XE800 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Tenkte å handle en slik fra USA, siden jeg ikke finner noen norske leverandører som har den på lager. TV'n min støtter NTSC, og alle spilla jeg er interessert i kjøper jeg fra USA, så den biten er grei. Er litt usikker på om jeg må ha en spesialtilpasset strømkabel, eller om det kun gjaldt de eldre modellene... noen som kan svare meg på det? Er det ellers noe jeg bør være obs på? Endret 6. desember 2007 av XE800 Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg er ikke 100% sikker, men tror du må ha tilpasset strømkabel (eventuelt adapter, om noe sånt finnes). Får du tak i det, så skulle det vel bare være å sette i gang og spille, vil jeg tro Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Litt off topic, hva er det som er så spesielt med denne versjonen? Husker det var noe, bare ikke hva. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Jeg har selv en amerikansk PS2 og bare for å få sagt det så er det tungvint å kjøpe spill fra USA(vi har kanskje forskjellige meninger på tugvindt ). Men du må ha en transoformator. Selv bruker jeg en Seven Star transoframtor. Max 200 watt. Så regner med at den vil funke til deg også Endret 6. desember 2007 av Haawy Lenke til kommentar
XE800 Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Tom-i-hue: Noe med litt dårligere kompatibilitet, kanskje? Iflg. ei nettside datert 2005 så er det en håndfull PS2-titler og i underkant av 40 PS1-titler som fungerer dårligere på f.eks. Satin enn på de eldre modellene, men så vidt jeg kan forstå gjelder ikke dette noen av FF-spillene og da er jeg i grunn happy. Haawy: Handler dem billig via Ebay-butikker, finnes plenty av dem. Etter å ha sjekket litt nærmere virker det som om jeg kan bruke transformatoren som følger med PS2'en (slim version), trenger kun å skifte ut den ledninga som går fra transformatoren til veggen (samme type som brukes på f.eks. stereoanlegg og dekodere). Endret 6. desember 2007 av XE800 Lenke til kommentar
XE800 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Er minnekortene også region-beskyttet? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Er minnekortene også region-beskyttet? Nei... Skal du på død og liv ha en slik ps2, bare fordi den ser litt annerledes ut, så få for guds skyld montert inn en chip, så slipper du sone problemene, og alt blir mye enklere.... Send meg en pm om du ønsker info og pris på chip Endret 7. desember 2007 av cossiemk1 Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Tom-i-hue: Noe med litt dårligere kompatibilitet, kanskje? Iflg. ei nettside datert 2005 så er det en håndfull PS2-titler og i underkant av 40 PS1-titler som fungerer dårligere på f.eks. Satin enn på de eldre modellene, men så vidt jeg kan forstå gjelder ikke dette noen av FF-spillene og da er jeg i grunn happy. For noe sprøyt ! MEN den modellen, har det såkalte v9 problemet. Laser og CD - DVD controlleren går i filler. Men en enkel, fordi som kan slikt, Rome kobling i maskinen. Lever den "evig". Lenke til kommentar
XE800 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Skal du på død og liv ha en slik ps2, bare fordi den ser litt annerledes ut, så få for guds skyld montert inn en chip, så slipper du sone problemene, og alt blir mye enklere.... Send meg en pm om du ønsker info og pris på chip Ikke fordi den er annerledes, men fordi sølv/aluminium passer bedre med resten av oppsettet mitt. Får se på det med chip'en, takk for tilbudet. Lenke til kommentar
XE800 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 For noe sprøyt ! MEN den modellen, har det såkalte v9 problemet. Laser og CD - DVD controlleren går i filler. Men en enkel, fordi som kan slikt, Rome kobling i maskinen. Lever den "evig". Vet ikke hva du mener med at det er sprøyt, infoen fant jeg her. Kan jo hende problemet har blitt fikset siden da, men uansett ingen biggie for meg. Det med kontrolleren hørtes straks verre ut... hva i huleste er en Rome-kobling? *searche* Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Romeo fiks er noe som brukes på v9 maskinen, får å skåne laseren... Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg har selv en amerikansk PS2 og bare for å få sagt det så er det tungvint å kjøpe spill fra USA(vi har kanskje forskjellige meninger på tugvindt ). Men du må ha en transoformator. Selv bruker jeg en Seven Star transoframtor. Max 200 watt. Så regner med at den vil funke til deg også Hvis du leser bakpå PS2 maskina di så står det noe sånt som: input 100-240V. Altså du trenger ikke trafo. Strømforsyninga til PS2 justerer seg selv. Få noen til å sette i chip i maskina, da tar de romeo fix på den samtidig. Er kjapt gjort når du først har oppe maskina. Har selv en slik maskin som jeg har tatt romeofix på, montert matrix chip og satt i en 200gb HDD. Knall maskin som har vært mye brukt før PS3en kom inn i hus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå