Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe 72' Mustang - Oppussingsprosjekt

DE1

Anbefalte innlegg

Heisann! : )

Jeg hadde egentlig bestilt meg en 68' Corvette men avbestilte den for en mnd. siden. Den blir rett og slett for dyr.

Har da bestemt meg for å kjøpe 72' Mustang Mach 1.

( Vil helst ikke ha noen innlegg med "kjøp heller Corvette" Har bestemt meg ; ) )

Jeg har sett biler som ligger rundt 100 000,- og kommer nok til å kjøpe en slik en ganske fortløpende.

Ting som uansett skal gjøres med bilen er:

- Trekke om seter og mesteparten av interiøret (nytt ratt og pedalsett må nok kanskje også kjøpes)

- Lakkere om slik mønster som vist på bilen under

- Kjøpe nye felger / dekk

- Rydde motorrommet så det blir "cleant"

- Trekke om bagasjerom til rent svart stoff

- Trekke om dørpanel

Jeg veit ikke enda hvordan standen på bilen jeg kjøper er, men alle "store mangler" skal selvfølgelig rettes opp.

Hva tror dere om dette?

Er det lett å få tak i reservedeler til Mustang 72'?

Er det veldig vanskelig å trekke om osv?

Lakkører blir selvfølgelig leid inn

Hva tror dere? : )

post-72905-1196973577_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deler til Mustang-null problem.

Trekke om interiør-få noen om kan det til å gjøre det skikkelig,ellers angrer du senere.

Ellers kan det jo være en fordel å kjøpe bilen og se hva som eventuelt må/bør utbedres før man legger planer.

Lenke til kommentar
Hørtes ut som et morsomt prosjekt. Håper du gjennomfører det, slik som beskrevet. Og at det blir ordentlig gjort- så du får en strøken Mustang! Er jo en skikkelig fet bil.

Så stå på.

Gjør ditt beste.

Tusen takk for oppmuntring! : D

Ja, jeg vil gjerne ha den strøken, ikke noe harry. (Selv om noen kanskje synes lakkmønsteret er harry)

Ja, har veldig lyst på det, guttedrøm. : )

Deler til Mustang-null problem.

Trekke om interiør-få noen om kan det til å gjøre det skikkelig,ellers angrer du senere.

Ellers kan det jo være en fordel å kjøpe bilen og se hva som eventuelt må/bør utbedres før man legger planer.

Ja, det er klart. Burde vel få noen til å trekke om interiøret for meg, ja.. Lakk vil jeg nok gjøre uansett. Det andre kommer i forhold til standen, selvfølgelig. : )

Men slik som, nye forseter, belter, ratt, pedalsett, cromme deler til motorblokk, større ledninger som jeg kan trekke de mindre ledningene gjennom ++

Er det virkelig såå lett å få tak i slike ting?

Lenke til kommentar

Kjøper du amcar,så er det en fordel å melde seg inn i amcar klubben,då får du rabatt hos forhandlere som skaffer det meste hvis det ikke er hyllevare.

Mustang er en populer bil og det er ikke noe problem å skaffe deler-

Aarnes,U.S. Autoparts,Pony Parts etc. Ellers er det egen Mustang klubb i Norge der det er MYE kompetanse og know how.

Lykke til :cool:

Lenke til kommentar
Kjøper du amcar,så er det en fordel å melde seg inn i amcar klubben,då får du rabatt hos forhandlere som skaffer det meste hvis det ikke er hyllevare.

Mustang er en populer bil og det er ikke noe problem å skaffe deler-

Aarnes,U.S. Autoparts,Pony Parts etc. Ellers er det egen Mustang klubb i Norge der det er MYE kompetanse og know how.

Lykke til :cool:

Hm.. Ja, jeg får vel ønske meg medlemsskap der til jul! : D

Gleder meg vilt. = )

Hvorfor vil du trekke om interiøret? Og hvorfor skal du lakkere bilen? Vil det ikke være bedre å beholde det originalt? Alle mach1 bilene kom jo med den dekalen du har bilde av.
Fordi jeg vil ha en clean Mustang, med nye seter. Slik at man ikke får følelsen av å sitte i en møllboks.

Fordi jeg vil ha et mer sportslig preg over Mustangen. Hvis jeg f.eks bestemmer meg for å kjøpe bilen som er avbildet i vedlegget så gjør jeg nok det.

Vil tørre å påstå at den bilen der er svart / mørk blå uten den dekalen.. Eller hva? ; )

post-72905-1196975764_thumb.jpg

Endret av DE1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...