Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL - helt på tryne eller?

Anbefalte innlegg

Nå orker jeg ikke vente på NextGenTel lengre. De sa de skulle gjøre telefonsentralen min tilgjengelig høsten 2002. Dette har ikke skjedd så nå vurderer jeg å bestille Telenor som jeg vet leverer her. Pris/hastighet som blir oppgitt er:

- Hastighet 704/128, 10 GB per mnd.: 449,-

- Gjør-det-selv-pakken 12 mnd.: 497,50,-

- Påfyll 5 GB: 99,-

Da må jeg spørre om følgende:

1. Er hastigheten på Telenor egentlig det de lover her?

2. Hva innebærer å montere det selv? Hva er det som skal monteres? (Av en eller annen grunn finner jeg ikke dette oppgitt på Telenors sider)

Setter stor pris på tilbakemeldinger og erfaringer fra andre Telenor ADSL kunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke prøve Tiscali da?

Der får du 704/128 for 419.- pr mnd og 1024/256 for 619.- pr. mnd.

Gjør det selv pakken består av en splitter, ADSL modem og 2 nettverkskabler. Installasjonen er ganske enkel å sette en nettverkskabel i veggen, en til splitter og en til ADSL modem. Så er du klar.

Andreas

P.S Telenor gir 731 Kbit på 704/128 men det har Tiscali også.

Lenke til kommentar

1. Ja, de leverer det de lover. Når jeg laster ned fra bra steder ender jeg normalt opp mend ca 90k/sek (Har 704/128)

2. Du må sette inn en splitter mellom telefonkontakten og veggen. Fra denne splitteren går en ledning til ADSL modemet, den andre til (i mitt tilfelle) ISDN boksen. Om du har ISDN vil du da ende opp med 3 bokser. Splitter, ISDN boks og ADSL modemet.

Med fare for å bli flamet av forumet er jeg meget fornøyd med telenor ADSL. Har venner med annen leverandør (Radio og UPC) og de sliter mye mer enn meg. ADSL har for min del vært nede en gang, og det var pga oppgradering av en sentral/server eller.no sånn, her lokalt (Var nede 3-4 timer) Det er IMHO en genial oppetid! Har hatt ADSL siden August 2001.

Lenke til kommentar

Hadde selv 704/128 ADSL med 1GB fra Telenor, men jeg bytta til 1024/256 30GB fordi jeg brukte opp 1 gb på fire dager....

Før fikk jeg 730kb...

Nå får jeg 1053kb på itavisen :woot:

Har aldri vært nede siden starten av desember (når jeg fikkd det) :wink:

Telenor ADSL er ikke ille hvor jeg bor, kan ikke klage på noe vertfall!

Skal ikke si TELENOR er like bra overalt, men her er det supert!

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke har sett noen :evil: bak Telenor navnet så kan det vel ikke være så værst likevel. Når det gjelder Tiscali så er det vel ingen begrensning i mengde GB per mnd.? Og jeg ser jo det er billigere enn Telenor også, så det bør vel være et mye bedre alternativ?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke prøve Tiscali da?

Der får du 704/128 for 419.- pr mnd og 1024/256 for 619.- pr. mnd.

Gjør det selv pakken består av en splitter, ADSL modem og 2 nettverkskabler. Installasjonen er ganske enkel å sette en nettverkskabel i veggen, en til splitter og en til ADSL modem. Så er du klar.

Andreas

P.S Telenor gir 731 Kbit  på 704/128 men det har Tiscali også.

Tiscali har raskere linje i gjennomsnitt, vet ikke hvordan de er på kundeservice. Men Tele2 er ikke så ille, faktisk veldig raske!

Lenke til kommentar

Dårligere kundeservice.

Bedre enn TN sin: oj, dette hadde vi ikke på kurset så en tekniker skal ringe deg innen 3 timer servicen? Og i de fleste tilfellene hører du aldri noe mer fra dem med mindre du purrer og maser.

Ringte 1 time før jeg hadde bedt dem om det, kanskje litt dumt, men de ringte fort!!! :woot:

Lenke til kommentar

Hei.

