tashaa Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Er det noken som vet hva slaks film polaorid land camera 330 bruker? har lett mykje på internett, men finner lite uforståligt. Og vet noen om det er forkjelle mellom svart&hvit og farger film pris?? hadde vert så snilt om noen hadde svart! Endret 6. desember 2007 av tashaa Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Er det noken som vet hva slaks film polaorid land camera 330 bruker?har lett mykje på internett, men finner lite uforståligt. Og vet noen om det er forkjelle mellom svart&hvit og farger film pris?? hadde vert så snilt om noen hadde svart! Her kan du laste ned brukermanual, om du ikke har det fra før. Kameraet ditt tar følgende filmer(som fortsatt er å få kjøpt): 690(farge) 669(farge) 667(ISO 3000 svart/hvitt) 664(ISO 100 svart/hvitt) Disse filmene er ikke så ofte man finner over disk her i landet, men du har en god nettsjappe her: www.unsaleable.com fine priser har de også. Endret 6. desember 2007 av Amund_Blix Lenke til kommentar
Esp0r Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Det finnes også film fra Fuji til disse kameraene. FP100C - fargefilm iso 100 FP100B - s/h-film iso 100 FP3000B - s/h-film iso 3000 spesielt s/h-filmene synes jeg er bra fra fuji Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Det finnes også film fra Fuji til disse kameraene.FP100C - fargefilm iso 100 FP100B - s/h-film iso 100 FP3000B - s/h-film iso 3000 Disse får du sannsynligvis over disk også i mange butikker, da de brukes til mange passfoto-kameraer... Ikke sikkert de står ute i butikken, men det er ikke utenkelig at butikken har noe liggende. Endret 7. desember 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
tashaa Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 tusen takk for svaret!! hjelper sååå mye! har 1 til spørsmål... batteri, eg finner ikke den eg trenger noen plass. den heter: PX24 Alkaline Photo Batterie, Unicell U24PX, 532. Eg finner den ike på noen norske foretninger (internet). Er det noken som vet om bra utlandske sider som har sånt??? tak igjen for di andre svarene! Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 tusen takk for svaret!! hjelper sååå mye! har 1 til spørsmål... batteri, eg finner ikke den eg trenger noen plass. den heter: PX24 Alkaline Photo Batterie, Unicell U24PX, 532. Eg finner den ike på noen norske foretninger (internet). Er det noken som vet om bra utlandske sider som har sånt??? tak igjen for di andre svarene! Bare hyggelig Adorama har dette batteriet: http://www.adorama.com/BYPX24.html Men, som du ser er det 3 volt, så du kan like gjerne mekke noe selv, isteden for å kjøpe svindyre batterier fra US.. Se her: http://www.clasohlson.no/Product/Category.aspx?id=251162 Av de tre batteriholderene der, er det den lille til venstre som gjør jobben, 2x1,5V blir som kjent 3V, så det er bare å finne en løsning for å feste den. Gaffatape, lynlim eller limpistol er aktuelle stikkord. Lenke til kommentar
tashaa Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 WOW! tusen takk!! skal sjekke det ut! Fant masse film fra www.unsaleable.com! gleder meg til å komme i gang med og fotografere og bruke kreativiteten! takk så massse igjen for svarene!! Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 her finner du også litt polaroid film: http://www.calumetphoto.com/Film+Darkroom/.../Instant+Films/ Lenke til kommentar
tashaa Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Går det ann og ta bilder uten batteri???? er det noken som vet om lure sider, fakta om desse kamerane??! Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Går det ann og ta bilder uten batteri???? er det noken som vet om lure sider, fakta om desse kamerane??! Nei uten batteri kommer du ikke langt. Lukkeren virker ikke uten strøm. Du kan laste ned brukermanualen her: http://66.49.230.119/polaroid_pdf/polaroid_330.pdf Og hvis du Googler "Polaroid 330" finner du også masse info. God Jul Lenke til kommentar
