Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL - helt på tryne eller?

Anbefalte innlegg

Nå orker jeg ikke vente på NextGenTel lengre. De sa de skulle gjøre telefonsentralen min tilgjengelig høsten 2002. Dette har ikke skjedd så nå vurderer jeg å bestille Telenor som jeg vet leverer her. Pris/hastighet som blir oppgitt er:

- Hastighet 704/128, 10 GB per mnd.: 449,-

- Gjør-det-selv-pakken 12 mnd.: 497,50,-

- Påfyll 5 GB: 99,-

Da må jeg spørre om følgende:

1. Er hastigheten på Telenor egentlig det de lover her?

2. Hva innebærer å montere det selv? Hva er det som skal monteres? (Av en eller annen grunn finner jeg ikke dette oppgitt på Telenors sider)

Setter stor pris på tilbakemeldinger og erfaringer fra andre Telenor ADSL kunder.

Bestill da heller hos Tiscali. De gir deg 704/128 for 419,- kr i mnd. og med fri nedlastning og kr 0,- i etableringsgebyr. 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder Tiscali så er det vel ingen begrensning i mengde GB per mnd.? Og jeg ser jo det er billigere enn Telenor også, så det bør vel være et mye bedre alternativ?

vel, til dere som ENDA ikke har fått det med dere, telenor er ikke nødvendigvis med max nedlastning... det er bare noen av abonementene...

det har da vert opplyst såå mange ganger.

Lenke til kommentar
vel, til dere som ENDA ikke har fått det med dere, telenor er ikke nødvendigvis med max nedlastning... det er bare noen av abonementene...

Tja, slik som jeg ser det er det kun abbonement med nedlastningsgrense (tak) som tilbys hos Telenor i dette øyeblikk. De andre abbonementene gikk ut den 03.02.03 :D

Lenke til kommentar

Tja, slik som jeg ser det er det kun abbonement med nedlastningsgrense (tak) som tilbys hos Telenor i dette øyeblikk. De andre abbonementene gikk ut den 03.02.03 :D

Er det det?

Se her før du utaler deg: http://privat.telenor.no/dinesider/adsltem...ULATOR_RESULTAT

De har ikke bare begrensninger...

Lenke til kommentar

Så du Redaksjon EN på NRK torsdag? Det var om Teletopia og Telenor mobil. Når du hører den sleipe nordlendingen som er sjef i Telenor mobil, får du lyst til å kjøpe noe der da? Hva som blir "foret "inn i ledere i Telenor er en gåte for meg. At disse folka kan brukes andre steder senere når de mister jobben i TN er en enda større gåte.

Unskyld nordlendninger, men dere kan virke j***ig klysete og sleipe i enkelte situasjoner.

For meg er det om det heter Mobil, TBS, Avidi, Plus, Networks, privat, Norkring eller hva, så lenge det hører under Telenor den samme suppa med samme insnevrede idologi.

Det hersker vel ingen tvil om at TN holder en kald hånd rundt hele telekom markedet i norge. Noe som bremser utviklingen i et land med et folk som har pengene og er villige til å prøve ny teknologi. Hva skjer om feks. et fiskevær nordpå får tilgang til bredbånd. Jo det blomstrer opp bedrifter som er avhengig av god komunikasjon. Samfunnet får et nytt bein å stå på. Raske linjer sørger for at de kan selge sine tradisjonelle og nye varer/produkter og naturopplevelser på en efektiv måte i verdensmarkedet.

Lenke til kommentar
Tja, så fremt du ikke ønsker det dyreste abbonementet da  :yes:

Kanskje en ide å moderere innleggene dine?

Tja, slik som jeg ser det er det kun abbonement med nedlastningsgrense (tak) som tilbys hos Telenor i dette øyeblikk. De andre abbonementene gikk ut den 03.02.03

Slik jeg leser det innlegget, så leverer Telenor kun abonnement med grense, hvilket er en direkte usannhet.

Lenke til kommentar

Min 1024/256 linje har aldri vært nede, har hatt den kun fra 12.12.02

Men fortsatt bra. Scorer hva jeg skal, alstå 1040/230

(Litt raskere men er utenlands server.)

24timer kundeservice er praktisk, ringt dem ofte angående masse tull.

Norton er gratis, greit å ha. Telenor er bra for mange!

:woot:

Lenke til kommentar
virker som telenor kjører kvalitet mer enn kvantitet..

og jeg betaler gjerne noen hundrelapper ekstra for nett som funker. ikke misforstå, de andre leverandørerene funker sikkert de.

Det er riktig Telenor har stabile løsninger og god kvalitet på tjenestene. De gjorde opp et regnskap med underskudd for i fjor. Når gikk TN underskudd sist? Ville det ikke være bedre om de investerte litt mer her i norge en å kjøpe opp tapsselskaper i utlandet? I stedet for å bremse konkuransen fra andre aktører burde de stå på som grossister av telekomtjenester for at norge skal nyte av den beste teknologien som finnes på kloden.

Dette vil vel neppe sinke norges konkurranseevne mot utlandet og TN´s inntjening på sikt?

Det virker som om TN er livredde for at noen skal ta rotta på dem å tilby noe som er bedre og billigere en det de kan tilby.

Husk at TN har vært et monopol fra tidenes morgen. Dette gjenomsyrer kulturen i selskapet. Som i Stat og kommune vil det være en del "daukjøtt" i et slikt selskap. Nå har det blitt gjennomført noen opprenskninger (Bemanningsreduksjoner) siden monopolet opphørte. Men det er nok mye lerret å bleke fremdeles. Det tar lang tid før kulturen endrer seg, kanskje generasjoner.

"Daukjøttet" og kulturen tvinger selskapet til å holde prisene oppe. Derfor er det tvingende nødvendig å tyne konkurrenter, slik at disse også må holde et høyt prisnivå.

Se på NRK (Gammelt monopol) de sliter med det samme problemet. Hvor mange ansatte er det der? Så kan du se på hva TV2 klarer å utrette med enkle hjelpemidler og en brøkdel ansatte. Nå har heldig vis ikke NRK slike midler til å kue sine konkurrenter slik som TN. Samt at NRK foreløpig lever av en skatt (LISENS) og ikke av "kundene" direkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...