Har ADSL fra NextGenTel og har hatt det siden de startet opp for nesten 3 år siden tror jeg. Har ALDRI hatt noe problemer. :shrug: Jeg har denne hastigheten: 1024/512 kbps. Til den nette sum av 398 kr/mnd. Hehe, synes det er billig jeg da! Og de leverer den hastigheten de også oppgir. På itavisen.no får jeg 1171 kbps. :D

Har ikke erfaringer fra andre leverandører da. Men jeg synes jo det er helt på trynet av Telenor å sette tak på mengde nedlasting. Jada, du kan jo bare betale litt mer så kan du laste ned større mengder. HURRA for Telenor. De tror visst de lever i monopoltiden enda de. Nei takke meg til ALLE andre enn Telenor. Laster ned det jeg orker jeg uten å måtte røre 1 krone! :lol:

Kos dere videre i denne "GALE" IT verdenen.

Mvh

Fornøyd ADSLkunde :woot:

Lenke til kommentar

Ringte 1 time før jeg hadde bedt dem om det, kanskje litt dumt, men de ringte fort!!! :woot:

Det er nok litt ettersom hva du trenger hjelp om, de tingene jeg ofte kontakter dem om er litt kompliserte problemer med leveringer, linjefeilsøking og ting som krysser grensene mellom Telenorpluss og Telenor networks og da kollapser hvertfall førstelinjesupporten totalt og oppfølgingen er ofte litt så som så med mindre du er på dem og purrer.

Lenke til kommentar
Hei.

Har ADSL fra NextGenTel og har hatt det siden de startet opp for nesten 3 år siden tror jeg. Har ALDRI hatt noe problemer. :shrug: Jeg har denne hastigheten: 1024/512 kbps. Til den nette sum av 398 kr/mnd. Hehe, synes det er billig jeg da! Og de leverer den hastigheten de også oppgir. På itavisen.no får jeg 1171 kbps. :D

Har ikke erfaringer fra andre leverandører da. Men jeg synes jo det er helt på trynet av Telenor å sette tak på mengde nedlasting. Jada, du kan jo bare betale litt mer så kan du laste ned større mengder. HURRA for Telenor. De tror visst de lever i monopoltiden enda de. Nei takke meg til ALLE andre enn Telenor. Laster ned det jeg orker jeg uten å måtte røre 1 krone!  :lol:  

Mvh

Fornøyd ADSLkunde  :woot:

Er jeg gal fordi jeg betaler 50kr mindre enn nextgentel og har halve upload speeden, men fikk Logitech høytalere til 500kr.

Laster ned ca.10-20GB måneden. (Har 30GB sperre)

Syns det er for dårlig med 1GB, men som Mange har sagt før.

Mange vanlige brukere trenger ikke mer enn 1GB

Ville ha valgt Nextgentel hvis jeg hadde fått til samme pris som du....

Hvorfor får DU det så billig?

Telenor kunder er gale= Halve Norge er Sprø

Vise ord, hehe :lol:

Lenke til kommentar

Hehehe. Ja det er flere av mine venner som lurer på det samme og er "litt" misunnelig på det jeg betaler for min hastighet. :shrug:

Men alt jeg kan si er at det er KJEKT med bekjentskaper litt høyere opp i

NGT systemet enn akkurat de gutta på support! :D:D:D

Og akkurat supporten til NGT suger! :evil: Er min egen support jeg da!

STÅ PÅ!!!!! :o :o

Lenke til kommentar
Hehehe. Ja det er flere av mine venner som lurer på det samme og er "litt" misunnelig på det jeg betaler for min hastighet. :shrug:

Men alt jeg kan si er at det er KJEKT med bekjentskaper litt høyere opp i

NGT systemet enn akkurat de gutta på support! :D:D:D

Og akkurat supporten til NGT suger! :evil: Er min egen support jeg da!

STÅ PÅ!!!!! :o :o

Hørt om den NGT supporten www.Itavisen.no

:lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Fo å hive meg på å si akkurat det alle har før, så må jeg si at telenor leverer sakene, NÅR det først kommer. Sleit med å få ADSL, det tok nesten 2 mnd...

Men på it-avisen får jeg 722 med 704/128 linje.

Har oppgradert linja, da jeg FORT fant ut at 1 gig IKKE holder med ADSL.

Får snart 1mbps med 30 GB grense for 550, som ikke er den verste prisen , med tanke på at du får gode muligheter for mail, hjemmeside osv.

