_FnX_ Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Vuderer sterkt å bestille Western Digital Caviar 120GB 7200RPM 8MB hos psdata. Noen som har erfaring med denne harddisken? Er det andre i samme prisklasse som er like bra/bedre? Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Disken er jo et godt kjøp (har den selv). I same prisklasse? aner ikke. Jeg liker WD og så lenge de ikke havner helt ute i grøfta kommer jeg vel til å holde meg til WD. Generelt skal vel maxtor også være bra, men hvor bra det aner jeg ikke. Se i prisguiden (prisguide.hardware.no), der står det jo erfaringer også. [edit: må bare si at 8mb cache er utrolig digg. hw.no testet jo også dette spektret for en stund siden (husker ikke linken) og fant ut det samme] Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Det er en bra disk ja. Jeg har en selv, bare i 2MB versjonen. Skal kjøpe meg en ny 120GB nå, men det blir en Seagate, pga at WD-diskene bråker. Lenke til kommentar
_FnX_ Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Vel, nå har jeg akkurat bestilt den Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 WD120GB BRÅKER!!! Hater den !! Hihi 8) Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Meget bra disk med tanke på ytelse ja.. Har hørt om folk som klager på støynivået på den.. Der er f.eks. seagate visstnok bedre.. Har selv WD 80 gig disk.. Den er jeg fornøyd med i alle fall.. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Som sagt over, WD bråker.. Ytelse=WD 8MB cache Lydnivå=Seagate evt de nye WD hdd'ene som har 10.000RPM.. blir nok dyre de ja.. Lenke til kommentar
Combat33 Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Wd diskene er meget gode har 2 stk selve men bare 2mb cache. Men som sagt tidligere i her så støyer de. Har nå kjøpt 2 stk Maxtor disker 120 gb (8mb cache) meget raske og ikke minst stille gående. Dette pga. 100 % FDB (fluid dynamic bearing) motors og det har ikke WD, hvertfall ikke før 10.000 rpm kommer. Ifølge www.dinside.no var Maxtor hakket raskere en WD, men bare så vidt. Se test..... http://www.dinside.no/php/art.php?id=84551&=katnav Lenke til kommentar
Mac Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Null flere harddisker på meg før Serial ATA kommer inn hos Komplett Lenke til kommentar
rodmixture Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Har 4 stykker av de i ett raid 0 oppsett. Bruker Highpoint Rocket raid 1540 (Serial ATA) Fungerer fint det og jeg synes ikke det bråker. er meget fornøyd med harddiskene jeg. Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 NOEN av WD diskene bråker noe inn i h''''''. Har en 80GB/2MB WD disk som er den komponenten i PC'en min som lager desidert mest støy. Overdøver glatt en 36dB CPU vifte. Hater den intenst! OG så har jeg en 120GB/8MB WD disk som ikke bråker, og som er veldig snill. Konkusjon: Noen WD disker bråker noe ubeskrivelig, andre ikke. Hvis du plages av støy, ikke gamble på WD. -ull 2k- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå