Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

På jakt etter ein trådløse routere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DIR-655 er en knallgod router men den har problemer med å takle bærbare med Intel ABG chipset som finnes i mange bærbare maskiner. Regner med at du vil få mange klienter i denne kategorien, så da kan det være en ide å styre unna D-link.

Her er en liste over endel routere og hva de tåler av last: http://www.smallnetbuilder.com/component/o...d,189/chart,124

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

PoE = Power over Ethernet;

Bestiller du en passende strømforsyning samtidig, da, eller følger det med noe du kan bruke?

Og - hvis ikke hotellet er relativt lite, så kan det vel hende at det ikke er nok med et eneste aksesspunkt?

Og en tredje ting - hvordan skal det trådløse nettet interfaces til hotellets øvrige nettinfrastruktur? Man vil vel at gjestene skal kunne komme ut på Internet, og ikke nødvendigvis inn i hotellets reservasjonssystem, regnskap, osv.

Litt flere ting å tenke på enn når man setter opp trådløst nett hjemme ...

Lenke til kommentar

Det er no vel stander at det følger med strømforsyning. Eg bestille den berre, har ikkje sakt eg skal sett den opp til dei, dei lurte på om eg kunne ordne ein bra ruter til dei og den er bestillt og på vei.

Hotelle er ganske lite ja, eg har ikkje fått noke beskjed om og sette det opp og så dei får bruke den løysninga dei hadde først ka enn den var (tippa dei var kopla inn på samme nette, men det er ikkje mitt problem)

Lenke til kommentar
Det er no vel stander at det følger med strømforsyning.

Ja, men "Power over Ethernet" betyr at aksesspunktet får tilført strøm gjennom nettverkskabelen, og da må selvsagt enheten i andre enden av kabelen kunne levere den strømmen som trengs ... og da snakker vi ikke om standard nettverksutstyr lengre.

Heldigvis ser det ut som om det følger med en "Power Injector" i pakken, og den vil løse problemet. (Den ser ut som en 2-porters hub bygd inn i et strømadapter; Sett i strømledningen, koble nettet inn på den ene porten og aksesspunktet inn på den andre.)

Lenke til kommentar
Det er no vel stander at det følger med strømforsyning.

Ja, men "Power over Ethernet" betyr at aksesspunktet får tilført strøm gjennom nettverkskabelen, og da må selvsagt enheten i andre enden av kabelen kunne levere den strømmen som trengs ... og da snakker vi ikke om standard nettverksutstyr lengre.

Heldigvis ser det ut som om det følger med en "Power Injector" i pakken, og den vil løse problemet. (Den ser ut som en 2-porters hub bygd inn i et strømadapter; Sett i strømledningen, koble nettet inn på den ene porten og aksesspunktet inn på den andre.)

Det er bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...