Lenke til kommentar
Fo å hive meg på å si akkurat det alle har før, så må jeg si at telenor leverer sakene, NÅR det først kommer. Sleit med å få ADSL, det tok nesten 2 mnd...

Men på it-avisen får jeg 722 med 704/128 linje.

Har oppgradert linja, da jeg FORT fant ut at 1 gig IKKE holder med ADSL.

Får snart 1mbps med 30 GB grense for 550, som ikke er den verste prisen , med tanke på at du får gode muligheter for mail, hjemmeside osv.

Digg tilbud, gjorde det samme. 1GB var ikke noe, fant fort ut det!

Lenke til kommentar

Bredbånds-Bransjen i norge fungerer slik:

Telenor er markedsleder og vil alltid bli det.

Telenor sin plan:

pkt.1 - Skal ikke være billigest

pkt.2 - Garanterer Beste server kvalitet

pkt.3 - Skal tilby flere tjenester enn konkurrentene

pkt.4 - Skal ikke tape på at konkurrentene "stjeler" kunder pga. pris/service

Hele cluet er:

Telenor priser sitt eget nett til sluttbrukere med en relativt pen fortjeneste margin.

De leier ut adsl til andre levandører som Bluecom o.l. som gjør at de fortsatt tjene penger (ingen grunn for telenor å være billigest)

Hovedkundegruppe til telenor = Familier/Nybegynnere/Pensjonister

Der er denne NYE ONLINE ADSL med download limit PERFEKT, det gir denne kundegruppe mye valuta for pengene.

Sett fra den andre siden, altså som megselv som laster ned gjennomsnittlig 30-40Gb pr. måned er telenor et dårlig tilbud, jeg har selv bestilt:

- "telenor"-adsl gjennom Bluecom A/S

Så jeg får egentlig telenor sin 700k/200k ubegrenset pakke til en billigere pris.

Så er du en bruker med mitt download-snitt er ikke telenor-adsl valget for deg, velg heller "telenor"-adsl (underlevandør). Eventuelt NextGenTel om det er tilgjengelig, Prøv Nextgentel først, det er sunnere for denne "norsk-kommunustiske-monopol-bredbånds-markedet".

Sist må jeg bare nevne:

UPC sine nye hastigheter har fått MEGET bra score på siste itavisen.no test og noen andre tester

OM SÅ VERDEN GÅR TIL HELVETE HOLD DERE UNNA UPC!!!!!

Er den mest arrogante innstillingen jeg har hørt i mitt liv, hver gang deres serverer SPRENGER så prøver de å krangle seg til at det er min pc det er noe gale med.

Det er billig ja, men garantien er like bra som på en Russisk LADA bil fra 1980 tallet, den kjører (litt) og du kan kjøre på "bredbånder" (speedway) men den, uten at noe tør å uttale seg hvordan bilen kan takle topphastighet. :=)

Min mening om det hele er at norge er forsatt et skittent land som tillater Monopol (markedsandeler på LANGT over 50%)

Dermed kan dere GLEMME VDSL før 10år

(en teknologi som er 100% klar, men "the-big-business" skal først få inn litt i Adsl kassa si først, for ellers er adsl "tapt-fortjeneste".

:=)

Lenke til kommentar

Ser ut som det er veldig delt syn på leverandørene her, spesielt kundeservicen. Men siden det er så personavhengig kan vi vel si at kundeservicen gjevnt over er like bra/dårlig?

Men som jeg spurte tidligere: Er det begrensninger på antall GB per mnd. på Tiscali? Jeg stoler ikke på noen av leverandørene, og slik informasjon er godt gjemt på leverandørenes nettsider føler jeg.

En annen ting! Vanlig surfing skaper jo minimalt med MB, men hva med online gaming? CS, Need for Speed osv?

Lenke til kommentar

De leier ut adsl til andre levandører som Bluecom o.l. som gjør at de fortsatt tjene penger (ingen grunn for telenor å være billigest)

Tja, Telenorpluss må jo også leie linjer på lik linje som Bluecom av Telenor Networks, disse to TN selskapene skal jo være 100% adskillt men Tn har jo blitt tatt på bar gjerning i og gi ulovelige rabatter til sine "egne".

Antar at de kanskje ikke tørr dette lenger i og med PTS har de under nøye oppsikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...