prøvd å kjørt med AGP voltage på 1.5 og 1.7, fast writes enabled og disabled, og til og med 8x AGP disabled.

Da jeg gikk over til Omega driverne så alt ut til å gå bra, 3DMARK gikk helt fint (12111), og noen ganger kunne jeg spille i over et kvarter før det hang seg og XP sa at det var problemer med driverene til OMEGA.

Så i dag lånte jeg et G4MX420 64 MB SDRAM (elendig) for å teste d i maskina, men det samme skjedde! "...has encountered a problem bla bla bla. Så da kan det jo ikke være Radeon kortet (trodde det kunne være et fysisk prob med det).

Har lurt litt på om det kan være strømforsyningen. Har Chieftec 360W og Asus Probe viser følgende:

CPU temp 47 C

MB temp 21 C

+12V - 12,352

+3.3V - 3.36 (hopper av og til ned på 3.28 oxo opp igjen)

+5V - 4.892 (for lavt?)

VCore - 1.76 (for lavt?)

Håper noen kan hjelpe og vet hva som kan være galt! :cry:

-Ellution-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spenningene så bra ut de. +/- 5% er vel det som karakteriseres som bra spenning.

Temperaturen var jo ikke allverden, med 21 grader i kabinettet. For å utelukke temp litt kan du jo forsøke å ta av dekselet/åpne dør (Stryk det som ikke passer :) )

Hvilket hovedkort er det du har?

Har du lagt inn de nyeste driveren til HK? (VIA 4-1, AGP driver osv?)

Lenke til kommentar

47 C er idle temp. Husker jeg la på veldig mye Artic Silver, kan det ha vært for mye? Og er det noen som vet om ene vifta på Silent Twin skal blåse inn og den andre ut? Begge mine blåser inn you see...

Har foresten ikke lagt inn de siste Nforce driverene, så at det var nyere ute nå enn de som kom cd'en.

Men får vel begynne med å formatere og reinstalere alt for ørtende gang... :-?

Om det ikke går da så hiver jeg hele MB'et ut vinduet! *Grrr*

Vel, thank's anyway!

-Ellution-

Lenke til kommentar

Yey! Så ut til at cpu vifta ikke satt helt rett på, tok på ny pasta oxo (ikke så mye som sist), og satte i en 3 kab vifte, så nå har tempen sunket med nesten 10 C!

:woot:

Og det ser ut til at det hjalp! Spearhead har stått på i en halv time uten å henge seg, YES!

Takk for tips!

-Ellution-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...