Gå til innhold

Ny elgitar. Bruksområde, Electronica, downtempo, rock, prog og jazz.

kristoffer1989

Anbefalte innlegg

Spurte om dette på et annet forum, men spør her også.

Ja som det går frem i tittelen er jeg på utkikk etter en ny gitar.

Dagens gitar:

Har i dag en Ibanez Rg270dx, men denne begynner å bli temmelig sliten. Floyd rosen funker ikke lengre,

jackoutputten er sjabby, pottene skrurrer osv.

Utstyr gitaren

brukes på:

Zoom G7.1 effektbrett + diverse amper som står rundt på øvingslokaler/konsertarenaer.

Vox Ad120vtx hjemmeforsterker

Bruksområde:

Spiller i et electronica/rocke band. Vi spiller en blanding av rolig downtempo electronica som jeg trenger deilig clean til. og det er også mye rockegitar i dette bandet så jeg trenger god humbuckervreng både i stol for chords og hals for feite leads. Ellers spiller jeg i et prog band så det må være god variasjon i gitaren, alt fra helt clean for flamencoparti til feit leadlyd.

Budsjett:

Jeg har vel sett på gitarer mellom 5 og 10 tusen. Budsjettet kan strekkes siden jeg håper å få en god deltidsjobb snart men tror ikke jeg vil over 10 lapper

Gitarer jeg har

sett på:

(ikke prioritert rekkefølge)

1. Fender strat med en humbucker i stol

2. Hagstrøm SWEDE http://www.sound1.com/portal/asp/produktde...Produkt_ID=3539

3. Ibanez Ibanez SAS-32FM som koster 5000. Den har to humbuckere og den ene kan splittes. Har testet den en gang og den er god å spillle på.

Hva er de beste alternativene her? Har vanskelig for å finne en gitar som dekker alle behovene.. noen som har testet 2'eren eller 3'eren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...