kristoffer1989 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Spurte om dette på et annet forum, men spør her også. Ja som det går frem i tittelen er jeg på utkikk etter en ny gitar. Dagens gitar: Har i dag en Ibanez Rg270dx, men denne begynner å bli temmelig sliten. Floyd rosen funker ikke lengre, jackoutputten er sjabby, pottene skrurrer osv. Utstyr gitaren brukes på: Zoom G7.1 effektbrett + diverse amper som står rundt på øvingslokaler/konsertarenaer. Vox Ad120vtx hjemmeforsterker Bruksområde: Spiller i et electronica/rocke band. Vi spiller en blanding av rolig downtempo electronica som jeg trenger deilig clean til. og det er også mye rockegitar i dette bandet så jeg trenger god humbuckervreng både i stol for chords og hals for feite leads. Ellers spiller jeg i et prog band så det må være god variasjon i gitaren, alt fra helt clean for flamencoparti til feit leadlyd. Budsjett: Jeg har vel sett på gitarer mellom 5 og 10 tusen. Budsjettet kan strekkes siden jeg håper å få en god deltidsjobb snart men tror ikke jeg vil over 10 lapper Gitarer jeg har sett på: (ikke prioritert rekkefølge) 1. Fender strat med en humbucker i stol 2. Hagstrøm SWEDE http://www.sound1.com/portal/asp/produktde...Produkt_ID=3539 3. Ibanez Ibanez SAS-32FM som koster 5000. Den har to humbuckere og den ene kan splittes. Har testet den en gang og den er god å spillle på. Hva er de beste alternativene her? Har vanskelig for å finne en gitar som dekker alle behovene.. noen som har testet 2'eren eller 3'eren? Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Stratocaster med humbucker i stol.. Kanskje det beste til ditt bruk etter hva jeg forstod.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå