TheNarsissist Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Topic sier vell det meste.Vil helst ha norsk guide siden jeg er 13 år og ikke så god på engelsk innen data. Endret 6. desember 2007 av andersio Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Du kommer ikke utenom engelsk om du skal drive med markup/script/programmering. Jeg vil anbefale deg å heller vente til du behersker engelsk mye bedre. Man finner generelt sett lite stoff om disse emnene på norsk. Skal du ha hjelp, må du ty til engelsk - tutorials er på engelsk osv. Ellers så har jo man denne: http://www.web-amp.com/html/ (som er KRAFTIG utdatert og ikke anbefalt) Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 For å lære HTML, må du lære Engelsk først. End. Når du blir fornøyd med noe i HTML så går det ikke lang tid før du vil ha en dynamisk side med PHP etc. å da er du screwed uten Engelsk. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 For å lære HTML, må du lære Engelsk først. End. Når du blir fornøyd med noe i HTML så går det ikke lang tid før du vil ha en dynamisk side med PHP etc. å da er du screwed uten Engelsk. Og når begynte man å oversette navn på tags osv. til norsk? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Tror Arve Systad har skrevet ferdig html-guiden til Webkafen.no n. Send en PM til han hr vel? Hvis du er heldig for du sikkert lov til vre prvekanin. Guiden bli testet om den er forstelig for nybegynnere. Redigert: Beklager hvis ting ble helt uleselig her n. Redigert 2: Nå funker det. Endret 6. desember 2007 av JonT Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Google er din venn Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Google er din venn Ikke i dette tilfellet, siden ingen av søkeresultatene er av høy kvalitet. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Nei, jeg vet det, men det er liten sjangs for å finne en norsk HTML guide som ikke er utdatert og alt det der, det har iallfall ikke jeg klart Men som JonT sa, så kan det hende Arve sin kommer snart en gang:) Lenke til kommentar
3Maldini Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 En kompis av meg har lagd en side for HTML. Så muligens du kan prøve hans og gi han tips om hvordan han skal bedre siden. Siden heter NorskHTML Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Haha... Den var fin den HTML siden.... Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Bedre enn ingenting, men tror nok jeg ville ha brukt en av de som allerede finnes for å være helt ærlig.. Sjekk validator-resultat: Sorry! This document can not be checked.Result: Failed validation Det er ikke helt bra hehe Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 haha, ville ikke stolt på norskhtml De klarer jo ikke å få en side med 5 linjer tekst til å validere, og bruker <p> som linebreaks... Lenke til kommentar
Pavel Nedved Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 De bryter nummer 15 i listen over "Feil man ikke bør begå". - Ungå å legge ut siden uferdig Lenke til kommentar
fa74b4a4-8b2c Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hvis du vil ha en god side om html på norsk kan jeg anbefale deg denne : http://www.2tp.no/webdesign/ Dette er en side som lærer deg grunnleggende kunnskaper innen html på en enkel og grei måte (I tillegg til html, finner du også litt informasjon om bla css, javascript og flash) Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hvis du vil ha en god side om html på norsk kan jeg anbefale deg denne : http://www.2tp.no/webdesign/ Dette er en side som lærer deg grunnleggende kunnskaper innen html på en enkel og grei måte (I tillegg til html, finner du også litt informasjon om bla css, javascript og flash) Som alle andre norske guider er den utdatert. Det er bare å gi opp med en gang. Mange har spurt om det. Men det finnes ingen gode, norske guider. Dog, noen er bedre enn andre. Men 2TP er dessverre ikke en av disse. Som det er blitt påpekt gang på gang i denne kategorien. Skal man lære seg (x)HTML er HTMLdog det beste valget så lenge man kan forstå litt engelsk og greier å bruke en ordbok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå