Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Noen som kan sannsynlighetsregning her?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg å lage en liknende tegning selv. Ta utgangspunkt i oppgaven og lag et tre med de ulike valgmulighetene. En god tegning kan være avgjørende for å forstå sannsynlighetsregningen. Det kan bli litt vanskelig i de mer avanserte oppgavene da.. Men uansett.. For det så litt kaotisk ut.. Kanskje det bare er meg som ikke orker å sette meg inn i det (sovetid snart).

Lykke til :xmas:

Lenke til kommentar

Er jeg som har mekka treet, det jeg lurer på er om treet er riktig i forhold til de opplysningene som er gitt i oppgaveteksten, beklager at det ikke kom tydelig fram.

Hele oppgaven går ut på om man skal investere i en warranty eller ikke, noe jeg da har kommet fram til at man ikke burde.

Har aldri mekka slike tre før, så har egentlig ikke anelse om det er riktig (noe jeg mistenker det ikke er).

Lenke til kommentar

Jeg synes det ser både oversiktlig og logisk ut. Når du faktisk får summen av "Buy Warranty" til å bli lik prisen av Warranty, så tyder det på at ting stemmer.

Og sannsynligheten for breakdown er tross alt veldig liten, så jeg synes ikke det er rart at du får "no warranty" til å bli billigere enn "buy warranty".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...