tashaa Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) H e l p!? Eg har endelig fått filmene & batteri :} Eg satte i først farge film. Eg har tatt nå 7 bilder ellr noe. Og ingen av dem blir bra. bare skikkkkelige mørke og eg har veldig masse lys der eg tar bildene. Eg stiller den inn akkurat som den skal og eg har prøvd forskjellige ting men... ingen blir skikkelige. tok et bilde ute, var lyst men fekk et mørkt bilde! :/ Eg ser bilde men bare så vidt.. HVA ER GALT? eg har bruksmanuelen. Har lest den sikkert 10 ganger! GOD JUL TIL ALLE! :} Endret 28. desember 2007 av tashaa Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 H e l p!?Eg har endelig fått filmene & batteri :} Eg satte i først farge film. Eg har tatt nå 7 bilder ellr noe. Og ingen av dem blir bra. bare skikkkkelige mørke og eg har veldig masse lys der eg tar bildene. Eg stiller den inn akkurat som den skal og eg har prøvd forskjellige ting men... ingen blir skikkelige. tok et bilde ute, var lyst men fekk et mørkt bilde! :/ Eg ser bilde men bare så vidt.. HVA ER GALT? eg har bruksmanuelen. Har lest den sikkert 10 ganger! GOD JUL TIL ALLE! :} Hmm, høres ut som kameraet undereksponerer veldig, har du satt kameraet til riktig ISO? Lenke til kommentar
tashaa Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 H e l p!?Eg har endelig fått filmene & batteri :} Eg satte i først farge film. Eg har tatt nå 7 bilder ellr noe. Og ingen av dem blir bra. bare skikkkkelige mørke og eg har veldig masse lys der eg tar bildene. Eg stiller den inn akkurat som den skal og eg har prøvd forskjellige ting men... ingen blir skikkelige. tok et bilde ute, var lyst men fekk et mørkt bilde! :/ Eg ser bilde men bare så vidt.. HVA ER GALT? eg har bruksmanuelen. Har lest den sikkert 10 ganger! GOD JUL TIL ALLE! :} Hmm, høres ut som kameraet undereksponerer veldig, har du satt kameraet til riktig ISO? Mener du den speed 75/3000? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Helt sikkert. Speed er jo et annet ord for å beskrive iso/asa. Lenke til kommentar
tashaa Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 ja okey. Men den filmen sto at den skulle vere 100 iso. (fargefilm) og eg har bare 75/3000. så eg hadde på 75. Og likevel blir dem mørke. i kjempe bra lys... Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 regner med du venter angitt antall sekunder før du drar av papiret? Lenke til kommentar
tashaa Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) ja. men er dt sånn at eg må ha flash inne da??? Endret 29. desember 2007 av tashaa Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Er det fin og fersk film eller er den utgått på dato? noe som ofte er tilfellet om du kjøper på ebay. frampå linsa di skal det være en "bryter" for lighten/darken, tuklet litt med den? såvidt jeg skjønte av manualen til kameraet ditt lenger opp her så har du vel ingen andre innstillinger for eksponering.. og om du tar bilder innendørs så er blitz så og si påkrevd, men om du har mye fint dagslys inn gjennom vinduene kan det gå an. Endret 29. desember 2007 av Roskov Lenke til kommentar
tashaa Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Jo filmen er utgått på dato. Men såvidt eg forsto skulle d ikke vere noe problem vist den var fint oppbevart. kjøpte dem på www.unsaleable.com eg har stilt litt fram og tilbake på den (darken/light).. for og se om dt gjorde noe forkjell om eg tok light men ikke noe særlig forskjell. Nei det er lite instillinger på den. Derfor forstår eg ikke hva som er galt.. Endret 29. desember 2007 av tashaa Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Du har kun prøvd inne uten blitz? Prøv ute i dagslys, det er fort for mørkt inne til å få nok eksponering. Og hvor mye utdatert er filmen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå