Gå til innhold

AMD Athlon XP 3000+ (Barton)

Sirillion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter og tester Barton 2800+ nå og det ser meget bra ut. Synd det ikke går ann å poste bilder slik som før. Kjørewr for øyeblikket på 2*186FSB

SiSoftware Sandra

Test Status

Parallel Test Execution : No

SMP Test : No

Total Test Threads : 1

SMT Test : No

Dynamic MP/MT Load Balance : No

Processor Affinity : No

Standard No Runs : 64000 / 640

Processor(s)

Model : AMD Athlon Processor

Speed : 2.32GHz

Model Number : 2897 (estimated)

Performance Rating : PR3363 (estimated)

Type : Standard

L2 On-board Cache : 512kB ECC synchronous write-back

Front Side Bus Speed : 2x 186MHz (372MHz data rate)

Features

SSE2 Technology : No

HTT - Hyper-Threading Technology : No

Performance Tips

Notice 5008 : To change benchmarks, click Options.

Notice 5004 : Synthetic benchmark. May not tally with 'real-life' performance.

Notice 5006 : Only compare the results with ones obtained using the same version!

Tip 2 : Double-click tip or press Enter while a tip is selected for more information about the tip.

Lenke til kommentar
Og så kan vi bare håpe at barton blir fin å overklokke, og at celeron 2,5GHz lanseres veldig billig snart.. sånn at XP2500+ blir satt ned i pris..  :D
Hvilken sammenheng finner du mellom celly 2,5 og Barton XP 2500+?
Pris!

AMD har jo priset Athlon etter celeron opp til så høyt celeron går (er vel 2,2GHz nå). Så snart celeron 2,5 blir lansert blir den sikkert langt billigere enn P4-2,5. Da vil sikkert prisen på Athlon 2500+ falle tilsvarende.

Overklokkingen av batron til 2,3-2,5GHz som artiklene melder om i dag er jo også helt ok i forhold til hva jeg hadde forventet.

Lenke til kommentar
CPU for A7N8X :http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Hm... Lett lenge etter den linken der. Takker! :) Men hvordan vet jeg hvilken PCB-versjon jeg har? Har tittet inn i kassen lenge og vel nå, m ister at jeg har rev 1.01, pga denne merkelappen:

l1

A7KTE

1011

Eller (A7V-333)

Lenke til kommentar
jeg gleder meg noe sinnsykt til å se denne i aksjon mot p4 3,06, ingen som har link til test ? :(

Hardware.no har testet den i dag, men var ikke så store forskjell. Vil si de er jevn gode eg?

Jeg vil si at det er P4 3.06GHz som er best, den er bedre i flere tester enn xp3000+
Lenke til kommentar
jeg gleder meg noe sinnsykt til å se denne i aksjon mot p4 3,06, ingen som har link til test ? :(

Hardware.no har testet den i dag, men var ikke så store forskjell. Vil si de er jevn gode eg?

Jeg vil si at det er P4 3.06GHz som er best, den er bedre i flere tester enn xp3000+

Enig med deg i at P4 med RDRAM muligens ligger et bittelite hårstrå bedre an. Men, dersom vi hadde brukt DDR, som de fleste bruker på P4, ville 3000+ Barton vært en del raskere. Som vi alle vet er det litt forskjell på i850E og i845PE. Regner ikke med GB, da hovedkortene er så dyre...

Lenke til kommentar

Om p4 3.06GHZ er raskere en 3000+ barton, så er forskjellen så sinnsyk liten at du ikke merker det i ditt daglige bruk av pc'en din.

Forstår ikke hvorfor dere er så sinnsyk opptatt med hvilken av de to som er raskest.

Vil du ha en barton 3000+ så kjøp deg en, det samme andre veien om p4 3.06GHz

Lenke til kommentar
Om p4 3.06GHZ er raskere en 3000+ barton, så er forskjellen så sinnsyk liten at du ikke merker det i ditt daglige bruk av pc'en din.  

Forstår ikke hvorfor dere er så sinnsyk opptatt med hvilken av de to som er raskest.

Vil du ha en barton 3000+ så kjøp deg en, det samme andre veien om p4 3.06GHz

joda men så kommer prisforskjellen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...