Gega Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Heisan. Jeg kjører idag pc`n via VGA kabel til panasonic TH-42PX70. synes bildet blir litt rart, den fyller hele skjermen men bildet blir liksom litt strekt sideveis...oppløsningen som jeg buker er 1024x768, det er vel det vga inngangen klarer om jeg har forstått det riktig. Er det noen som som har prøvd å koble pc til med DVI-HDMI kabel som kan legge ut sine erfaringer? Jeg har DVI på skjermkortet men har ikke skaffet meg kabel enda....men skulle gjerne vist om det vil gi meg noen forbedringer i bildet om jeg kjøper DVI-HDMI kabel...og hvilken oppløsning vil jeg kunne bruke? En ting til...ser det er mange som har slått av bildeforbedringer på denne tv`n og fått bedre resultat...hvilke innstillinger er det jeg skal slå av, eller hva heter de innstillingene? Vennlig Hilsen Geir Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Colour Management, P-NR og MPEG NR er slike bildeforbedringer. Har slått av samtlige på min Panasonic. Hender at eg slår på Colour Management når eg ser på fotball får å få ein ekstra boost i grønnfargen. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hvis du bruker den til film o.l tror jeg det er funksjoner i f.eks windows mediaplayer som tilpasser bildet til tven. Får forhåpentligvis denne tven til uka og får ikke sett på det før da. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Colour Management, P-NR og MPEG NR er slike bildeforbedringer. Har slått av samtlige på min Panasonic. Hender at eg slår på Colour Management når eg ser på fotball får å få ein ekstra boost i grønnfargen. Takk, skal prøve det... Men over til pc tilkoblingen. Jeg ser at på skjermkortet mitt så finnes det 3 alternativer for å koble den til tv`n. 1. VGA 2. DVI-HDMI 3. Komponent.. Den kan også kjøre HDTV via HDTV-out cable (medfølgende kabel) http://www.datashop.no/PartDetail.aspx?q=p:1365110 Endret 6. desember 2007 av Gega Lenke til kommentar
Gega Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Hvis du bruker den til film o.l tror jeg det er funksjoner i f.eks windows mediaplayer som tilpasser bildet til tven. Får forhåpentligvis denne tven til uka og får ikke sett på det før da. Blir vedig glad om du finner ut noe og kan komme tilbake til denne tråden med dine erfaringer. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå